Mina '' Lejyonerin Kızı '' / Aynur Tümen


Blog sayfamda her aya bir kitap yorumu yazımda bugün, Yasemin Kokulu Bir Hayat ve Ceres Yayınları ortak işbirliğiyle instagram üzerinden gerçekleştirilen yılbaşı çekilinde kazandığım, yazarı Aynur Tümen imzalı Mina '' Lejyonerin Kızı '' adlı eser konuk..
Profesyonel yaşam koçluğu ve motivasyon danışmanlığı yapan Aynur Tümen' in Aynur Tümen, Aşk Kodları, Para Kodları ve Aşkın Gizli Kodları kitaplarından sonra kaleme aldığı Mina Lejyonerin Kızı 2018 nisan basımlı. Kitap roman türünde ve 272 sayfa. Kitap tanıtım metnini yukarıdaki fotoğrafa tıklayarak okuyabilirsiniz. 
Kitap giriş, gelişme ve sonuç olarak adlandırabileceğim 3 bölümden oluşuyor ve fakir bir ailenin kızı olan Sema' nın, dünya çapında ünlü ve zengin bir iş kadını Mina' ya dönüşmesinin yaşanmış hayat hikayesini anlatıyor. Hadi ben biraz daha detaylı yorumlayayım bu kitabı..
İstanbul' un yoksul bir semtinde, yarı yıkık bir evde, kendi kurtuluşunu kızının zengin biriyle evlenmesi olarak gören annesi ve kötürüm, ayyaş babası ile beraber yaşayan 13 yaşındaki Sema' nın tek hayali zengin olup varlıklı bir yaşam sürmektir. Çocuk yaşına birçok olay ve duygu sığdırır Sema; ufak tefek cep harçlıkları uğruna bedenini sergiler, gönlünü kaptırdığı Mustafa' ya kendini teslim eder, annesinin kendisini 3 çocuklu, dul bakkal Dursun' la evlendirmesini kabullenir. Fakat, Sema' nın Mustafa' dan hamile kaldığını öğrenmesi ile tüm dünyası alt üst olur. 
Tam herşey bitti derken Sema' ya uzatılan bir el tüm yaşamını değiştirir. Sema hayatını; Afrika' da lejyonerlik yapmış, birçok ülkede ticari iş ilişkisi olan, zengin ve saygın iş adamı Tahsin' e borçludur. Tahsin Sema' yı herkese Mina olarak tanıtır ve kendisi de Mina' nın dayısıdır. Sema, Tahsin' in sunduğu imkanlarla iyi bir eğitim alır, birçok ülke gezer, hayata bakışı değişir, azmi ve çalışkanlığı sayesinde atıldığı iş hayatında da adından söz etmeyi başarır ve Tahsin' e aşık olur. Tahsin' in bu aşka karşılık vermesi mümkün değildir çünkü hem Sema' nın hayatından çok kutsal bir şeyi ondan izinsiz almıştır hem de yıllardır herkesten sakladığı hayati bir sırrı vardır.
Tam Türk filmi tadında bir konu değil mi? Fakir kız, zengin erkek, bir gecede değişen yaşamlar..Gerçekte öyle mi peki? Harcanan hayatlar, ödenen bedeller, giden masumiyet..İçinde çocuk istismarından, ailelerin tutumuna, başka hayatlara özentiden, değer yargılarının hiçliğine kadar birçok noktaya değinilen kitabı okurken kızdım, üzüldüm, şaşırdım, takdir ettim. Basit ve anlaşılır bir dille yazılmış, akıcılığı sayesinde çabucak okunan kitap beni etkiledi. Belki okurken sizin de kalbinizi titretir ne dersiniz?
yeşimlehertelden