Duru Hydro Pure Aloe Vera Duş Jeli

Farklı koku seçenekleri ve pratik kullanım imkanı nedeni ile pek çoğunuz gibi ben de duş jellerini çok seviyorum. Özellikle Duru, duş jellerini en çok kullandığım markalardan biri olarak açık ara önde gidiyordu bir ara. Mangolu, Okyanus Esintili, Lotus Çiçeği Özlü, Hindistan Cevizli aklıma ilk gelenlerden mesela. Sonrasında daha temiz içerikli ürünlere yöneldiğim için uzun zamandır bu markadan duş jeli almamıştım. Aslında yine alma gibi bir niyetim yoktu. Market alışverişi sırasında spontane gelişen bir olayla, Hydro Pure Aloe Vera Duş Jelinin ön ambalajında Paraben, Silikon, SLS içermediği yazısı ilgimi çekince ve de ikili paket fiyatını uygun görünce evde yedek bulunsun istedim. 
Duru' nun 2020 senesi başlarında çıkardığı Hydro Pure serisi (ki serinin Türkçe karşılığı Saf Su gibi bir anlama karşılık geliyor) ürünlerinden biri olan Micellar Su etkili Aloe Vera Duş Jeli ile ilgili, ''Micellar su etkisi sayesinde çevresel faktörler yüzünden cilt gözeneklerinde biriken kiri mıknatıs etkisiyle çekerek temizler. Böylelikle en hassas ciltleri bile zarar vermeden nazikçe arındırır. Üstelik paraben, silikon ve sls içermeyen yumuşak formülüyle en narin ciltler için bile uygundur.'' şeklinde bir açıklama yapılmış. Duş jelinin nasıl kullanıldığını yazmama gerek yok sanırım, el veya lif ile köpürterek..

Bilgi notu: Micellar Su (Okunuşu: Misılır / Türkçesi Misel), cildi yağdan, kirden derinlemesine arındırma ve temizleme etkilerine sahip, hidrofil (suyu seven) ve lipofil (yağı seven) içerikli bileşiklerdir. Yani yağ moleküllerini kendisine çekerek önce bu kalıntıları parçalıyor sonra da su bileşeniyle yüzeyin temizlenmesini sağlıyorlar.
450 ml ebatlı duş jeli ile ilgili en çok ilgimi çeken kısım tabi ki içerik kısmı oldu. Alırken zaten ön ambalajında paraben, silikon, sls içermediği dikkatimi çekmişti. İçeriği incelediğimde, içerikte bitkisel bileşen olarak sadece Aloe Vera Yaprak Suyu olduğunu gördüm. Kalan kısımda gözüme çarpan ilk şey ise içerik listesinde sudan sonra gelen Sodyum Lauret Sülfat (SLES) oldu. Kısa bir şaşkınlıktan sonra bunun Sodyum Lauril Sülfat (SLS) değil de Sodyum Lauret Sülfat (SLES) olduğunu fark ettim. Zararlı kimyasallar sınıfında çok etkili bir köpük oluşturucu olarak yer alan bu iki bileşen arasındaki fark, SLES' in SLS' den daha az tahriş edici olması. Duş jeli SLS içermiyor ama aynı işleve sahip SLES içeriyor. Açıkçası kozmetik ürünlerde hiç sevmediğim bileşenlerden bu ikisi. Ve SLS olmadığı yazan bir üründe SLES kullanılması da sanki biraz aldatmaca gibi geldi bana. Listesinin geri kalanı da iyonik/organik/kimyasal bileşen, asit, katkı maddesi karışımı zaten.

İçerikle ilgili kafanızı daha çok karıştırmak istemem ama merak edip biraz araştırınca, içerikte bu SLS ve SLES meselesine takılanın tek ben olmadığımı gördüm. Bunu fark eden bir iki tüketicinin, markanın instagram hesabına yazdığı yorumlara karşılık, markadan yapılan açıklamayı eklemek istedim buraya:
- '' SLES (Sodium Laureth Sulfate) ve SLS (Sodium Lauryl Sulfate) isimleri benzerlik gösterse de birbirlerinden farklı hammaddelerdir. SLS ciltte tahriş yapmaya daha yatkın bir hammaddedir. SLES ise cilt ile uyumlu, daha nazik bir aktif madde olarak geçer. SLS içermez iddiası taşıyan tüm ürünlerimiz dış laboratuvarlar tarafından test edilmiş olup, SLS içermediklerine dair belgemiz bulunmaktadır. '' Açıklama sizi tatmin etti mi? Şahsen beni tatmin etmedi ve bu açıklama SLES' in zararlı bir kimyasal olduğu gerçeğini de değiştirmez.
İçerik kısmında takılıp kaldığımın farkındayım ama takıldığım bir başka noktayı da yazmasam olmayacak, o da ürünün arka ambalajının alt kısmında yazan 5 yıl raf ömrü.. Bir ürünün bu kadar uzun süreli rafta kalma süresi olması, bana içindeki koruyucu ve katkı maddelerinin çokluğunu düşündürüyor nedense. Daha fazla irdelemeden, duş jeli ile ilgili kullanıcı yorumlarımı yazayım. Duş jelinin sanki su yeşili bir rengi varmış gibi görünüyor ama avucunuza döktüğünüzde aslında şeffaf bir renk ile karşılaşıyorsunuz. Ürünün jel yapısı oldukça akışkan. Ambalaj başlık deliği de geniş olunca ürün çıkışında sorun yaşanmıyor. 

Duş jelinin hem ambalaj içinde hem de kullanım esnasında hissedilen kokusuna bayıldım. Tatlı ve ferah bir koku. El ve lif ile kullanımda yüzeysel temizlenmeyi güzel yapıyor. Cildinizin anında yumuşadığını fark ediyorsunuz. Özellikle lifle kullanımında oldukça yoğun köpürüyor. Kiri mıknatıs gibi çektiğinden bahsedilmiş fakat lifle kullanımda öyle aman aman bir kir çekme gözlemleyemiyorsunuz. Bunun için kese ile beraber kullanmanızı öneririm. Zaten kese kendi başına da yeter kir çıkarmak için ya, neyse.

İçerik ve kullanım süresi kısmı hariç, ben kokusunu ve cildi yumuşatma etkisini çok beğendim. İlgilenirseniz, seride Aloe Vera haricinde Gül ve Micellar çeşitleri de var. Duru Hydro Pure Aloe Vera Duş Jeli' ni, 2'li avantaj paketi şeklinde BİM Mağazası' ndan 22.90 TL' ye almıştım. Kozmetik mağazalarında ürünün tek fiyatı 46,90 TL olarak geçiyor ( indirimli 30-35 TL arası değişiyor). ''Şaka yapıyorlar herhalde'' diye düşünüyorum bu rakam karşısında. Kokusu ve yumuşatma etkisi için almayı düşünürseniz indirimleri değerlendirmenizi tavsiye ederim. 

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım