Züber Lezzetler Lokma Meyve Topları

Sabah kahvaltısı ve akşam yemeğinden oluşan öğün sayımda ara atıştırmalıklarım genelde mevsim meyveleri ve fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişlerden oluşur. Poşetli atıştırmalıkları ise nadiren alırım. Aldığım poşetli atıştırmalıkların da genelde sağlıklı atıştırmalıklar olmasına dikkat ederim. Son mutfak alışverişinde hiç aklımda ve listemde yokken aldığım Züber Lezzetler Lokma Meyve Topları bu tanıma uyan, nadiren aldığım poşetli atıştırmalıklardan oldu.

Alterna Gıda bünyesinde 2017 yılında İstanbul' da kurulan ve '' Yeni Nesil Atıştırmalık '' sloganıyla yola çıkan Züber markasını meyveli barlarıyla tanımıştım ama alıp yemişliğim yoktu. Alışverişim esnasında, giriş reyonunda dikkat çekecek bir şekilde dizilen raflarda, üzerinde '' Katkısız, Koruyucusuz, Şeker İlavesiz, Glutensiz '' ibareleri ilgimi çeken ve hurmayla şekillendirilen meyve toplarına kayıtsız kalamadım bu sefer. 
Markanın Lokma serisinde;
* Fındık Kaplı Yer Fıstığı Ezmeli Meyve Topu
* Antep Fıstığı Kaplı Kakaolu Fındık Ezmeli Meyve Topu
* Hindistan Cevizi Kaplı Kakaolu Fındık Ezmeli Meyve Topu
olmak üzere 3 farklı meyve topu çeşidi var. Bu lezzetlerin her birinin içeriğini ve enerji/ besin ögelerini detaylıca inceleyelim hadi..

Fındık Kaplı Yer Fıstığı Ezmeli Meyve Topu
Hurmayla şekillendirilen, ülkemizde yetişen fındıkla kaplanıp içi de akışkan yer fıstığı ezmesiyle doldurulan topların içeriğinde, hurma (%64), fındık (%13), yer fıstığı (%11), hindiba kökü lifi, kakao kitlesi ( kakao tozu, kakao yağı ) ve nohut unu bulunuyor. 
100 gramında 378 kcal bulunan topların tek topu yaklaşık 45 kcal' ye denk geliyor. 
Alerjen uyarısı: Fındık ve Yer Fıstığı içerir. Badem, Antep Fıstığı ve Kaju içerebilir.

Antep Fıstığı Kaplı Kakaolu Fındık Ezmeli Meyve Topu
Hurmayla şekillendirilen, Antep Fıstığıyla kaplanıp içi de kakaolu akışkan fındık ezmesiyle doldurulan topların içeriğinde, hurma (%62), fındık (%16), Antep Fıstığı (%9), hindiba kökü lifi, nohut unu, kakao kitlesi (%7 / kakao tozu, kakao yağı ) ve deniz tuzu bulunuyor.
100 gramında 379 kcal bulunan topların tek topu yaklaşık 46 kcal' ye denk geliyor. 
Alerjen uyarısı: Fındık ve Antep Fıstığı içerir. Badem, Yer Fıstığı ve Kaju içerebilir.

 Hindistan Cevizi Kaplı Kakaolu Fındık Ezmeli Meyve Topu
Hurmayla şekillendirilen, tropik ülkelerden gelen Hindistan Ceviziyle kaplanıp içi de kakaolu akışkan fındık ezmesiyle doldurulan topların içeriğinde, hurma (%63), fındık (%16), Hindistan Cevizi (%9), hindiba kökü lifi, kakao kitlesi (%7 / kakao tozu, kakao yağı), nohut unu ve deniz tuzu bulunuyor.
100 gramında 386 kcal bulunan topların tek topu yaklaşık 46 kcal' ye denk geliyor. 
Alerjen uyarısı: Fındık içerir.  Antep Fıstığı, Badem, Yer Fıstığı ve Kaju içerebilir.

%100 Doğal ve Vegan olan meyve topları gluten, ilave şeker, trans yağ, tatlandırıcı, laktoz, katkı ve koruyucu madde içermiyor. Meyve topları 96 g' lık kilitli poşette satılıyor ve içlerinde 8' er adet meyve topu bulunuyor. 

Yazımı hazırlarken ürünlerle ilgili yorumlarımı yazabilmek için her çeşitten 1' er adet yedim ben. Ürün ambalajının aç kapa kilitli poşette olması, meyve toplarının uzun süre taze olarak muhafaza edilmesini sağlıyor. Meyve toplarının hepsi birbirinden lezzetli. Fakat öyle açıklamalarda yazdığı gibi içleri akışkan yapıda değil. Topları tam yarıdan ısırdığımda içinden akan fındık, fıstık ezmesi görmedim ben. Ezme var tabi ama katılaşmış durumda. Ama ezmelerin gerçekten de tadını alıyorsunuz. Özellikle Fındık Kaplı olanın içindeki yer fıstığı ezmesi, tat olarak en baskını bence. Antep Fıstığı Kaplı olanda ise daha ziyade fındık ve kakao tadı aldım ben. Hindistan Cevizi Kaplı da ise dış kaplamadaki kurutulmuş Hindistan Cevizi parçacıkları hissediliyor tat olarak. Meyve toplarının içeriğinde ekstra şeker veya tatlandırıcı olmamasına rağmen içindeki hurmadan dolayı oldukça tatlı geldi bana. Kendi adıma, bu 3 çeşitten birer tane tatmak yeterli geldi benim için günlük tüketim anlamında. Migros Mağazası' ndan satış fiyatı tanesi 11.95 TL' den indirimli olarak 8.90 TL' ye aldığım ve tatlı krizlerini atlatabilmek için alternatif olabilecek Züber Lezzetler Lokma Meyve Toplarını lezzet, içerik olarak beğendim diyebilirim. Denemek için aldığım bu lezzetleri özellikle gidip tekrar alır mıyım bilmiyorum. Sanırım birer kez tatmak yetti bana.

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım