King K-283 Mafia Dik Süpürge

Çok uzun zamandır ev temizliğini normal elektrikli süpürgeyle yapıyordum, bir de şarjlı el süpürgem vardı, dökülen kırıntıları temizlemek için şarjlı süpürge çok büyük kolaylık. Ama uzun zamandır kullandığım için artık bataryası bitmiş, şarjı dolmaz olmuştu. Yeni batarya neredeyse orta halli bir şarjlı süpürge fiyatına yakın olduğundan batarya almadım. Ama şarjlı süpürge ayarında pratik bir süpürge de lazımdı. İnternette fiyat, model araştırması yaparken dikey süpürgeler dikkatimi çekti. Markaya, modele, fiyata göre bir sürü çeşit vardı. Şarjlı yerine dikey süpürge alsam pratik kullanabilir miyim, nasıl temizliyor acaba? diye düşünürken şöyle ucuz, uygun yollu bir şey alıp denemeye karar verdim ve King K-283 Mafia Dik Süpürgeyi aldım.

Model adı, King K-283 Mafia Dik Süpürge. Dikey olarak desteksiz, bir yere yaslamadan ayakta durabiliyor. Hafif olması sebebiyle tek elle bile rahat, kolay kullanımı var. Kırmızı ve mavi olmak üzere 2 renk seçeneği var.

1000 watt kuvvetli çekiş gücü ki gayet güzel ve hızlı çekiyor. Çoğu dikey süpürge parke, seramik gibi yüzeylerdeki tozları çekebilirken ben shaggy halılarımın yüzeysel temizliğinde bile rahatlıkla kullanıyorum. Motor gücü yüksek olmasına rağmen çok fazla sesli bir alet değil. Aksine bundan önceki dikey süpürgem 800 watt olduğu halde daha yüksek ses çıkartıyordu.
1 litreye yakın toz toplama haznesi var, haznenin içindeki filtresi yıkanabiliyor. Toz toplama haznesi,kilidi sayesinde tek bir düğmeye basmanızla çok kolay açılıyor.
Ölçtüm, 4,70 metre kablosu var ve de kabloyu sarmak için tutma kolunda sarma aparatı.
Daha küçük, dar alanlar için emici uç aparatı koltuk arası, süpürgelik gibi yerlere ulaşmak için pratik oluyor.
Tekerlekli uç kısım yormuyor, ileri geri kolay hareket ediyor. Süpürgenin takıldığı oynar ek parça tam 180 derece arkaya yatmasa bile 160-170 derece eğim sayesinde koltuk altına rahat giriyor. Tek dezavantajı da bu zaten.
El süpürgesi olarak her ne kadar şarjlı süpürgeler gibi istediğin her yere götüremesen de, yine de uzun kablosu sayesinde elde de gayet iyi iş görüyor.
Tutma kolundaki metal sap, yine pratik bir kilit sistemi sayesinde kolayca ayrılıyor.
Yatay olarak da çok fazla yer kaplamıyor, biraz yüksekçe bir yatağın, koltuğun altında saklanabilir. Tüm parçalar çok kolay ve pratik şekilde ayrılıyor ve tekrar birleştiriliyor. Beyaz olması nedeniyle siyah süpürgelere oranla daha az toz gösteriyor. Beyaz renkli parçalar hafif nemli bir beze sıvı ovma kremi dökerek hafifçe ovalayarak temizlenebiliyor.
4 yıl garantili ve geniş bir yetkili servis ağı var. Sadece İstanbul'da 44 yetkili servis merkezi var. Yukarıda fiyatını yazmıştım zaten ama benim aldığım tarihteki fiyat maalesef o güne özel indirimli fiyatıydı. Uzun lafın kısası kullanıyorum ve memnunum. Özellikle çocuklu ailelerin evine böyle pratik bir süpürge şart. Egemen ve Derin'den sonra, yere dökülen kırıntıların, oyuncak döküntülerinin temizliğinde çok büyük bir kolaylık getirdi bana. Çok paralar vermeye gerek yok. King K-283 Mafıa Dik Süpürge işinizi fazlasıyla görür.