Boztepe Teleferik - Ordu

Ordu'ya her gelişimizin standart gezi noktasıdır Boztepe. Ordu'nun seyir terası olarak da isimlendirilen Boztepe, Ordu ve çevresini, Karadeniz'i kuşbakışı görebileceğiniz muhteşem bir panoramik manzara sunar size. Boztepe'ye ulaşım çok önceleri ya özel araçla ya da toplu taşıma araçlarıyla yapılıyordu. Virajlı, dolambaçlı yollar ile 17-20 dakika arası süren araç ulaşımı, çetin kış mevsiminde hem daha zor hem de daha uzun süreli oluyordu. Boztepe'ye teleferik hattının yapılmasıyla beraber hem ulaşım kolaylaştı hem de teleferik şehrin simgesi haline geldi.

2011 senesi haziran ayında açılışı yapılıp hizmete giren ve 553 metre yükseklikteki Boztepe'yi merkeze bağlayan teleferik hattının uzunluğu 2372 metre. Teleferik, Ordu Büyükşehir Belediyesi’nin iştirak şirketlerinden ORBEL A.Ş. tarafından işletiliyor. Teleferiğin alt ve zirve olmak üzere iki istasyonu var. Boztepe Teleferik alt istasyonu, Atatürk Bulvarı'nda bulunan Atatürk Parkı içinde yer alıyor. Alt istasyonda teleferiğe ait ücretli otopark da bulunuyor.
Otoparka aracımızı park ettikten sonra teleferik girişine doğru kısa bir yürüyüş yaptık. Alt istasyonun bulunduğu bölgede restoran, kafeterya, hediyelik mağazaları, tuvalet gibi hizmetler de mevcut. Gişelere yönelip biletlerimizi aldık.

Atatürk Bulvarı'ndaki alt istasyonla Boztepe'deki üst istasyon arasında 28 kabin durmaksızın çalışıyor. Kabin istasyona yanaşırken durmuyor ama çok yavaşlıyor, o esnada inişler binişler gerçekleşiyor. Kabinler 8 kişi olarak yapılmış fakat biz 4 kişilik aile Derin'in bebek pusetiyle 1 kabini kapladık.
Bu kabinlerin her birinin bir ismi var. Kabinlere, Kurul Kalesi, Gülyalı, Ulubey, Ünye, Ordu, İkizce, Fatsa, Yoroz, Eskipazar, Boztepe, Çambaşı, Keçiköy, Kumru, Çaybaşı, Perşembe, Gürgentepe, Çatalpınar, Menekşe Sokak, Korgan, Altınordu, Kabadüz, Mesudiye, Aybastı, Akkuş, Çamaş, Kabataş, Gölköy şeklinde Ordu'nun ilçelerinin, tarihi yerlerinin, sokaklarının, yaylalarının ve sınır komşumuz Gürcistan’ın Batum şehrinin isimleri verilmiş.

Biz yukarı çıkışta Ünye isimli teleferiğe binmiştik. Ama aşağı inişte hangisiyle indik hatırlamıyorum. Kapılar kapandı kabin durmadan hareket etti ve Boztepe'ye teleferik yolculuğumuz başladı.
Teleferik hızlı hareket ediyor. Deniz hizasından çıkıp birden evlerin, arabaların, insanların üstlerinden geçmeye başladık. Kabinlerin tavanı ve tabanı hariç dört bir yanı cam olduğundan 360 derece güzel bir seyir yapma imkanı var.

Teleferik hattı her ne kadar 2,5 kilometreye yakın bir uzunlukta olsa da teleferik biraz hızlı yol alıyor. Ordu şehir merkezi, evler, binalar, şehrin görünen betonarme yapısı yerini Boztepe'nin yeşil eteklerine bırakıyor. Ve üst istasyon da görülüyor artık.
Ortalama 7-8 dakika kadar süren bu yolculuk sonrası Boztepe'deyiz artık. Alt istasyonda olduğu gibi teleferik istasyona yaklaşırken yavaşlıyor ama durmuyor, o sırada cümbür cemaat bir de Derin'in puseti derken iniyoruz teleferikten.
Teleferikten inince seyir terasına gitmek için yolun sağ tarafına yönelip yürümeye başladık. Teleferik üst istasyonla seyir terasının olduğu yol boyunca, sağlı sollu her iki kaldırımda art arda dizilmiş hediyelik stantlar, yöresel ürün stantları, dondurma tezgahları ve sağ kaldırım sırasında madeni parayla çalışan seyir dürbünleri, restoranlar bulunuyor.
Tepenin başında, yolun karşılıklı iki tarafında iki ayrı işletme var. Sol orman tarafında Boztepe Köftecisi ve sağ yamaç tarafında Royal 52 Boztepe Tesisleri. Boztepe Köftecisi çok büyük, ağaçlık açık alana sahip. İçinde kameriyeler, masalar, sandalyeler olan, kırmızı et ve köfte çeşitlerini ekmek arası, porsiyon, kilo usulü sipariş edebileceğiniz, yanında sıcak-soğuk içeceğinizi yudumlayabileceğiniz bir işletme. Buranın köftesini tavsiye ederim. Havasından mı suyundan mı bilmem ama buranın eti ayrı bir lezzetli, tabi bana göre. Biz genelde burayı da es geçmiyoruz gelişlerimizde. Royal 52 ise içinde restoran, kafe, yamaç paraşütü, seyir terası, seyir dürbünleri, çocuk oyun alanı gibi birimlerin olduğu bir tesis. Ordu'yu kuşbakışı izleyebileceğiniz yer de bu tesisin içinde.
Royal 52 Boztepe Tesisleri'ne giriş yapınca ilk olarak yamaç paraşütü sporcularının hazırlıkları dikkatimizi çekti. Ülkemizde yamaç paraşütünün popüler olmasıyla, bu sporun yapılabildiği yerlere de ilgi artıyor doğal olarak. Özellikle Ordu-Giresun havaalanının açılması, yılın 7-8 ayı yamaç paraşütü yapmaya uygun havası, ulaşımda teleferiğin kolaylık sağlaması gibi özelliklerden dolayı Ordu Boztepe de yamaç paraşütü sevenlerin tercih ettiği noktalar arasında yer alıyor. Yamaç paraşütçülerinin iniş noktası, sahilde alt teleferik istasyonuna yakın bir noktada bulunuyor.
Yamaç paraşütü yapanları izledikten sonra restoran ve kafenin olduğu yere doğru yöneldik. Kısa bir yürüyüş yaptık, tepeden şehri kuşbakışı seyrettik, manzaranın tadını çıkarttık. Seyir terasının gerçekten harika bir manzarası var. Tüm Ordu il merkezi, sahil kıyısından iç kesimlere kadar gözlerinizin önünde. Burada da belirli aralıklarla yerleştirilmiş, madeni parayla çalışan seyir dürbünleri var isteyen bu manzaraya daha yakından bakabilir.

Gezdik, dolaştık, biraz da acıktık. Bu eşsiz manzaraya karşı öğle yemeğimizi de afiyetle yedik. Buradaki restoranın menüsünde kahvaltı, çorba, sıcak aperatifler, pide çeşitleri, ızgara, tava yemekleri, balık çeşitleri, tatlılar, sıcak-soğuk içecekler var. Zaten tesis girişinde yer alan tabelada menü ve fiyat bilgisi var. Karnımızı doyurduktan sonra teleferiğe doğru giderken, yol üstünde gördüğümüz dondurmacıyı da es geçemedik. Dondurmalar lezzetli, manzara yine enfes.
Teleferiğe binip tekrar alt istasyona gidene kadar manzarayı son kez seyre daldık. Boztepe ve teleferik özellikle yaz sezonunda ve hafta sonları oldukça yoğun ve kalabalık oluyor. Giderken bunu da göz önünde bulundurun. Karadeniz'in incisi Ordu'ya yolunuz düşerse, Boztepe'ye bir teleferik yolculuğu yapmayı, Ordu'yu kuşbakışı Boztepe'den izlemeyi asla es geçmeyin derim.

Boztepe Teleferik - Ordu
2024 Senesi Çalışma Saatleri:
09.00 - 23.30
2024 Senesi Bilet Fiyatları:
Bilet fiyatları gidiş-dönüş, tek yön şeklinde farklılık gösteriyor.
Tam gidiş-dönüş 60 TL, tek yön 40 TL
Öğrenci gidiş-dönüş 25 TL, tek yön 15 TL
Engelli, gazi yakını gidiş-dönüş 10 TL, tek yön 5 TL
Gazi, şehit yakını ücretsiz
0-6 yaş arası çocuk ücretsiz

Teleferik bazı dönemler periyodik olarak bakıma alınıyor. Çalışma saatleri ve bilet fiyatları sezona göre değişiklik gösterebiliyor. Teleferiği kullanmadan önce aşağıdaki iletişim numarasından telefonla bilgi almanızı tavsiye ederim.