Bee Beauty Anti-transpirant Roll-on Floral

'' Kişisel temizliğime ne kadar özen göstersem de terlemeye ve ter kokusuna engel olamıyorum maalesef '', diyenlerdenseniz yalnız değilsiniz çünkü aynı sorunu ben de koltuk altı bölgemde yaşıyorum maalesef. Terlemeye henüz çözüm bulamasam da ter kokusu için kozmetik ürünlerden faydalanıyorum şimdilik. Yıllardır, markalı ürünlerin koltuk altı bölgesine yönelik terleme önleyici ve ter kokusu giderici ürünlerini kullandım. Fakat içeriğinde alüminyum tuzu olan ürünlerin insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri konusunda bilinçlendikçe, ürün alırken daha dikkatli olmaya başladım. Açıkçası, Bee Beauty marka Anti-transpirant Roll-on' u da sırf içeriğinde alüminyum tuzu olmadığı için alıp kullanmıştım.
Gratis markası olan Bee Beauty' nin floral yani çiçek kokulu olan bu roll-on' u '' Alüminyum tuzu içermeyen özel formülü sayesinde terlemeyi engellemeden koltuk altında oluşan kötü kokuları önleme, uzun süre hoş ve ferahlık sağlama '' özelliklerine sahip. 

Burada, deodorant ve roll-on gibi kozmetik ürünler üstünde görmeye aşina olduğumuz '' anti-perspirant ve anti-transpirant '' için bir bilgilendirme yapayım hemen. Aslında her iki terim de terlemeyi önleyici anlamına geliyor. Buradaki ince fark, ilkinin kozmetik sektöründe koltuk altı bölgesi terlemesini önlemeye, ikincisinin ise botanik yani bitkilerde terlemeyi önleyerek su kaybının önüne geçilmesine yönelik olması. Kozmetikte ne işe yarıyor bu derseniz; anti-perspirantlar, ter bezlerinin çıkışlarını geçici olarak kapatarak aşırı terlemeyi ve kötü koku oluşumunu önlemeye çalışırken, anti-transpirantlar gözenekleri kapatmadan kötü kokuları önlemeye çalışıyor fakat terlemeyi önlemiyor. Kimi kaynaklarda ise anti-perspirantların sağlıksız, anti-transpirantların ise onlara nazaran daha sağlıklı olduğu yönünde bilgiler yer alıyor. 
Neyse, konuyu çok dağıtmadan Bee Beauty Floral Anti-transpirant Roll-on' a geri dönüyorum hemen. 50 ml ebatlı, ucu bilyeli başlığa sahip ürün, temiz ve kuru koltuk altına uygulanıyor. Kullanmaya başladıktan sonra 12 ay kullanım süresi var. Roll-on' un Floral harici, Fresh ve Powder koku seçenekleri de bulunuyor. Ürün ile ilgili dikkatimi çeken bir ayrıntı, ambalaj üstünde '' dermatolojik olarak test edilmiştir '' ibaresini görememek oldu, bu da kafamda bir soru işareti yaratmadı değil.

Alüminyumsuz olduğu belirtilen roll-on' un içeriğine de göz atacak olursak; Su, Alkol Denat, Parfüm, Hidrojene Hint Yağı, Hidroksi Etil Selüloz ( KB ), Etilheksilgliserin ( KB ), DMDM Hydantoin ( KB ), D-Limonene ve Linalol ( A ) gibi bileşenlerden oluşan üründe, Hidrojene Hint Yağı harici kalan kısım Kimyasal Bileşen ve Alkol içeriyor. Yani alüminyumsuz olması roll-on' un içerik olarak masum olduğu anlamına gelmiyor.
Roll-on' un hafif çiçek kokusunu beğendim. Temiz koltuk altına ilk uygulandığında hoş bir koku bırakıyor. Yapısı sıvı olan roll-on koltuk altında ıslaklık yapıyor. Yani sürüp kıyafetinizi hemen giydiğinizde kıyafetinizde de biraz nemlilik yaratıyor. Roll-on bir anti-perspirant yani terleme önleyici özellikli olmadığından bu konuda bir etkisi yok. Zaten bu açıklamasında da belirtilmiş. Kötü kokular üstündeki etki süresi için bir zaman verilmemiş. Genelde bu tür ürünler üstünde '' 24 saat etkili, 48 saat boyunca koruma '' şeklinde bir süre belirtilir. Bu ürün için ise sadece '' uzun süre '' diye bir zamandan bahsedilmiş. Bu uzun süreden kasıt birkaç saat ise, evet ürün bu anlamda günün yarısını kurtarıyor. Fakat sonra etkisini yitirip ter kokusu yine hissediliyor. Hatta roll-on' un ve ter kokusunun karışımı nahoş bir koku ortaya çıkıyor. Bu durumda da roll-on' u tazelemek gerekiyor tabi. O da temiz koltuk altına uygulanması gerektiğinden, eğer o an su ile temizlemem mümkün değilse saf içerikli bebek ıslak mendilleri ile koltuk altı temizliğini yapıp roll-on' u o şekilde tekrar kullandım ben bir süre. Fakat sonra her gün bu işlemi tekrar etmekten sıkıldım ve roll-on' un etkisi geçtikten sonra oluşan keskin ter kokusundan da rahatsız oldum  ve yarıdan sonra kullanmayı bıraktım. Tabi bu yazdıklarım, benim ten yapımla ilgili gözlemlerime dayanıyor. Ter kokusunu çok yoğun yaşamıyorsanız belki daha farklı etkisini gözlemleyebilirsiniz. Gratis' te satış fiyatı 17.50 TL olan Bee Beauty Anti-transpirant Roll-on' u indirimli 10.50 TL' ye almıştım. Sırf alüminyumsuz diye aldığım ürün beklentimi karşılamadığından tekrar alacağımı sanmam ancak belki sizin ihtiyacınıza yönelik veya beklentinizi karşılayacak bir ürün olabilir, onu da kullanıp görebilirsiniz tabi.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım