Pembe Fili Düşünme / Zeynep Selvili Çarmıklı

2018 senesinde gerçekleştirdiğim, kötünün iyisi her ay bir kitap okuma hedefimi bu sene de sürdürmeyi planlıyorum. Gönül, kitap okumaya daha çok vakit ayırmayı istiyor ama buna da şükür diyorum ve 2019 senesinin ve bu ayın okuduğum ilk kitabı olan, psikolog Zeynep Selvili Çarmıklı imzalı Pembe Fili Düşünme kitap yorumumla sizi baş başa bırakıyorum.. 
İnkilap Kitapevi' nden 2018 çıkışlı kitabın bendeki 16. baskısı. Psikoloji türündeki kitap toplam 208 sayfa. Kitap tanıtım metnini yukarıdaki fotoğrafa tıklayarak okuyabilirsiniz. Zeynep Selvili Çarmıklı kitapta, psikolojide özellikle ilgilendiği '' Kabul ve Kararlılık Terapisi, Şefkat Odaklı Terapi, Öz-Şefkatli Farkındalık '' kavramlarını kendi yaşamı, deneyimleri, akademik birikimleri çerçevesinde akıcı, sade, anlaşılır bir dille anlatıyor ve kitabını kişisel gelişim kitabı olarak değil, kişisel kabul kitabı olarak nitelendiriyor.
Kitap 5 ana bölümden ve her bölümde farklı konu başlıklarından oluşuyor. Ana bölümler şu şekilde;
* Deneyimsel Açıklama.
* Gözlemleyen Ben.
* Dünyanın En Eski Hikaye Anlatıcısı.
* En Acımasız Ses.
* Yaşamaya Değer Bir Hayat.
Kitapta altını çizdiğim o kadar çok cümle vardı ki. Bunlardan sadece birkaçını paylaşmak istiyorum ben;
* Hayatımı geri kazanmak için, bana rahatsızlık veren, acı veren olumsuz duygu ve düşüncelerden kurtulmaya çalışmak çözüm değil, sorunun ta kendisiydi.
* Hiçbir acı baki değildir, her duygunun bir vadesi, bir yaşam süresi vardır.
* Bedenimizin aksine, zihnimiz çok nadir olarak bu anda ve burada bulunur, çoğunlukla ya geçmiş ya gelecek bir zamandadır.
* Zihniniz şefkate gitmekte zorlanırsa bu üç şeyden faydalanarak bedeninizi şefkate götürebilirsiniz '' Yatıştırıcı bir dokunuş, fiziksel sıcaklık ve yumuşak bir ses tonu. ''
* Dilerim hayat bize adil davranmadığında, biz kendimize adil davranırız. Çünkü elimizde olmayan onca şeye rağmen, kendimize nasıl davranacağımız kendi elimizde.
Pembe Fili Düşünme kitabını almadan önce herhangi bir araştırma yapmadım, yorumlarını okumadım ve alırken de arka kapağı okuduğumda psikoloji türünde bir kitapla karşılaşacağımı tahmin etmemiştim açıkçası. Kitap psikoloji türünde olmasına rağmen kuramlara, terimlere boğmuyor sizi. Herkesin anlayabileceği sadelikte yazılması akıcılığı ve anlaşılırlığı kolaylaştırıyor. Anlık deneyimlerimizi ve kendimizi kabul etmek, korkularımızla yüzleşmek, amaçlarımıza dair farkındalığa sahip olmak için sorumluluk almak, yaşadığımız olaylarda aslında yalnız olmadığımızı görmek, hayatımızı ele alıp iyileştirmenin elimizde olduğunu bilmek, yaşamımızda sadece iyi duyguları değil olumsuz duygu ve düşünceleri de kucaklayabilmek adına nasihate, akıl vermeye dayanmadan, kişisel kabul için yol arkadaşı olma niteliğinde olan bu kitabı, böyle bir içsel yolculuğa çıkmak isteyen herkese tavsiye ederim..
yeşimlehertelden