Microblading 3D Kıl Tekniği İle Yeni Kaşlara Merhaba

Kendimi bildim bileli kaşlarım zayıf, ince, seyrek ve şekilsizdi hep. 2 doğumla da üstüne dökülmeler eklenince kaşlarımı dolgun göstermek için Kaş PudrasıJel Kaş Dövmesi ve Kaş Farı gibi ürünler kullanma ihtiyacı hissettim bu yüzden. Son 1.5 - 2 senedir adını sıklıkla duymaya başladığım ve bazı arkadaşlarımın uygulama sonrası fotoğraflarını gördükçe imrendiğim, Microblading 3D Kıl Tekniği' ni yaptırmaya karar verdim ben de sonunda..
Microblading Nedir?
Microblading en genel anlamıyla ince uçlu iğneler yardımıyla kaştaki şekilsiz, seyrek veya dökülmüş bölgelere kısa çizikler atıp, kesiklere kaş renginize en uygun boya aktararak, kaşlara 3 boyutlu kıl efekti verme işlemidir diyebiliriz. Kullanılan boya organik olduğu için cilde zarar vermiyor.
Microblading İşlemi Öncesi Neler Yapılıyor?
Öncelikle yüz oranınıza uygun bir çizimle kaş şekli tasarımı yapılıyor. Çizim sonrası çizilen bölge lokal anestezik krem sürülerek uyuşturuluyor. Yaklaşık 10 - 15 dakikalık bekleme süresinden sonra da işleme başlanıyor. ( Bekleme süresi, yapılan merkeze ve sizin acı eşiğinize göre değişiklik gösterebilir. Belirtilen süre benim için uygulanan zamanı gösteriyor ).
Microblading İşleminde Ne Kullanılıyor? 
Bu işlem için kişiye özel, ince / kalın farklı aralıklara sahip, çeşitli numaraları olan ( 7 pin, 9 pin, 12 pin ve 14 pin diye tabir ediliyor ) yan yana dizilmiş iğne uçlu bir başlık, dolma kalem kalınlığında ve kaleme benzeyen bir aparatın ucuna takılarak kullanılıyor. 
Aşağıda size göre solda olan fotoğrafta kaşımın başlama ve bitiş noktalarındaki boşluğun Microblading işlemi sonrası dolmuş olduğunu görebilirsiniz.
Microblading İşlemi Ne Kadar Sürüyor? Acı Veriyor mu?
Bana uygulanan Microblading işlemi 2 saate yakın sürdü. ( Normalde 45 dakika ile 1 saat arası değişiyormuş ). Her ne kadar işleme başlamadan anestezik krem sürülmüş olsa bile yine de acıyı hafiften hissettim ben. Sanırım bu da benim acı eşiğimin düşük olması ile alakalı. Bir de regl dönemlerinde acıyı biraz daha fazla hissedebilirsiniz, bu da benden hatırlatması. İşlem her iki kaşa uygulandıktan sonra, kalan boya, atılan çiziklerin içine daha iyi işlemesi için maskeleme şeklinde sürüldü. Bu şekilde 4 - 5 dakika bekledikten sonra boya fazlalığı ıslak mendil yardımıyla temizlenerek Microblading 3D Kıl Tekniği işlemi sona erdi.
Microblading İşlemi Sonrası Neler Yapmak Gerekiyor?
Merkezde yapılan işlemin hemen sonrasında, kaşlarıma yoğun bir nemlendirme vermesi için vazelin sürüldü. Vazelin sürme işini ilk 3 gün, günde 3 - 4 defa, ince bir tabaka halinde ve nazik hareketlerle tekrarladım ben. 1 hafta kadar tatlı bir kaşıntıyla beraber kepek şeklinde hafif bir pullanma ve kabuklanma oluştu ama cildim yağlı olduğundan çok dökülme olmadı. Kaşıntıya parmak ucuyla hafif masaj yaparak müdahele etmenin haricinde, kabuklanmalara asla dokunmadım. İlk gün kaşlarıma su değdirmedim, 3 gün yüz temizliğini bölgesel olarak yağ bazlı olmayan temizleyicilerle yaptım. 1 hafta içinde de tamamen doğal görünüme kavuştu kaşlarım.
Microblading İşleminde Rötuş Yapılıyor mu?
İlk işlem yapıldıktan yaklaşık 1 ay sonra rötuş işlemi için tekrar güzellik merkezine gittim. ( Bu 15 gün - 1 ay arası değişebilir ). İşlem öncesi yine lokal anestezik krem uygulaması yapıldı ama rötuş işlemi çok kısa sürdü. İlk işlemde gözden kaçan bölgelere, işlem sonrası kabuklanmaya bağlı dökülmelerden oluşan boşluklara yapıldı rötuş. Rötuştan sonraki ilk 3 gün yine vazelinle nemlendirme, ilk gün su, 3 gün yüz temizleyicilerine temas etmemesine dikkat ettim.
Ve sonuç...Bu zamana kadar seyrekliğinden, cılızlığından, dökülmelerden dolayı oluşan boşluklarından şikayet edip durduğum kaşlarım gitti, yerine doğal görünümü bozulmadan, ten ve saç rengime uygun bir şekle sahip, boşlukların dolduğu, dolgunlaştığı yeni kaşlarım geldi..Sanki bakışlarımdaki yorgun ifade bile gitti.
Bu arada Microblading 3D Kıl Tekniği ile kaş yaptırmayı düşünenlerin yaptıracakları merkezi araştırmalarını, yapacak uzmanın diploma veya sertifikasının olup olmadığını öğrenmelerini, kullandıkları iğne, boya gibi ekipmanların içeriğini sormalarını tavsiye ediyorum. Ben araştırmalarım ve telefon görüşmelerim sonrası Buse Demirkol' un uzman ve deneyimli ellerine teslim ettim kaşlarımı. Mesleki eğitimi, birikimi ve işini severek yapması bir yana tatlı dili ve hanımefendiliği ile de rahat bir süreç yaşadım sayesinde. Buse Demirkol, Microblading haricinde ▪️Kalıcı Eyeliner ▪️Dudak Renklendirme ▪️Kirpik Lifting ▪️Hydrafacial ▪️BB Glow ▪️Dermapen gibi uygulamalar da yapıyor. İnstagram sayfasında dönem dönem güzel kampanyaları ve uygulama hediye çekilişleri de oluyor, o yüzden takip etmenizi tavsiye ederim..Özellikle 27 Aralık' a kadar devam edecek Kirpik Lifting Yılbaşı Hediye Çekilişi' ni kaçırmayın derim..

Microblading işlemini ağustos ayı başında yaptırmıştım. Bu yazıyı yazmak için neredeyse tam 5 ay bekledim. Çünkü işlemin ilk yapıldıktan sonrası ile zaman geçtikten sonrası arasındaki süreci gözlemlemek istedim. Kaşlarım ilk yapıldığı andaki formunu koruyor hâlâ. Buse Hanım yapılan uygulamanın 6 ay ile 1,5 yıl arasında kişinin cilt yapısına göre kalıcılığını koruduğunu söylemişti, bakalım ben ne kadar kullanabileceğim? Yeni kaşlarımı ben çok beğendim, peki siz ?

yeşimlehertelden