Dr Darcey Dental Aktif Karbon Diş Temizleme Tozu

Kafein ve nikotin tüketimi nedeniyle ton değişimi olan dişlerimin doğal beyazlığını korumak için diş bakımında beyazlatıcı özellikli diş macunlarını düzenli, yardımcı ürünleri de dönem dönem kullanıyorum. Bu yardımcı ürünlerden biri olan Diş Temizleme Tozunu en son Dr Darcey markasının bu ürünü ile kullandım. 
Bir Türk firması olan Sanos Kozmetik bünyesindeki Dr Darcey' in Florür ve Glüten içermeyen parlatıcı etkili Diş Temizleme Tozu' nun içerisinde bulunan Aktif Karbon sayesinde '' Dişlerde oluşan sigara, çay, kahve lekelerini hızlıca çıkarma; tartar ve plak oluşumunun önlenmesine yardımcı olma '' özellikleri var. 

Diş Temizleme Tozu, dişlere diş fırçası yardımı ile 2 dakika boyunca normal diş fırçalama şeklinde uygulanıyor. Sonrasında da diş macunu ile dişler fırçalanıp iyice gargara yapılıyor. Ürün, etkili sonuca ulaşmak için günde 2 kez kullanılabiliyor.
50 gr' lık ve 25 gr' lık ambalajları bulunan, yetişkinler ile 12 yaşından büyük çocukların kullanımına uygun olduğu belirtilen ürünün içeriğinde; sodyum bikarbonat, silika, kömür tozu, mentol, sodyum sakarin, sukraloz, sodyum benzoat bulunuyor. Markanın instagram sayfasında ürünün zararlı kimyasal içermediği belirtilmiş. Evet zararlı kimyasal yok ama sodyum bikarbonat, silika ve sodyum benzoat gibi kimyasal bileşen ve madde ile sodyum sakarin ve sukraloz gibi yapay tatlandırıcı var içerikte. 
Temizleme Tozu' nu kullanmak için farklı bir diş fırçası kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü diş fırçasını ne kadar iyi temizlerseniz temizleyin fırça siyahlaşıyor bir süre sonra. Ben ıslak diş fırçasını kabın içindeki toza bastırıp öyle fırçalama yaptım. Yalnız o esnada yani kaptan ağzınıza götürene kadar tozların üstünüze veya lavaboya dökülme ihtimali var. Fırçalama sırasında tüm dişlerin üstünde simsiyah bir görüntü oluşuyor ayrıca o siyahlık dudaklara ve ağız kenarlarına da bulaşıyor. 

Ürünün içinde tuz zerreciği büyüklüğünde tanecikler var ve bunları diş fırçalama sırasında hissedebiliyorsunuz. Fırçalama işleminden sonra ağzınızı iyice gargara yaparken mümkün olduğunca lavabo deliğine yakın bir gargara yapın zira lavabonun içi de simsiyah olabilir. Gargaradan sonra günlük kullandığınız diş fırçası ile tekrar bir diş fırçalama yapıp yine gargara yapıyorsunuz. Bu gargara işini bolca yapmazsanız o tuz zerreciği kadar olan taneleri bir süre sonra diş yüzeyinde hissedebilirsiniz. 

Diş Temizleme Tozu' nu 3 ay kadar kullandım. Tartar ve plak sorunum olmadığından ben daha çok lekeler üstündeki etkisine yoğunlaşmıştım. Benim dişlerimde leke yok sadece yer yer renk değişiklikleri var. Kullandığım süre içinde diş rengimin düzelmesi veya doğal rengine dönmesi anlamında bir değişiklik gözlemlemedim. Bu ürün fırçalama sonrası dişlerimde parlama etkisi yarattı sadece. Diş tozunun keskin bir mentol tadı yok ama hafif bir nane tadı alıyorsunuz yine de. Bir eleştirim de kavanoza basılan ambalaj kağıdının yapışkanlarının bir süre sonra kalkması. Bu bana kalitesiz ve özensiz geldi. Online alışveriş sitelerinde 40 TL civarı olan Dr Darcey Aktif Karbon Diş Temizleme Tozu çok da beklentimi karşılayan bir ürün olmadı benim.
Yeşimle Her Telden Sosyal Medya Hesaplarım