Kese Yapmanın Cilde Faydaları

Cilt temizliği için kullanılan birçok yöntem var. Bunlardan biri de kese ile temizleme yöntemi. Vücut ve yüz bölgesinin yapısına uygun üretilen bu keseleri ben de uzun zamandır kullanıyorum. Normalde, vücut için ayrı yüz bölgesi için ayrı kese kullanırım. Özdilek' in %100 Saf İpek Kesesini vücut kullanımı için almıştım. Fakat dokusu yüz bölgesi kullanımına da uygun yapıda olduğu için sadece yüz bölgemde uyguladım ben.
Kese Yapmanın Faydaları
Genelde vücut kirlerini çıkarmak için kullanılan keselerin, bunun dışında daha pek çok faydası bulunuyor aslında. Bunlardan bazıları, ürünün ambalajı üstünde şu şekilde belirtilmiş;
* Kuru masajlarda vücuttaki negatif enerjiyi alır. 
* Ciltteki ölü dokuyu sağlıklı bir şekilde temizler.
* Cilt lekelerini giderir. 
* Cilt rengini düzeltir.
* Cilt beyazlatmada en etkili yöntemlerden biridir.
* Cilt tonunu değiştirir.
* Kırışıklıkları önler, var olan kırışıklıkların görünümünü azaltır.
* Cildin kendini yenilemesini teşvik ederek yaşlanmanın önüne geçer.
* En hassas ciltlerde bile günlük kullanıma uygundur.
* Selülit tedavisinde kanıtlanmış başarıları vardır. 
* Kan akışını normalin iki katına çıkarıp, hızlanan dolaşım sayesinde yaş dokusu arasına yerleşmiş suyu uzaklaştırır ve gözle görülür sonuçlar almanızı sağlar.

Cilde düzenli yapılan keseleme uygulamasının bunların dışında da etkileri var. Onları da ben ekleyeyim. 
* Cilde peeling yaparak, oluşan ölü derinin, birikmiş yağ, toz ve kirin ciltten atılmasını, cildin nefes almasını sağlar.
* Hücrelerin çoğalıp, yenilenmesine yardımcı olur.
* Yenilenen hücreler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.
* Akne oluşumunu engeller.
* Uzun vadede çatlakların görünümünün azalmasına yardımcı olur.
* Batık oluşumunu engellemeye yardımcı olur.
* Zihinsel ve fiziksel rahatlama sağlar, stresi azaltmaya yardımcı olur.
Kese Yapmanın Zararları
Cilde bu kadar faydası olan keseleme işleminin, bilinçsiz bir şekilde uygulandığında zararı da oluyor tabi ki. Sık aralıklarla yapılan keseleme işlemi;
* Cildi koruyan deri dokusunun aşınmasına ve zararlı maddelerin vücut içerisine girmesine neden olur.
* Cildi tahriş eder. Bu da birçok deri hastalığına neden olabilir. 
* Cildin nem kaybedip, kurumasına neden olur.

Kese Uygulaması Nasıl Yapılmalı?
Kesenin etkilerinden maksimum yarar sağlayabilmek için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.  
* Keseleme işlemi haftada bir veya cildin hassasiyetine göre 10-15 günde bir yapılmalı.
* Kalın, orta, ince dokulu kese çeşitlerinden, cilt yapısına uygun olanı alınmalı. Bu kese çeşitleri içinden mümkünse cilde zararı olmayan saf ipek kese kullanılmalı.
* Vücut için kullanılan keseyi yüz bölgesi için kullanmamalı.
* Kese ilk kullanımdan önce sıcak su ile yıkanmalı.
* Kese uygulaması sırasında, ciltte ve kesede, sabun, şampuan, duş jeli gibi herhangi bir kozmetik ürün kullanılmamalı. Kesenin vücuda uygulaması duru su ile yapılmalı.
* Sıcak su altında 3 dakika kadar cildi yumuşattıktan sonra suyu kapatarak, yaklaşık 1 dakika, aşağı yukarı yumuşak masaj hareketleriyle çok bastırmadan keseyi cilde uygulamalı.
* Keseleme işi bittikten sonra, kese ılık su ile durulanarak kuruyacağı bir yere asılmalı.
* Sabun veya duş jeli gibi temizleyici kozmetik ürünler, keseleme sonrası kullanılmalı.
Bunların dışında, kullanılan keseler kişiye özel olmalı, kesenizi başkası kullanmamalı. Hasar görmüş ve tahriş olmuş ciltte kese kullanılmamalı. Keseler, bakterilerin gelişimi için oldukça elverişli olan nemli duş ortamında bırakılmamalı. Keseler belirli aralıklarla yenilenmeli, bu süre kullanıma göre değişkenlik gösteriyor olsa da ben 3 ayda bir yenisi ile değiştiriyorum. Kullanılan kesede, küf oluşumu veya kötü koku varsa kullanım süresi bitmeden yenisi ile değiştirilmeli. 

Doğru şekilde, düzenli ve uzun süreli kese kullanımının hem vücudumda hem de yüzümde etkisini görüyorum ben. Cildi derinlemesine temizleme, yağdan, kirden arındırma, ölü dokuyu atma, gözenekleri açma, kan dolaşımını hızlandırma bunların en gözle görülenleri. 

Özdilek %100 Saf İpek Keseyi çok uzun bir süre önce 10 TL gibi bir fiyata Özdilek mağazasından almıştım, hatta bu fiyata bulmuşken biraz da yedeklemiştim. Markanın kendi internet sitesinde saf ipek kese satışını göremedim. Normal banyo kesesi ve yüz kesesi 20 TL olarak görünüyor. (Yazıyı yayınladığım tarihte geçerli fiyat). Yedeklediğim keselerin sonuncusunu kullanıyorum. En kısa sürede hem vücut için hem de yüz için olanını alıp tekrar yedekleyeceğim.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım