Eklips Ahşap Ayak Törpüsü

Cilt bakımı deyince, aklımıza genelde ilk olarak yüz bölgemiz ve ellerimiz gelir. Cilt kusurları veya ihtiyaçları olan yüzümüze ve sürekli kuruyan ellerimize çeşitli kozmetik ürünlerle bakım yaparken nedense ayaklar hep unutulur. Oysa ki cildimizin bir bölümü olan ayaklarımızın da bakıma ihtiyacı vardır. Bana göre ayak bakımının ilk aşaması, ayaklardaki ölü derilerin temizlenmesidir. Ayak törpüleri işte tam da bu aşamada devreye giriyor.
Uzun bir süredir kullandığım Eklips Ahşap Ayak Törpüsünün ''Ayak tabanı bakımını kolaylaştırma, düzenli törpülemede topukta oluşan sertliğin ve ölü derinin temizlenmesine yardımcı olma, duş sonrası yumuşayan ayak derisini pürüzsüzleştirme'' özellikleri bulunuyor. İnternetteki satış sitelerinin çoğunda, 29,5 cm x 7,5 cm x 1,5 cm şeklinde yanlış verilen ölçüler, ürünün içinde bulunduğu ambalaja ait. Doğrusunu ben yazayım. Ayak törpüsünün ölçüleri, 23 cm x 4,5 cm x 0,5 cm şeklinde.

Ahşap sapı ve geniş yapısıyla kolay uygulama imkanı veren törpü çift taraflı yani her iki tarafı da kullanılabiliyor. Bu iki tarafın yüzey özellikleri hakkında herhangi bir bilgi verilmemiş. Yani bir yüzey daha mı iri taneli öbür yüzey daha mı hassas uygulama yapıyor, belirsiz. Fakat benim gözlemime göre, yüzeyler farklı yapıda. Bir yüzey diğerine göre daha iri taneli gibi. Genelde bu özelliklere sahip törpülerde, iri taneli yüzey ölü deriyi ortadan kaldırırken ince taneli yüzey ise pürüzsüz hale getirmek için kullanılır. Keşke buna dair bir açıklama yapılmış olsaydı.
Her neyse. Törpüyü 15 günde bir, banyo ve duş sonrasında yumuşayan ayaklarıma uyguluyorum. Törpünün, bana göre daha taneli olan yüzeyini topuk bölgesinde, ince yapılı yüzeyini de ayak tabanı bölgesinde kullanıyorum. Törpülemeyi, topuk bölgesinde bir yumuşaklık hissedene kadar devam ettirip son olarak ayaklarımı durulayarak işlemi bitiriyor ve ayak bakım kremi ile ayağımın bakımını tamamlamış oluyorum. Bu arada, törpüyü her uygulama sonrası sıcak su ile yıkayıp temizliğini yapıyorum. Bu şekilde, 15 günde bir yaptığım uygulama sayesinde, topuklarımdaki ölü deriyi temizleyerek, sertliği gideriyor, kuru ve çatlamış görüntünün önüne geçiyorum. Bakım kremi ile de nemlendirmesini yaparak yumuşak, canlı ve sağlıklı görünmesini destekliyorum. Tabi burada, topuklarımda nasır, derin çatlak gibi sorunların olmadığını belirtmem gerekiyor. Benim kullanım amacım, kuruluk nedeniyle oluşan sertliği ve ince çizgi şeklindeki görünümü gidermek. Her bakım ürününde olduğu gibi ayak törpülerinin de etkilerini görmek için düzenli kullanım gerekiyor. Yaz başında, Gratis kozmetik mağazasından 14.75 TL' ye aldığım Eklips Ahşap Ayak Törpüsünün, şu an 28 TL satış fiyatı var. (Yazıyı yayınladığım tarih itibari ile geçerli fiyatıdır). Cildimiz için kullandığımız her temizlik ürünü gibi ayak törpülerinin de bir ömrü var. Ve benimkinin de yenileme zamanı geldi. Aynı marka olmasa bile, belki bu sefer çift taraflı kullanım özelliği olan başka bir ürün alabilirim.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım