Allfree Natural Deodorant

Bu aralar günlük hayatta kullandığım kozmetik ürünlerde doğal içerikli olanları denemeye özen gösteriyorum. Özellikle koltuk altı bölgesine yönelik ürünleri yaz/kış sürekli kullanmak zorunda olduğumdan içeriklerine ayrı bir dikkat ediyorum. Birkaç ay önce yaptığım kozmetik alışverişimde, Allfree Natural Deodorant içerik olarak ilgimi çektiği için de alıp denemek istedim.
İthalatçısı; sağlık, medikal, bebek ürünleri, hırdavat gibi çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren İnterday A.Ş. olan Allfree Unscented ( kokusuz ) Non-Perfume ( parfümsüz ) Natural ( doğal ) Deodorant, Hindistan üretimli. 
Alüminyum, paraben ve alkol içermeyen stick ( çubuk ) şeklindeki deodorantın ambalajında '' Ter kokusundan 12 saate kadar varan uzun süreli koruma sağlar. İçeriğindeki şerbetçi otu ( hops ) özleri ter kokusunu oluşturan bakterilerin gelişimini engeller, çinko ricinoleate kokuyu absorbe ederek çok yönlü koruma sağlar '' şeklinde açıklama var.
Deodorant, yapay renk, koku ve katkı maddeleri içermiyor. Hayvanlar üzerinde test edilmemiş ve hayvansal içeriği yok. 50 gr. lık ağırlığa sahip deodorantın bendeki kokusuz olanı. Bunun haricinde fresh ( tazelik ), lemongrass ( limon otu ), lavender ( lavanta ) çeşitleri de var.
Deodorantta kokusuz yazdığına bakmayın, belli belirsiz hafif tatlımsı çiçek karışımı bir kokusu var. Ama bu koku ne yazık ki koltuk altı uygulamada kendini yoğun olarak göstermiyor. Ter kokusuna karşı 12 saatlik bir etkiden bahsedilmiş ama ben bu zamanı yarıya indiriyorum, çünkü koku uzun süreli koruma sağlamıyor, gün içinde bir kez daha tazelenmek istiyor. Yalnız, duş ve banyo sonrası temiz koltuk altına uygulandığında daha uzun süreli koruma sağladığını fark ettim ben. Terlemeyi önleme anlamında vaadi yok, zaten öyle bir etkisi de yok. Bunların yanında içinde alüminyum, paraben, alkol, yapay renklendirici, katkı olmaması ve hayvanlar üzerinde test edilmemesi bir de bereketli bir ürün olması artısı tabi ki. 2 ay kadar önce Gratis' ten 19.90 TL.ye aldığım Allfree Natural Deodorant koruma anlamında değilse bile içerik olarak beğendiğim, kötünün iyisi diyerek indirimde görürsem diğer çeşitlerini de tekrar alacağım bir ürün oldu...
yeşimlehertelden