Dermokil Hyaluronik Asit Serum Kağıt Maske

Cilt bakımı rutinimde kağıt maskelere çok fazla yer olmasa da ara ara cilt tipime, cildimin ihtiyacına uygun kağıt maskeleri ekonomik fiyatlı gördükçe alıyorum. Bu konuda maskelerini en çok kullandığım markaların başında Dermokil geliyor. Markanın tekli birçok maskesini kullandığım gibi seri olarak çıkardığı maskelerini de kullanıyorum bazen. Mesela Kil Maskesi serisinde NemlendiriciLeke GidericiYağ Dengeleyici maskeleri uygulamıştım daha önce. Şimdi de 3 farklı çeşitten oluşan, Serum Kağıt Maske serisinden Hyaluronik Asit Serum Kağıt Maskeyi denedim.

2022 senesi şubat ayında piyasaya sürülen, Serum Kağıt Maske serisindeki Hyaluronik Asit Serum Kağıt Maskenin, ''Serum etkisi ile cildi yorgun görünümden arındırma, cilde nem kazandırma, cildi ipeksi bir görünüme kavuşturma, hücre yenilenmesini aktive ederek yaşlanma belirtilerini geciktirmeye yardımcı olma, cildin parlaklığını artırma, ince çizgilerin görünümünü azaltmaya yardımcı olma'' özellikleri bulunuyor. 

Paketten çıkartılan maske, yüz hatlarına, göz ile temas etmeyecek şekilde yerleştirilerek ciltte 10 dakika bekletiliyor. 10 dakika sonra yüzden çıkartılan maskeden kalan serum, cilde masaj yapılarak yediriliyor. Veya alternatif olarak makyaj temizleme pamuğuyla serum fazlalığı temizlenebiliyor. 
Tüm cilt tiplerinin kullanımına uygun olan ve dermatolojik olarak test edilen maskenin, 15 kalemlik içerik listesinde bitkisel olarak, Cadı Fındığı Yaprak Özü, Hint İnciri Özü ve Aynısefa Çiçek Özü var. Bu bitkisel bileşenlerin haricinde, Hyaluronik Asit, B5 vitamininden üretilen Pantenol, Kil, Papatyadan doğal olarak türetilen Bisabolol gibi cilde faydası olan bileşenler de bulunuyor. 

İçerik listesi ile ilgili bir gözlemimi yazmadan geçemeyeceğim. Markanın internet sitesinde, ürünün içerik listesi tam olarak verilmemiş. Ana içerik olarak ise Hyaluronik Asit ve Bisabolol ile beraber Aloe Vera Özü, Kaktüs Özü, Allantoin ve Butylene Glycol yazılmış. Benim kullandığım kağıt maske paketinin içerik listesinde ise bu yazdığım son dört bileşen yok. Bu benim için çelişkili bir durum mesela.
Kağıt maske, seruma doymuş bir şekilde çıkıyor paketten. Alın bitişi ve çene hizasına gelecek şekilde ebat olarak yüzüme tam uyumlu oldu. Maskeyi yüzüme yerleştirdiğimde yer yer hava boşlukları oluştu, hava boşluklarını elimle düzeltmeye çalıştıysam da bir süre sonra tekrarladı. Maskenin, parfümlü, tatlı ve hoş bir kokusu var. Uygulama süresi boyunca o parfümlü kokuyu hissettim ben. Koku benim hoşuma gitti ama içerikte parfüm olması sağlıklı bir seçim değil tabi ki. Maske, uygulandığı anda cildi serinletiyor, ferahlatıyor. İçerikte kil olması sizi yanıltmasın, kil maskeleri gibi ciltte tabaka halinde kendini göstermiyor. Kullanım süresi sonunda, kağıt tamamen kurumuş olmuyor fakat ambalajdan çıktığı gibi de ıslak kalmıyor. Maskedeki serum, cilde transfer olduğu için yüz bölgesi biraz ıslak kalıyor. 

Paket içinde, yaklaşık bir çay kaşığına yakın serum vardı. Onu da maske sonrası, yüz ve boyun bölgeme masaj yaparak uyguladım. Serumu sürünce, ''Emilmez ve cildimde yapış yapış olur'' dedim ama yanılttı beni. Bir 10 dakika içinde emildi ve rahatsız etmeyecek, ciltte ağırlık yapmayacak türde hafif bir yapış yapış his bıraktı sadece. Bazı kağıt maskelerin paketleri içinde kalan serumu cildime sürdüğümde, aşırı yapış yapış kaldıkları ve cildimde ağırlık yaptıkları için yüzümü hemen yıkama gereği duyardım fakat bu maskenin paket içinde kalan serumunu uyguladığımda, yüzümü yıkama gereği hissetmedim en azından. Karma/yağlı cildim nemlendiricilerle pek anlaşamadığı için bu tür bakım ürünlerini pek sevmem ve genelde uygulamam fakat bu nemlendirici kağıt maskeyi sevdim.
Tek kullanımlık, kullan at maske olduğu için uzun vadeli, yaşlanma belirtilerini geciktirmeye ve ince çizgilerin görünümünü azaltmaya yardımcı olma gibi etkilerini görmek beklenemez tabi ki. Bunların dışında kalan, cildi canlı, bakımlı, sağlıklı gösterme, cilde nem ve ipeksi bir yumuşaklık kazandırma anlamında vaatlerini yerine getiriyor. 

Dermokil Hyaluronik Asit Serum Kağıt Maskeyi, nisan ayı ortasında, Şok Marketler 'den 10.95 TL' ye almıştım. Markanın kendi satış sitesinde ise 34.99 TL fiyatı var. Marketleri bu yüzden seviyorum ve takip ediyorum. Bazen, markaların kendi koydukları fiyatlardan ve kozmetik mağazalarında satılan rakamlardan daha uyguna geliyor kozmetik bakım ürünleri. 

Bu arada, Serum Kağıt Maske serisinde Hyaluronik Asit Serum haricinde, C Vitamini ve Kolajen Serum Kağıt Maskeler de var. Ben bu serideki tüm kağıt maskelerden aldım fiyatı uygun diye. İlk fotoğrafta, arka planda mavi ve turuncu olarak görülüyorlar. Onları da kullanıp gözlemlerimi yazacağım tabi ki.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım