Missha Time Revolution White Cure Blanc Tone-up Sun Protector SPF 50 /PA+++

Yaz mevsiminin geliyor olması ve güneşin kendini göstermeye başlamasıyla beraber güneş koruyucu bakım ürünleri de sık sık karşımıza çıkar oldu bu ara. Güneşin zararlı ışınlarına karşı dört mevsim kullanılması gereken bu koruyucu kremleri ben de ne yazık ki ilkbahar ayında kullanmaya başlıyorum. Kore kozmetik markası Missha' dan bir süredir kullandığım ve adı böyle çok uzun olan (Zaman Devrimi Beyaz Kür Tonlayıcı Güneş Koruyucu gibi bir çevirisi oluyor) Güneş Koruyucudan bahsedeyim biraz.
Ürünün karton ambalajında hem Korece hem İngilizce ufak bir etikette de Türkçe açıklaması var. Türkçe yapılan açıklamada sadece ''Cildi UV ışınlarına karşı koruyan ve cilt tonunu eşitlemeye yardımcı güneş koruyucu'' olarak belirtilmiş ürünün özellikleri. İngilizce açıklamasında ise ''Kırışıklık karşıtı, aydınlatıcı bakım, cilt rengini açmaya ve cildi cilt pigmentasyonunun ana nedeni olan UV ışınlarından korumaya yardımcı olan birinci sınıf beyazlatıcı güneş koruyucu'' olarak belirtilmiş. Markanın Türkiye internet sitesinde de bunlara ek olarak cildi nemlendirdiği ve makyaj bazı olarak da kullanıldığı yazıyor. 

Yani toparlamak gerekirse, cildi UV ışınlarının zararlı etkilerine karşı koruyor, kırışıklık karşıtı bakım yapıyor, cildi aydınlatıyor, nemlendiriyor, cilt tonunu eşitliyor, makyaj bazı görevi görüyor, beyaz kalıntı bırakmıyor. 
50 g.lık zarif ve şık bir tüp ambalajda bulunan güneş koruyucu, güneşe çıkmadan önce cilde uygulanıyor. Ambalajdaki İngilizce kullanma talimatında yüz, boyun, kol, bacak gibi güneşe kolayca maruz kalabilecek yerlere uygulanabileceği yazıyor. 

İçeriğe göz atacak olursam, öncelikle uzun bir liste olduğunu ve içerik listesinin yazı boyundan dolayı zor okunduğunu yazayım. (En azından benim için). Yanlış saymadıysam, 70 kalemlik içerik listesinde en azından 20 kalem bitkisel içerikli bileşen var. Geri kalan kısım için ne yazık ki çok iyimser olamayacağım. 

Kremin 50 faktör güneş koruma özelliğinin yanında bir de PA+++ özelliği var. Bu da UVA ışınlarına karşı olan korumasının yüksek olduğunu gösteriyor. 
Ürünle ilgili gözlemleri yazmadan önce bunun renkli bir güneş koruyucu olduğunu belirteyim. Benim kullandığım Şeffaf Bej tonu. Bunun haricinde farklı tonları var mı diye bir araştırma yaptım ama ne yazık ki internette bununla ilgili bir bilgiye rastlamadım. Ürün renkli bir koruyucu fakat kapatıcılık özelliği yok, cilt tonunu dengeliyor sadece. Ve ne yazık ki rengini bulaştırıyor. Yani günlük kullanımda özellikle açık renk bir üst giyim giyerken ve çıkartırken kıyafete silik bir bej rengi bulaştırma ihtimali var. Bu özelliğini sevmedim ben. 50 g ebatlı ürünün vücudun açıkta kalan kol, bacak gibi bölgelerinde uygulanabileceği belirtilmiş olsa da bu ebat bir ürünün, bu bölgelerde hem rengini kıyafete bulaştırma hem de daha kısa sürede bitme ihtimali nedeniyle ben sadece yüz ve boyun bölgemde kullanmayı uygun gördüm. 

Ürünün tüp ambalaj başlığının ince ve sivri olmasından dolayı ürün, bir üstteki fotoğrafta göreceğiniz üzere hacimli bir şekilde çıkıyor. Hafif ve ince yapısından dolayı güneş koruyucu kremin sürümü ve dağılımı çok kolay oldu. Cildim karma/yağlı olduğundan ilk sürdüğümde emilmeyecekmiş gibi hissettim ancak kısa sürede emildi, cilt tonumu eşitledi, nemlendirme özelliğinden dolayı cildimi canlı gösterip yumuşacık yaptı. Emildikten sonra ciltte yapış yapış bir hisse neden olmadı, beyaz leke bırakmadı fakat özellikle T bölgemin alın kısmında parlama yaptı. Kremi birkaç kez dışarı çıkarken uyguladım. İlk başta herhangi bir rahatsızlık hissetmemiştim fakat bir süre sonra cildimde ağırlık yaptığını fark ettim. O yüzden eve gelir gelmez yüzümü temizleyip, arındırma gereği duydum. Ürünle ilgili başka bir dezavantaj da kozmetik mağazalarında veya internet üzerinde satış yapan ticaret sitelerinde satışının olmayışı. Bunda ürünün en az bir 5-6 yıllık eski bir model olması da rol oynuyordur tabi. Yağlı ciltlerden ziyade kuru veya kuruya dönük ciltlerin daha rahat kullanabileceğini düşünüyorum bu güneş koruyucuyu. Missha' dan daha önce Soyulan Ayak Peeling Maskesi ve Aloe Jel kullanıp memnun kalmıştım. Aynı şeyi bu Güneş Koruyucu Krem için yazamayacağım. Sırf şu renk bulaştırma ve ağırlık hissiyatı nedeniyle günlük kullanımda değil de yaz mevsiminde deniz kenarında kullanabilirim diye düşünüyorum. 

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım