İlk Doğum Günü Hazırlıkları

Daha dün gibi hatırlıyorum, hastanede Egemen' i ve Derin' i kucağıma alıp eve geldiğimizi. Her gün bir şeyler keşfedip, yeni şeyler öğrenmeleri, gülücükler saçmaları, ilk diş çıkarmaları, oturmaya başlamaları, emeklemeleri, ilk adımları, ilk anne deyişleri. Derken ne çabuk geçti 365 gün. İşte ilk yaşları geldi bile.

Tüm anneler için 1. yaş günü kutlaması çok özeldir, önemlidir, çünkü ilktir. Belki aylar öncesinden kafada tasarlanır her şey bu güzel günün özel olması için. Tabi herkesin kesesine göredir yaptıkları. Bugün için özel yer kiralayanlar, süslemeler için organizasyon şirketleriyle anlaşanlar, ikramlar için catering firmalarıyla çalışanlar, palyaço hizmetiyle günü renklendirenler, fotoğraf ve kamera çekimleri için fotoğrafçı tutanlar olduğu gibi evinde eşiyle, evladıyla sadece bir pasta keserek bu mutluluğu yaşayanlar da var. Herkes evladı için her şeyin en iyisini ister şüphesiz. Ben de Egemen ve Derin' in yaşayacağı bu ilk doğum günü kutlamasını, büyüdüklerinde fotoğraflara baktıkları zaman hoş bir anı bırakmak ve unutulmayacak bir gün  geçirmek adına özenle hazırlamaya çalışmıştım.

Her ikisinin de doğum günlerinden 1 ay önce doğum günü pastası, ikramlar, doğum günü menüsü, süslemeler, giyilecek kıyafetler, alışveriş gibi konuları tasarı ve planlama aşamasına başlamıştım. Böylece son anda ne yapacağım kararsızlığına ve yetiştiremem telaşına düşmemiş oldum. İçime sindire sindire, yavaş yavaş yaptım her şeyi. Belki biraz fikir verebilir diye de paylaşmak istedim.
Egemen'in doğum günü menüsü:
  • Doğum günü pastası
  • Makarna salatası
  • Patates salatası
  • Çin salatası
  • Zeytinyağlı yaprak sarma
  • Zeytinyağlı biber dolma
  • Peynirli kalem böreği
  • Patatesli kol böreği
  • Kıymalı gül böreği
  • Havuç topları
  • Çiğ köfte
  • Yalancı çerkez tavuğu
  • Salamlı kanepe
  • Karışık kır pidesi
Tabi annem olmadan bunların birçoğunu tek başıma hazırlayamazdım ben, zeytinyağlılar ve börekler için emeğine ellerine sağlık annem.
Ben genelde fiyat, model, beklenti araştırması yaptığımdan alışverişi tek bir mağaza yerine birden fazla yerden yapmayı seviyorum, tabi bazen aradığımı tek bir yerde bulduğumda oluyor. Gidenler bilir Mısır Çarşısı'nın Yeni Cami tarafındaki girişinden Kurukahveci Mehmet Efendi'ye çıkıldığında, sağa dönen Hasırcılar caddesi olduğu gibi bebek malzemeleri, süslemeleri satan mağazalarla doludur. Bu konuda aradığınız her şeyi gayet uygun fiyatlarla burada bulabilirsiniz. (Yalnız gideceklere tavsiyem öğle saat 12-13'e bırakmadan çıkmaya çalışın oradan, sonrası izdiham)

Bu köpük iyi ki doğdun yazısını, Eminönü' nde bebek süslemeleri satan o mağazalardan birinden aldım Egemen'in doğum günü için ve renk tabi ki mavi olmalıydı.
Tavan süslemesi için kullandıklarım, daha önceki yıllardan, yılbaşı süslemelerinde kullandığım süslerden kalanlar. It's party time duvar yazısı ve iyi ki doğdun flaması yine Eminönü' nden.
Simli süslemeler ve ışıklar, geçmiş yıllarda yılbaşı için kullandığım süslemelerden oluştu. Masaya çok hoş bir hava ve aydınlık verdi.
Bu nazar boncuklu duvar süsünü çok beğenmiştim alışveriş sırasında, mavi olması, doğum günü kutlamasının renklerine uyması ve nazarı simgelemesi nedeniyle almıştım. Duvar süsü olarak çok güzel durdu.
Bir poşet nazar boncuklu balonu şişirip odanın tüm zeminini bu balonlarla doldurdum. Kutlamamız bittiğinde herkesin eline bir kürdan verip balon patlatma oynadık, çok zevkliydi, bu arada balonların tek tek havalarını indirmektense zemini boşaltmak için böyle bir çözüm gelmişti aklıma.
Egemen' in 1. yaşına özel 1 rakamı şeklinde pastamız. Hem görsel olarak hem de lezzet olarak süperdi.
Ve doğum günü çocuğu. Bu ilk yaşa özel olsun diye, kıyafetini de özel olarak aldım. Yelekteki simler ışıltı veriyordu kıyafete. Küçük adam, takım içinde muhteşem görünüyordu.
Derin'in doğum günü menüsü:
  • Doğum günü pastası
  • Patates salatası
  • Makarna salatası
  • Yalancı Çerkez tavuğu
  • Karışık mini pizza
  • Patatesli börek
  • Peynirli puf börek
  • Rende kaşarlı mini sandviçler
  • İçli köfte
  • Mini cupcakeler
  • Tuzlu simit kurabiye
  • Pembe marşmelov tabağı
Bunlar da Derin' in ilk yaşına özel hazırladıklarım. Ne yalan söyleyeyim kız çocuğu olunca daha bir süslü püslü oldu her şey. Egemen' in doğum gününde internetin nimetlerinden faydalanmamıştım, sadece kendi bulduğum, aldığım, düşündüğüm şeylerle hazırlık yapmıştım. Ama Derin' in doğum gününde değişik fikirlere ve alternatiflere sahip olmak için internetten faydalandım. Kapı yazısını internette bulduğum bir şablonu kullanarak, bilgisayarda kendim hazırladım ve özalitçiden büyük boy çıktı aldım.
 
İlk yaş kutlaması olunca, konseptte genel olarak 1 rakamı ile alakalı şeyler kullanmaya dikkat ettim. Derin 1 yaşında ve pembe nazar boncuklarını bilgisayarda ben tasarladım ve özalitçide çıktısını aldım. Pembe 1 yaş balonları, happy birthday flaması, pembe 1 rakamları, pembe uğur böceği etiketleri Balon Evi'nden. Masa örtüsü de uğur böcekli ve temaya uygun olarak 1 rakamlı, Balon Evi'nden.
Bu balonları şişirip, tepelerinden bantla tavanın her tarafına tutturdum. Uçan balon havası vermişti. Uçlarına da pembe rafya kurdele taktım. Evde az süsleme yapmışım gibi bir de tülleri süsledim.            
Doğum günü misafirlerimiz için davetiye zarflarını kendim tasarladım. Yazıyı bilgisayarda hazırlayıp özalitçide çıktı aldım. Davetiyeler, hediye poşetleri, misafirler için hediyelik prenses taçları Balon evi' nden. Lavanta keseleri Derin' in doğumundan sonra kalan tüllerden, içlerini lavantayla doldurup emzik ve pembe nazar boncuklu iğnelerle süslemesini yaptım. Tabakları, bardakları, peçeteleri konsepte uygun olsun diye aynı aldım. Peçete etiketlerini, yine bilgisayarda hazırlayıp çıktı aldım.
Ve bu gün için özel hazırladığım baskılar. Taslağını kendim oluşturdum bilgisayarda, tişörtleri kendim aldım ve baskılarını özalitçide yaptırdım. Hepimiz bu tişörtlerden giymiştik. O kadar uyumlu ve güzel olmuştu ki.
Derin' in ilk yaşına özel doğum günü pastası. Egemen' in ilk yaş doğum günü için tercih ettiğim 1 rakamlı pastayı Derin' in 1 yaş kutlaması için de tercih ettim. Lezzetinden, kalitesinden emin olduğum için aynı pastaneden şaşmadım. Kafamda böyle bir şey vardı, çizimini yaptım götürdüm, sağ olsunlar çizimimden daha harika bir iş çıkarmışlardı.
Ve doğum günü kızı. Derin' in bu kostümü benim ürünüm. Nerdeyse 1 ay önceden hazırlamaya başlamıştım desem yeridir. Pullar, payetler, tütü için özel tütü tülü, keçe, taşlar, kurdeleler tek tek alındı. Tütü yapımı çok kolaymış onu öğrendim. İşlemeleri önce keçe üstüne yapıp bodysine öyle diktim, payetler zarar vermesin diye. Bebek ayakkabısını hazır almıştım, onu da kurdele ve taşlarla süsledim. Kalan kurdele ve taşlardan bir de bandana yaptım saçları için. Ama onun fotoğrafı eksik burada. arçalar bir araya geldiğinde böyle harika bir tütü takımı çıktı ortaya. Bir de kelebek kanadı taktım arkadan kollarına. 
Ve hem Egemen' in hem de Derin' in ilk yaş kutlamaları, 1. doğum günleri için geçen onca yorucu, koşturmacalı günden sonra bu mutlu ve özel günü, gönlüme göre yapmanın verdiği keyifle, mutlulukla tamamlamış oldum. Albümleri için de çok hoş kareler bıraktım onlar için.