Dermokil Çay Ağacı Yağı Yüz Temizleme Jeli

Günlük cilt bakımımda bazı kozmetik ürünleri kullanmayı aksatsam da ihmal etmediğim tek bakım, sabah yüz temizliğidir. İyi temizlenmiş bir cilt de cilt bakımının ilk aşamasıdır zaten. Yüz temizleyici ürünlerde ise muhakkak cilt yapıma ve ihtiyacına uygun bir temizleme ürünü kullanmaya özen gösteriyorum. Dermokil'in Çay Ağacı Yağı Yüz Temizleme Jelini de bu amaç doğrultusunda alıp kullandım.
Çay Ağacı Yağı Yüz Temizleme Jelinin, ''İçerdiği Çay Ağacı Yağı ve Niacinamide sayesinde siyah noktaları derinlemesine temizlerken, cildi yağ ve kirden arındırma'' özelliği bulunuyor. Yani bu temizleme jeli cildi yağdan ve kirden arındırırken siyah noktaları da derinlemesine temizlemeyi vaat ediyor. 

300 ml ebatlı pompalı başlıkta bulunan yüz temizleme jeli, sabah ve akşam olmak üzere günde iki kere nemli yüze masaj yaparak uygulanıyor ve bol su ile durulanıyor. Temizleme jelinin kullanmaya başladıktan sonra 12 ay kullanım ömrü bulunuyor.
Temizleme jelinin 14 kalemlik içerik listesinin ana bileşenleri Çay Ağacı Yağı ve Niacinamide. Bunlar dışında, Su, Kokamidopropil Betain (K.B.), Disodyum Laureth Sülfosüksinat (A.Y.A.M.), Koko Glikozit (Y.A.M.), Polisorbat 20 (Y.A.M.), PEG-150 Distearat (Y.A.M.), Pantenol (P.V.), Fenoksietanol (K.B.), Kaprilil Glikol (K.B.), Parfüm, PEG-7 Gliseril Kokoat (S.B.) ve Sitrik Asit (O.B.) bulunuyor.
K.B.: Kimyasal Bileşen A.Y.A.M.: Anyonik Yüzey Aktif Madde Y.A.M.: Yüzey Aktif Madde  P.V.: Provitamin S.B.: Sentetik Bileşen O.B.: Organik Bileşik

Yüz temizleme jelinin iki ana bileşeni olan; 
- Niacinamide, sivilce oluşumuna sebep olan etmenleri ortadan kaldırarak ciltte iyileştirici bir etki yaratmaya yardımcı olurken leke giderme özelliği sayesinde, hem sivilceyi hem de izlerinin giderilmesini sağlıyor. Ayrıca cilt üzerinde iltihap birikmesini önleyerek ciltte yeni sivilce oluşumunu engellemeye destek oluyor.
- Çay Ağacı Yağı, akneye sebep olan etmenlere karşı direnç göstererek akne oluşumunu önlemeye yardımcı oluyor. Ayrıca  cildi nemlendirerek sağlıklı bir cilt görünümü sağlıyor. Ciltte meydana gelen kızarıklıkları yatıştırmaya yardımcı oluyor.
Dermokil Çay Ağacı Yağı Yüz Temizleme Jelini 2023 senesi mayıs ayı sonu gibi A101Mağazası'ndan 29,95 TL'ye almıştım. O sırada kullandığım farklı bir ürün olduğundan hemen kullanmamıştım. Markanın internet sitesinde ürünün satış fiyatı 163 TL. (Yazıyı yayınladığım tarih itibariyle geçerli). Yüz temizleme jelini sadece sabah uygulamak suretiyle 2 ay kullandım. Ürünün ön ambalajında, Paraben, Renklendirici ve Alkol içermediği belirtilmiş olsa da bu, içeriğin zararsız bileşenler içermediği anlamına gelmiyor. İçerikte doğal olarak en azından Çay Ağacı Yağı kullanılmış. Cilt bakım ürünlerinde, özellikle yüz bölgesine uygulanılan ürünlerde, içerikte parfüm olmasını sevmiyorum ve ne yazık ki bu ürün parfüm içeriyor. 

Dermokil'in bu yüz temizleme jelini almamın 3 sebebi vardı. 1.'si, karma/yağlı cildime uygunluğu, 2.'si, Çay Ağacı Yağının özellikle akneli ve siyah noktalı ciltler üstündeki olumlu etkileri, 3.'sü ise ekonomik fiyatı idi. 300 ml.'lik ebadı benim için oldukça uzun süreli bir kullanım imkanı sağladı, tabi sadece sabah kullandığım için. Jel taze ve ferah bir kokuya sahip olduğundan içerikteki parfüm kokusu beni rahatsız etmedi. Tek pompalamada gelen ürün miktarı az olduğundan her kullanımda 2 pompa hareketi ile gelen ürün miktarı ile yüz temizliğimi yaptım. Bu, tüm yüz bölgemi temizlemede yeterli geldi. Temizleme jeli, yüz temizliği sırasında cildi ferahlatıyor, kullanım sonrası cildi temizlemiş oluyor. Benim cildimde kuruluğa neden olmadığı gibi her hangi bir olumsuz reaksiyona da yol açmadı. Bunlara rağmen bu yüz temizleme jelinden memnun kalıp kalmadığıma karar veremedim. Vaatlerindeki etkileri göremediğimdendir belki ama bana sıradan bir yüz temizliği yapıyormuş gibi geldi.