Bayat Ekmekten Krem Karamel Tatlısı Nasıl Yapılır?

Gününde tüketilemeyen ve birkaç gün bekleyen, tazeliği gitmiş ekmekleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Köfte içi, pizza, börek, tost, yumurtalı ekmek, kıtır ekmek, galeta unu.. benim aklıma ilk gelenler bunlar. Egemen ve Derin çok sevdiği için daha ziyade yumurtalı ekmek ve tost olarak değerlendiriyorum ben. Bilindik kullanımların yanında bir de değişik tarifler üzerinde deneme yapıyorum. Böyle bir tarife, tesadüfen instagramın keşfet bölümünde denk geldim. Az malzeme ile pratik bir yapılışı olduğu için ben de bir deneyeyim dedim. 
Gerekli malzemeler;
- 2 adet bayat ekmek
- 1 lt süt
- 3 adet yumurta
- 2 su bardağı toz şeker (1 bardak harç için, 1 bardak karamel için)
- 1 adet pişirme kağıdı
- Fırın tepsisi ve su
- Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırın
Bu arada, evde mevcut, bir bütüne yakın, tazeliği gitmiş ekmek vardı. Bu tarifi yapmak için bir ekmeği de bir iki gün özellikle ben beklettim. 

Hazırlık için;
Asıl tarifte, ekmekler bütün olarak geniş bir kaba alınıp üstüne 1 lt süt ekleniyor. Biraz bekletilip mikser kabına alınıyor. Ben, ekmekleri parçalara ayırıp, karışım kabına koyduğum oda sıcaklığındaki süt içinde bir yarım saat kadar beklettim. 
Yapılışı;
Ekmek harç karışımı;
1 lt süt içinde beklemiş ekmek parçalarının üzerine 3 adet yumurtayı kırıp 1 su bardağı toz şekeri ekliyoruz. İster mikserde ister karışım kabında, harç krep kıvamına yani akışkan bir hamur haline gelene kadar çırpıyoruz.

Karamel hazırlanışı;
Karamel için, 1 su bardağı toz şekeri çelik tencerede, ocağı kısık ateşe alarak eritiyoruz. Tencere yerine yanmaz tava da kullanabilirsiniz. Şeker eriyip hafiften kahverengi hale gelince ocağın altını kapatıyoruz. Burada dikkat etmeniz gereken, yanmaması için şekerin koyu kahve renge dönmeden ocaktan alınması.

Fırın safhası;
Akışkan haldeki karameli, fırında kullanacağımız kek kalıbına veya dayanıklı cam kaba, kabın kenarlarına da gelecek şekilde yayıyoruz ve üstüne ekmekli harcı ilave ediyoruz. Kabın üstünü pişirme kağıdı ile kapatıp, benmari usulü için kabı, içinde su olan fırın tepsisine koyuyoruz. Ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40 dakika kadar pişiriyoruz.
Pişme süresi sonunda, ister kürdanla ister çatal veya bıçak ucu ile pişme testi yapıyoruz. Batırdığımız alete hamur bulaşmıyorsa tam kıvamında bir pişme elde etmişiz demektir. Fırından aldığımız tatlının kenarlarını bıçak veya spatula yardımıyla kaptan ayırıp, kabı servis tabağına ters gelecek şekilde tatlıyı çıkartıyoruz. Kabın altında ve yanlarında kalan karamel, tatlının her yerini nasıl kapladı, gördünüz mü? Sıcak olan tatlıyı oda sıcaklığında soğutup dilimleyerek servis ediyoruz.
Az malzeme ile hem ekonomik hem yapımı pratik olan Bayat Ekmekten Krem Karamel Tatlısı süt ile yapıldığından hafif, yumuşak ve üstüne çok lezzetli. İçinde yumurta olduğundan, ''Yumurta kokuyor mu acaba'' diye düşünmeyin çünkü iyice piştiği için yumurtanın kokusunu almıyorsunuz. Benim ilk denememdi, maaile yediğimiz gibi komşularıma da ikram ettim. İlk denemem olmasına rağmen oldukça beğenildi. Ben, bu ekmekle değişik tarifler işini sevdim. Sizin de ekmekle yapılan, az malzemeli ve pratik tarifleriniz varsa yorumlara yazın hadi. Bu arada, bu tarifle Bayat Ekmekten Krem Karamel Tatlısı yapacaklara veya yapanlara şimdiden afiyet olsun. 

Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım