MSL Biotin İçeren Takviye Edici Gıda

Yaklaşık 1 senedir saç dökülmesi sorunu yaşıyorum. İlk başta mevsimsel olabilir diye düşünmüştüm ama uzun süreli olunca tıbbi yardım almaya karar verdim. Gerekli tahliller ve bir takım vitaminlerle beraber Dermatoloji doktorunun da tavsiyesi ile Biotin Takviye Edici Gıda' yı da kullanmaya başladım. Peki nedir bu Biotin? Nerelerde kullanılır? Yararları nelerdir?
Biotin;
* Besinlerin enerjiye dönüştürülmesine yardımcı olan B kompleks vitaminlerinden biridir.
* Cilt, saç, tırnak, göz, karaciğer, sinir sistemi sağlığı için çok faydalıdır.
* Kötü kolesterol ve kan şekerini düzenler.
* Embriyonik büyüme sürecinde hayati işlevleri olduğu için hamilelik sırasında alınması gereken başlıca vitamin desteklerinden biridir.
* Yumurta sarısı, karaciğer ve balık zengin biotin kaynaklarıdır.
Biotin eksikliği;
* Saç kaybına, tırnak kırılmasına, ciltte döküntülere, yüksek kolesterole ve kalp sağlığı sorunlarına yol açabilir.
* Depresyon, yorgunluk, halüsinasyon, kol ve bacaklarda karıncalanma gibi belirtilere neden olabilir.
Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu Biotin' i gıdalar yardımıyla alabiliyoruz ama bazı durumlarda takviye de almamız gerekebiliyor. Tıpkı benim aldığım gibi..Ben şu sıralar, eczacılık sektöründe uzun bir süredir faaliyet gösteren PRP İlaç ve Sağlık Ürünleri bünyesindeki MSL markasına ait olan Biotin' i kullanıyorum.
Bitkisel ve doğal ürünler alanında faaliyet gösteren yerli markalarımızdan biri olan MSL' in Biotin Takviye Edici Gıda' sının 1 şişesi içinde, her biri 5 mg Biotin Besin Desteği içeren 60 adet bitkisel minik tablet var. Günlük düzenli kullanımda 2 ay yetecek biotin desteğini almış oluyorsunuz yani bir kutu ile. 11 yaş üstü yetişkinlerde günde 1 kez kullanılması tavsiye edilen Biotin' i 2 ay düzenli kullandım ben. Tatlandırıcı, koruyucu, aroma içermeyen MSL Biotin' in akne ve egzama tedavisinde de etkili olduğu belirtilmiş. Egzama sorunum yok ama kullandığım 2 ay sonunda akneler üstünde gözle görülür bir etkisini gözlemlemedim. Saç dökülmesine yönelik ise kullanım öncesine nazaran daha az miktar saç kaybı yaşadım. Yani bu anlamda bir etkisi oldu. Gözle görülür en büyük etkisi ise tırnaklarımın eskisinden çok daha hızlı bir şekilde uzadığına dair oldu. Sadece eczanelerde satışı olan MSL Biotin İçeren Takviye Edici Gıda' yı, uzun vadede daha fazla faydası olacağını düşündüğüm için 1 şişe daha yedekledim ben. Yaklaşık 2 ay daha kullanacağım yani, o süre sonunda farklı etkileri olursa onları da paylaşacağım.
yeşimlehertelden