Cosmed Atopia Koruyucu & Nemlendirici Krem

Cildinizde benim gibi, mevsimsel olarak aşırı kuruluk sorunu yaşadığınız oluyor mu? Kış mevsiminde hem soğuk hava hem de sürekli su ile temas halinde olması nedeniyle, özellikle ellerimde pullanma sınırında kuruluk olur. Aslında yaz-kış demeden sürekli nemlendirici kremler kullansam da bu pullanma şeklindeki kuruluk için daha etkili nemlendiricilere ihtiyaç duyuyor cildim kış mevsiminde. Bunun için son olarak, Cosmed markasının, benim gibi cildinde aşırı kuruluk sorunu olanlara yönelik piyasaya sürdüğü Atopia Koruyucu & Nemlendirici Kremi' ni kullandım.
Bazı alerjenlere karşı aşırı duyarlılık hali olarak adlandırılan Atopia (Atopi), ciltte, cilt bariyer fonksiyonlarının bozulması ve cildin su tutma özelliğinin azalması sonucu, kuru ve pullu görüntü ile beraber kaşıntıya neden olan ve en sık görülen kronik deri hastalıklarından biri şeklinde tanımlanıyor. Piyasada birçok markanın yoğun kuruluk için farklı ürünleri olsa da cilt sorunu olarak görülen Atopi' ye özel ürün çıkaran nadir markalardan biri Cosmed. 

Yerli firmalarımızdan Deren Kimya bünyesindeki Cosmed' in, kuru ciltlerin günlük bakım ihtiyacına yönelik geliştirdiği Atopia Koruyucu & Nemlendirici Krem' in '' Cildin daha nemli bir görünüm kazanmasına ve çevresel etmenlerden korunmasına yardımcı olma '' özellikleri bulunuyor. Krem, temiz cilde sabah ve akşam olmak üzere günde iki kez masaj yaparak uygulanıyor. 
Dermatolojik olarak test edilmiş kremin, bebeklerin ve çocukların kullanımına uygun olduğu; paraben, phenoxyethanol, alkol içermediği belirtilmiş. Söz konusu bebek ve çocuk olunca içeriği detaylı incelemesem olmazdı. 23 kalemlik içerikte; Plukenetia Volubilis Seed Oil (İnka Fıstığı Tohum Yağı), Phragmites Karka Özü (bir kamış türü), Poria Cocos Extract (bir mantar türü özü), Crocus Chrysanthus Bulb Extract (Sarı Çiğdem Özü) harici bitkisel bir bileşen göremedim ben. Bunların yanında, B3 vitamininin farklı bir formu olan Niasinamid, E vitamininin sentetik bir şekli olan Tokoferil Asetat, Çinko Tuzu, Senegal Akasyası Sakızı dışında kalan kısım organik ve kimyasal bileşenlerden oluşuyor. Bebek ve çocukların kullanımına uygun olarak belirtilen kremin içeriğinin daha temiz olmasını veya sadece bitkisel bileşenler içermesini beklerdim. Yine de zararlı kimyasallar olmaması da iyidir en azından. Alkolsüz olduğu yazan kremde Setearil Alkol ve Stearil Alkol ibaresi sizin de dikkatinizi çekerse, kafanız benim gibi karışmasın diye bir açıklama düşeyim; Bu ikili kimi kaynaklarda organik kimi kaynaklarda bitkisel bileşen olarak geçiyor.
Cosmed' in Atopia serisi ilk, 2017 senesi başlarında piyasaya sürülmüş. Seride bu krem haricinde yoğun temizleyici krem, yoğun nemlendirici krem, temizleme yağı ve yoğun dudak balmı gibi ürünler de var. Öncelikle şunu belirteyim, cildim atopik bir cilt değil yani en azından atopik cilt özellikleri taşımıyor. Aşırı kuruluk ve pullanma haricinde kaşıntı sorunu yok ve alerjik bir durumum da söz konusu değil. Bu kremi, ellerimdeki yoğun kuruluk ve pullu görüntü nedeniyle kullandım sadece. Bana tanıtım gönderisi numune olarak, 40 ml ebatlı tüp ambalajda gelen ürünün orijinali 400 ml ebatlı pompalı başlıklı ambalajda satılıyor. Numune ve de 40 ml olmasına rağmen, yoğun yapısı ve kalıplı formundan dolayı yine de uzun bir süre kullanmama yetti diyebilirim. Günde iki kez ellerime uyguladığım kremi yaklaşık 1 ay kadar kullandım. Kullanım bölgesi belirtilmeyen kremi ben el bölgem için kullandım. Harici kullanıma uygun bir ürün olduğundan aşırı kuruluk sorunu yaşadığınız yüz ve vücut bölgeleri için de kullanabilirsiniz siz tabi. 

Kremde herhangi bir parfüm kokusu hissetmedim ben. Daha ziyade ilaç olarak satılan merhemler gibi bir kokusu var. Krem, bana gelen numune ambalajdan böyle kalıplı çıktığından orijinal pompalı ambalajında da böyle mi yapısı bilemiyorum. Yoğun bir krem olmasına rağmen hızlı bir şekilde dağılıyor, emiliyor ve elde yağlı, yapış yapış his bırakmıyor. Bununla beraber ellerimi nemlendirmesini, yumuşatmasını ve kuruluktan dolayı oluşan o pullu görüntüyü (bir üst fotoğrafa dikkatli bakarsanız görebilirsiniz) gidermesini beğendim. Kremin orijinal boyunun piyasa satış fiyatı 125-155 TL arası değişiyor. Her ne kadar kremin etkilerini beğenmiş olsam da, şahsen kendim alıp kullanacağım bir krem olur muydu, bilemiyorum.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım