Dermokil Kil ve Kenevir Tohumu Yağlı Peeling Etkili El Maskesi

Yaz-kış kuruluk sorunu yaşadığım ellerim için uyguladığım tek bakım, nemlendirici özellikli bakım kremleri kullanmaktan ibaret sadece. Dermokil markasının da tüp şeklindeki yenileyici, koruyucu, nemlendirici özellikli el kremlerinden kullanmıştım bir ara. Markanın el maskesi olduğunu da biliyordum ama özellikle gidip almışlığım olmamıştı. Yine aklımda yokken, market alışverişim esnasında uygun fiyatlı denk gelince Kil ve Kenevir Yağlı Peeling Etkili El Maskesini kaçırmak istemedim. 
El bakımı için özel olarak geliştirilen El Maskesinin, ''Kil ve doğal granüller yardımıyla cildi temizleme, arındırma; Kenevir yağı ve doğal nemlendiriciler ile bakım sağlama; İlk kullanımdan itibaren ellere yumuşak ve pürüzsüz bir görünüm kazandırma'' özellikleri bulunuyor. 

Ambalaj üstünde yazan bu bilgilere ek olarak internet sitelerinde ayrıca şu açıklama var maske ile ilgili;
1- Peeling etki: İçeriğindeki mikro yapıdaki doğal zeytin granülleri ile ciltteki ölü hücreleri uzaklaştırır. Stresli elleri rahatlatır.
2- Temizleme: Doğal kil içeriği ile el temizliğini sağlar.
3- Nemlendirme: Bitkisel gliserin ile ellerin kaybettiği nemi geri kazandırır.
4- İpeksi dokunuş ve ışıltılı görünüm: Susam yağı, zeytin yağı, jojoba yağı ile zenginleştirilmiş doğal bileşenleri ile elleri yumuşatır, besler; daha parlak görünüm ve ipeksi bir dokunuş sağlar.
5- Onarım: Kenevir yağı, E vitamini ve D-Panthenol ile ellere derinlemesine nüfus eder, hücrelerin yenilenmesini hızlandırarak çatlak, kuru ve yıpranmış ellerin görünümünü iyileştirir.
Karton kutu ambalaj içinden poşetli 1 çift eldiven ve 35 ml.lik kil maskesi ile birlikte çıkan El Maskesinin kullanımı şu şekilde; Poşetli ambalaj içindeki kil maskesi bol miktarda ve yumuşak hareketlerle, ovarak ve masaj yaparak ellere yediriliyor. Maskenin cilde etki etmesi için 15-20 dakika boyunca eller özel eldiveni içinde bekletilip sonrasında ılık suyla durulanıyor. Pamuk veya sünger kullanarak daha kolay yıkama sağlanabiliyormuş bir de.

Maskenin yıkanarak temizlenmesinden sonra geçici bir kızarıklık olmasının doğal bir etki olarak belirtilmesinin haricinde; Ellerde kesik ve/veya yara varsa maskenin iyileştikten sonra uygulanması, bekleme süresinde bir rahatsızlık hissedilirse bekleme süresinin kısaltılması, bu rahatsızlık aşırı kaşıntı ve batma hissi şeklindeyse uygulamanın bitirilip ellerin beklenmeden yıkanması belirtilmiş uyarı olarak.
Tüm cilt tiplerinin kullanımına uygun olan ve dermatolojik olarak test edilen maskenin 18 kalemlik içerik listesinde, Kil, Hint Keneviri Tohum Yağı, Zeytin Yağı, Lavanta Çiçek Yağı haricinde bitkisel içerikli bir bileşen görmedim ben. İçerikle alakalı internet sitesinde, Jojoba Yağı, E Vitamini, D-Panthenol (Vitamin B5) ve Susam Yağı da içerdiği yazılı fakat ben listeyi tek tek araştırdığım halde bu bahsedilen bileşenleri bulamadım ambalaj üstü içerik listesinde. Su, organik bileşik olarak geçen Sitrik Asit, Karakafes Otundan yapılan Allantoin' i de saymazsak geri kalan kısım çok hoşuma gitti diyemem.
35 ml.lik ambalajdaki ürün, ambalajın hemen hemen yarısına kadar geliyor. Yapısı kremsi kil kıvamındaki maske bana göre 2 uygulamaya yetecek miktarda. O yüzden maskenin yarısını tatbik ettim ellerime. Kilin içinde çok yoğun olmayan peeling tanecikleri bulunuyor. Maskeyi ellerinize uygularken hissedebiliyorsunuz o tanecikleri. Fakat o tanecikler cildinizi acıtmıyor. Maskenin tatlı ve hoş bir parfüm kokusu var. Eldivenler beklediğimden daha kaliteli çıktı. Ben ''tek kullanımlık, kullan at, ince kağıt eldivendir herhalde'' demiştim ancak içi dokuma, dışı sıvı geçirmez yüzeye sahip eldivenler kullanım sonrası nazikçe ılık suyla yıkandığında ve kendiliğinden kuruduğunda 2. kez kullanılabiliyor. Yani ben öyle kullandım en azından. Maskenin yarısına kadar kullandığım kil ile işim bitince paketi kıvırıp hava almayacak şekilde bantladım, böylece içindeki kil kurumamış oldu. İlk uygulamayı yaptıktan 15 gün sonra tekrar uygulama yaptım aynı şekilde. Kil maskesini her iki ele uyguladığınızda tek sıkıntı, o killi ellerle bilekten büzgülü eldivenleri tutup ellerinizi içine geçirmeyi başarabilmek oldu. Eldivenlerin bilek kısmına biraz kil bulaştığından bir yere temas etmemeye dikkat ettim. Eldivenleri 20 dakika boyunca tuttum ellerimde. O süre boyunca eldiven içinde kalan elde haliyle bir yumuşama hissediliyor. Ve bu sürede kil kurumuyor. Yapısı daha azalmış şekilde oluyor sadece. Yine de temizlerken biraz uğraştırıyor. Özellikle tırnak dibi, parmak arası gibi kısımları temizlemek için bulaşık süngerinin yeşil kısmını kullandım ben. Yalnız o yeşil sert kısmı kullanırken çok nazik bir uygulama yapmak gerekiyor. 

Temizlenmiş ellerde ilk gözlemlediğim, ellerimin sanki pürüzsüz ve yumuşacık olduğu idi. Zaten maskeyi ovarak sürdüğünüzden ölü hücreleri nispeten temizlemiş ve arındırmış oluyorsunuz. Yalnız size tavsiyem, ellerinizde benim gibi yoğun kuruluk sorunu yaşıyorsanız uygulama sonrası ellerinize nemlendirici krem sürün. Ben nemlendirici etkisini pek göremedim çünkü. Belki de benim ellerim aşırı kuru olduğundandır o da. Tek maske ile 15 gün arayla 2 uygulama yapıp genel olarak bir el bakımı yapmış oldum kendimce. Dermokil' in Peeling Etkili El Maskesini 1 ay kadar önce BİM Mağazası' ndan 11.90 TL' ye almıştım. Markanın kendi internet sitesinde ürünün satış fiyatı 35 TL. Bu fiyata değil de aldığım gibi indirimli bulursam, haftalık olarak değil belki ama aylık bir el bakımı yapmak için tekrar alabilirim el maskesini. 

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım