Simple Smoothing Pürüzsüzleştirici Peeling

Cilt bakımımda, yüz temizliğinden sonra düzenli olarak aksatmadan yaptığım bakım uygulamalarından biridir peeling işlemi. Benim gibi karma/yağlı yapıda, akne ve siyah nokta oluşumuna müsait bir cildiniz varsa, gözenekleri derinlemesine temizleme ve arındırma konusunda, düzenli kullanımda peeling uygulamasının oldukça faydasını görürsünüz. Tabi faydasını görmeniz için de cildinizin yapısına uygun ve ihtiyacı olan doğru ürünü kullanmalısınız. Simple markasının Smoothing Pürüzsüzleştirici Peeling' i, bu anlamda bahsettiğim özelliklere sahip bir ürün oldu benim için.  
Unilever bünyesindeki Simple markasının Pürüzsüzleştirici Peeling' inin, '' Multivitamin (B5 ve E), 3 kat saflaştırılmış su ve saf pirinç granülleri ile cildi ölü hücrelerden arındırarak daha canlı bir görünüme sahip olmasını sağlama '' özellikleri bulunuyor. Peeling, hassas ciltlere özel tasarlanmış ve de tüm cilt tiplerinin kullanımına uygun bir ürün. 

Nemli yüz ve boyun bölgesine (göz çevresi hariç) masaj yaparak nazikçe uygulanan peeling, uygulama sonrası bol su ile durulanıyor. Peelingin, normal ve kuru ciltler için haftada 1 kez, yağlı ciltler için haftada 2 kez kullanımı tavsiye ediliyor. 
75 ml ebatlı tüp ambalajda bulunan peeling, sert kimyasallar, paraben, alkol (etil alkol), parfüm, renklendirici ve hayvansal kaynaklı içerik içermiyor. Açıldıktan sonra 12 ay kullanım süresi olan ürün, dermatolojik olarak test edilmiş ve hipoalerjenik bir ürün. Ambalajda Türkçe yazan etiketinin altında kalan İngilizce açıklamasında, ürünün sabun içermediği, hayvanlar üzerinde deney yapılmadığı ve vegan olduğu da belirtilmiş ayrıca.

Hazır içerikten bahsetmişken, pirinç tozu ve sebze yağı haricinde içerikte bitkisel veya organik bir bileşen görmedim ben. İçerikteki, likit parafin, koko glikozit, sulandırılmış silika, akrilat polimer, disodyum EDTA, hidroksipropil siklodekstrin, iyodopropinil butilkarbamat, pentolakton, fenoksietanol, sodyum hidroksit ve tokoferil asetat gibi kimyasal bileşenler umarım sert kimyasallar sınıfına girmiyordur.
Ürün İngilizce scrub, Türkçe peeling olarak telaffuz edilmiş. Aslına bakacak olursanız her ikisinin de temel görevi, cildin üst katmanındaki ölü deri hücrelerinin temizlenmesi. Scrub yüzeysel bir temizleme yaparken, peeling daha derin bir cilt temizliği yapıyor. Bir de scrub daha ince ve narin taneciklere sahipken, peelingin içerdiği tanecikler daha hacimli ve sert yapılı oluyor. Simple Pürüzsüzleştirici Peeling' in taneciklerine bakacak olursak, bu ürün için ben scrub derim. Tuz zerresi şeklinde tanecikli bir yapıya sahip olan ürün, cilde nazikçe uygulama yapıyor., cildi çizmiyor ve acıtmıyor. İçinde parfüm olmadığından kokusu kimi kullanıcıların hoşuna gitmese de benim koku hassasiyetim yoğun olmadığından kokusu çok rahatsız etmedi beni. Yaklaşık 3 ay kadar kullandığım ürünü, yağlı cilt yapımdan dolayı haftada 2 kere uyguladım ben. Bu arada uygulamayı peeling pedi ile yaptım. Bu şekilde, el ile yapılan uygulamaya nazaran çok daha etkili olduğunu yazabilirim. Tahriş etmeden, kurutmadan, hassas bir şekilde cildi arındıran ve gözenekleri derinlemesine temizleyen ürün, uygulama sonrası cildi yumuşacık yapıyor. Yani gerçekten de cildinizin yağdan, kirden arındığını ve tertemiz olduğunu hissedebiliyorsunuz. Bu etkilerle vaatlerini yerine getiren bir ürün diyebilirim. Benim için tek kafa karışıklığı, içerikteki kimyasal bileşenler. Bunların sert kimyasallar mı yoksa kabul edilebilir kimyasallar mı olduğunu uzun uzun araştırmak lazım tabi. Piyasa satış fiyatı yaklaşık 55 TL civarı olan Simple Pürüzsüzleştirici Peeling' i A101 Mağazasından 20 TL' ye almıştım. Simple markasını da ürünlerini de genelde severim, ancak ortalama üstü fiyatlarından dolayı farklı markalara yönelirdim hep. Hem kozmetik mağazaları harici daha lokal mağazalarda hem de daha ulaşılabilir fiyatlarla satışının olmasına sevindim açıkçası.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım