Vaseline Lip Therapy

Benim gibi 4 mevsim dudak kuruluğu yaşıyor musunuz siz de? Yaz mevsiminde sıcaktan, kış mevsiminde soğuktan kuruyan dudaklarım için evde dahi olsam dudaklarımı nemlendirmem gerekiyor hep. Dudak bakımında da bildiğim markaların ürünlerini kullanmayı tercih ediyorum. Daha önce Nemlendirici Jel' ini kullandığım Vaseline markasının Lip Therapy serisi ürünleri beni hayal kırıklığına uğrattı bu sefer. 
Vaseline' in Lip Therapy ( Dudak Terapisi ) serisindeki ürünleri kuru ve çatlamış dudaklar için yumuşaklık vaat ediyor sadece. Aslında ilk hayal kırıklığı burada başlıyor. Dudak Terapisi deyince bakım yapan, onaran, koruyan, nemlendiren yani komplike bir ürün bekliyordum ben açıkçası. Sadece yumuşatma işini el ve vücut kremleri de veriyor zaten.
Bu serideki ürünlerin içeriğinde ana madde olarak Petrolatum yani petrolden elde edilen bir tür jel bulunuyor. Dudak Kreminin içine aromasına göre farklı içerikler ekleniyor buna ilave olarak. İkinci hayal kırıklığı da bu, içerik meselesi. Ana bileşeni petrol olan Petrolatum yani Vazelin' in cilt üzerinde olumlu etkileri kadar yan etkileri de bulunuyor. Ayrıca o bildiğimiz büyük boy kavanozdaki Vaseline' in de içeriği sadece Petrolatum' dan oluşuyor. Yani el ve vücut için kullandığımız vazelini alıp böyle küçük kutulara koymuşlar, sonra da üstüne Dudak Terapi yazmışlar. 
Ben Lip Therapy serisinden iki farklı ürün aldım. İlki üstünde Original yazılı olan. İçeriğinde o büyük boy kavanoz Vaseline' deki gibi sadece Petrolatum var. Tabi yapısı biraz daha ince ve sürümü daha kolay ona göre. Kokusu ve tadı yok bu kremin. 
Aldığım diğer Lip Therapy dudak ürünü, üstünde Cocoa Butter yani Kakao Yağı yazan. Bu da Original gibi ince ve hafif yapılı. Bana göre hafif ve baymayan tatlı bir kakao kokusu var. İçeriğinde yine Petrolatum var bir de buna ek olarak Kakao Tohumu Yağı, Aroma, Benzyl Benzoate, Benzyl Cinnamate ve Limonene bulunuyor.

Aslında bu ürünlere krem mi desem merhem mi ( balm ) bilemedim. Bana göre balm olmadığı aşikar çünkü ancak sıradan bir dudak kremi gibi sadece dudağı anlık nemlendirip yumuşatma işi görüyorlar. Bu iki üründen Original olan dudağı nemlendirmede bir tık daha uzun süreli etki gösteriyor. Kakao Yağı olan evet tatlı ve hoş bir kokuya sahip ama uzun süreli nemlendirme vermiyor ve hatta etkisi geçince dudak kuruluğuna yol açıyor ve ince ince kabuklanma yapıyor. Aslında iki ürün için de geçerli bu. İlginç değil mi? Bana göre günlük kullanım için pek verimli değil ürünler.

Ürünün kullanımına yönelik de birkaç dezavantajı var. Minik metal kutu kapağı çevirmeli olmadığından kimi zaman açmak için biraz uğraştırıyor. Ayrıca ürün rujlar gibi çubuk formda olmadığından parmak ucu ile uygulama istiyor. El hijyeninin pek sağlanamadığı dışarıda kullanım ne kadar sağlıklı olur tartışılır. Bir de yoğun bir krem olduğundan hemen emilmiyor. Ben çubuk şeklinde olan dudak kremlerini çok daha pratik ve etkili buluyorum. Bir eleştirim de güncelliğini koruyamayan Vaseline Türkiye internet sayfasına. O kadar ürün çeşitliliği varken sitede sadece Nemlendirici Kremin 3 farklı çeşidinin ürün bilgisi bulunuyor. 

İlgilenenler için 20 g ebatlı Lip Therapy serisinde Original ve Cocoa Butter haricinde Aloe, Rosy Lips ( pembe dudaklar ) ve Mirror ( ayna ) çeşitleri de var. Kozmetik mağazaları ve internet alışveriş sitelerinde 9 ila 20 TL arası değişen fiyatlarla satışta olan bu ürünlerin tanesini 2020 senesi aralık ayı sonunda A101 Mağazası' ndan 7.95 TL' ye almıştım. Beğeneni olduğu kadar beğenmeyeni de olan Vaseline Lip Therapy serisini içerik, etki, kullanım açısından '' beğenmeyenler '' grubundayım ben. Yine de kullanıp kullanmamak sizin tercihinize kalmış. 
Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım