Garnier Hyaluronik Aloe Temizleme Jeli

Kozmetik ürün yazılarımda sıklıkla belirttiğim gibi, benim için bakımlı bir cildin ilk ve en önemli aşaması cilt temizliği ile başlar. Temizlenmemiş bir cilde hangi bakım ürününü uygularsanız uygulayın etkili bir sonuç alamazsınız. İyi bir yüz temizliği için de cildimizin yapısına ve ihtiyacına uygun bir yüz temizleyici ürün seçmemiz ve aynı zamanda ürünün içeriğine de dikkat etmemiz gerekir. Bu içerik meselesinden dolayı, birkaç seneden beri popüler markaların yüz bakım ürünlerinden uzak duruyordum. Fakat Garnier markasının, ön ambalajda %96 doğal kaynaklı içerik olduğu belirtilen Hyaluronik Aloe Temizleme Jeli' ni görünce, bu ürüne bir şans vermek istedim.
Ürünün ambalaj üstündeki açıklama kısmında sadece şu ibareye yer verilmiş, ''Hyaluronik Asit ve Aloe Vera ile zenginleştirilmiş formülü sayesinde kirden, makyaj kalıntılarından kurtulun ve sıkılaşmış gözeneklere sahip olun.'' Markanın internet sitesindeki ürün sayfasında bu açıklamaya ek olarak, cildi temizleme ve arındırma özelliğinden de bahsedilmiş. Ürün, ıslak cilde günde bir kez masaj yaparak uygulanıp durulanarak kullanılıyor. 

200 ml ebatlı pompalı başlığa sahip temizleme jelinin Vegan formülü, hayvansal kaynaklı veya türevi bileşenler içermiyor ve ürünün ambalajı %100 geri dönüştürülebilir şişeye sahip. Tüm cilt tiplerinin kullanımına uygun olan temizleme jeli dermatolojik olarak da test edilmiş. Ürünün kullanmaya başladıktan sonra, 12 ay kullanım ömrü var.
Bu temizleme jeline şans vermek isteyişimdeki en önemli etken, formülünün %96 doğal kaynaklı içeriğe sahip olmasıydı. Ürünün 14 kalemlik içerik listesinde, Aloe Vera Yaprak Suyu Tozu ve Üzüm Suyu haricinde bitkisel bileşen yok. Hyaluronik Asiti saymazsak kalan içerik, Hindistan Cevizi, soya fasulyesi, buğday, mısır, mısır koçanı, şeker kamışı gibi bileşenlerden elde edilmiş. Tabi kimyasal yöntemlerle. Yani bu ham maddelerden kimyasal yöntemlerle farklı bileşenler üretilmiş.

İçerik listesinde ilgimi çeken şey ise, ürünün Sodyum Lauril Sülfat (SLS) ve Parfüm içermesi oldu. Özellikle, petrol bazlı kimyasal bir bileşen olarak bildiğimiz ve kozmetik ürünlerde temizleyici ve köpürtücü olarak kullanılan Sodyum Lauril Sülfat' ın, doğal kaynaklı olduğu belirtilen bu üründe bulunmasına şaşırdım. Ürünün içerik bilgisinde, bu bileşenin Hindistan Cevizinden elde edilmiş olduğu yazıyor. Bunu da ek bilgi olarak paylaşmak istedim. 
Hazır içerikten bahsetmişken, yorumlarımı da içerikle başlayarak yazayım. Ürünün %96 doğal kaynaklı olması, bu oranda bitkisel ve doğal olduğu anlamına gelmiyor. Fakat zararlı kimyasal içeriyor demek de olmuyor. İçinde birçok kimyasal bileşen barındıran kozmetik bakım ürünlerine nispeten daha güvenilir en azından. Tabi burada içerik okumanın, içerik okumayı öğrenmenin de önemi büyük. İçerik kısmını çok uzattım ama ürünlerde asıl önemli olan kısım da bu zaten bana göre. 

Garnier Hyaluronik Aloe Temizleme Jeli ocak ayı başında kullanmaya başlamıştım. Sadece sabah yüz temizliğinde uygulamak üzere 4 aya yakın kullandım. Jelin, içeriğinde parfüm olmasına rağmen ferah bir kokusu var. Akışkan jel formu, pompalı başlık ucunun geniş olmasından dolayı kolay bir şekilde çıkıyor uçtan. Ve uçtan tek pompa ile gelen jel miktarı yüz temizliği için yeterli oluyor. Jeli, yüz temizleme pedi ile beraber kullandım ben. Pedli veya elle kullanım fark etmeksizin, jelin köpüren bir yapısı var. Uygulama esnasında da kokusu gibi cildi ferahlatıyor. Cildi yağdan, kirden arındırıyor, yüz temizliğini güzel yapıyor ve cildi kurutmuyor. Jelin uygulama sonrası yüzden durulaması da zahmetsiz. Bu temizleme jelini, A101 Mağazacılık' tan 20.75 TL' ye almıştım. Kozmetik mağazaları ve internet üzerinden satış yapan ticaret sitelerinde fiyatı 40-80 TL arası değişiyor. Ben bu jelden genel olarak memnun kaldım ve ''Keşke alırken bir tane daha alsaymışım'', dedim. Yazıyı yayınladığım tarihte, A101' de satışını göremedim ama denk gelirsem yine alacağım.


Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım