Çocuklara Nutuk / Mustafa Kemal Atatürk

Blog sayfamda kendi okuduğum kitaplar kadar çocuklarım Egemen ve Derin için aldığım kitapların da yorumlarına yer veriyorum zaman zaman. Bu şekilde o kitapların içeriği ile ilgili de bilgi sahibi oluyorum. Geçtiğimiz aylarda kendim için aldığım Nutuk' un yanı sıra çocuklar için olanı da görünce onu da Egemen okusun diye almıştım..Ben okudum şimdi yazısında sıra.. 
Arunas Yayıncılık tarafından ilköğretim öğrencileri için hazırlanmış ve MEB onaylı 100 Temel Eser arasında yer alan Çocuklara Nutuk / Mustafa Kemal Atatürk kitabı 2018 yılı basımlı. Bizdeki ise 10. baskısı kitabın. Yukarıdaki fotoğrafa tıklayarak arka kapak yazısını okuyabilirsiniz. 
İlköğretim öğrencileri için anlaşılacak bir dille, büyük puntolarla, sadeleştirilerek basılan eser, 58 konu başlığı altında 160 sayfadan ve 5-6 resimden oluşuyor. Mustafa Kemal Atatürk' ün kaleme aldığı Nutuk eseri gibi Çocuklara Nutuk da, Atatürk' ün 1919 yılında Samsun' a çıktığında '' Türk Yurdunun Genel Durumu '' konu başlığıyla başlayıp ''Türk Gençliğine Bıraktığımız Kutsal Armağan '' konu başlığıyla son buluyor.
Atatürk, İstanbul Hükümeti tarafından Samsun' a Ordu Müfettişi olarak gönderildiğinde ülkenin durumu içler acısıdır. Osmanlı Devleti 1.Dünya Savaşı 'nda yenilmiş, ordu zedelenmiş, ülkeyi savaşa sürükleyenler kendi çıkarlarının peşine düşmüş, İtilaf donanmaları ve askerleri ülkenin çeşitli yerlerini işgal etmiş, yurt genelinde Ulusal Varlığa düşman çeşitli cemiyetler ve dernekler kurulmuş ve buna karşılık yurdu savunmak için de Ulusal Kuruluşlar imkanlarınca bölgesel kurtuluş faaliyetlerine geçmiş haldeydi. İşte böyle bir durumda Mustafa Kemal Atatürk daha Samsun' a ayak basmadan önce kurtuluş çareleri düşünüyordu. Ve kurtuluş için düşündüğü tek yol da Ya Bağımsızlık Ya Ölüm olmuştu.
Mustafa Kemal Atatürk' ün bu zorlu mücadelede yaşadıklarını bizzat kaleme aldığı ve TBMM' de okumasının günler ve saatler sürdüğü Söylevi, toplumun her kesimine yönelik çok değerli mesajlar içeriyor. Fakat bu kesim içinde Atatürk gençliğe ayrı bir önem vermiş ve o yüzden de Nutuk' u '' Gençliğe Hitabe '' ile tamamlamıştır. Genç kuşakların geçmişine ve Cumhuriyet' in varlığına sahip çıkması için ilköğretim öğrencilerine yönelik anlaşılır ve sadeleştirilmiş bir dille yazılmış Çocuklara Nutuk eseri tüm çocukların kitaplığında olması gereken bir başyapıt bence...
yeşimlehertelden