7. Koğuştaki Mucize

Vizyon filmlerinin sıkı bir takipçisi ve izleyicisi değilimdir. Ancak ilgimi çeken bir film olduğunda, sinemada vizyondayken seyretmeye özen gösteririm. Tıpkı 11 Ekim' de vizyona girip, benim birkaç gün sonra izlediğim ve yazısını yeni yazmaya fırsat bulduğum 7. Koğuştaki Mucize gibi..
Yönetmenliğini Mehmet Ada Öztekin' in yaptığı filmin oyuncu kadrosunda; Aras Bulut İynemli, Nisa Sofiya Aksongur, Celile Toyon, İlker Aksum, Mesut Akusta, Deniz Baysal, Yurdaer Okur, Sarp Akkaya, Yıldıray Şahinler, Deniz Celiloğlu, Gülçin Şahin Kültür, Ferit Kaya, Cankat Aydos, Hayal Köseoğlu, Doğukan Polat ve Serhan Onat gibi isimler bulunuyor. Güney Kore yapımı '' Miracle in Cell No.7 '' adlı filmden uyarlama olan film 2 saat 12 dakika sürüyor.
2004 senesinde genç bir kızın televizyonda duyduğu '' idam yasası kaldırıldı '' haberi ile başlayan ve o andan itibaren geçmişe, 1983 senesine dönülen filmin ana konusu, akli dengesi yerinde olmayan Memo' nun üstüne kalmış bir suçtan dolayı haksız yere hapse atılışı ve sonrasında gelişen olaylar etrafında gelişiyor.  Detaylar ise şu şekilde; 
Sıkıyönetim yıllarında bir Ege kasabasında, babaannesi ve kızı Ova ile yaşayan Memo, 7 yaşındaki kızı ile aynı zeka yaşına sahiptir ve de kızına büyük bir sevgiyle bağlıdır. Memo' nun koyun otlatarak, elma şekeri yapıp satarak geçen rutin hayatı, sıkıyönetim komutanının Ova ile aynı yaştaki kızının denizde ölü bulunmasıyla alt üst olur. Memo kızı denizden çıkarır ama komutan kızının ölümünden Memo' yu sorumlu tutar ve tutuklattırıp, düzenlediği tutanakla Memo' nun idam cezası ile hapse gönderilmesini sağlar. Memo' nun küçük bir kızın ölümünden sorumlu olduğunu düşünen koğuş arkadaşları O' nu hiç de hoş olmayan bir şekilde karşılarlar. 
Bu sırada Ova da boş durmaz. Komutanın kızının denize düştüğü sırada, orada olan bir görgü tanığı ile tanışır ama bu görgü tanığı asker kaçağı olduğu için ortaya çıkmaya niyetli değildir. Ova, herkese görgü tanığından bahsetse de kimse küçük kıza inanmayınca babasıyla görüşmek için her yolu denemeye başlar. Zaman geçtikçe Memo' nun saf, temiz, iyi niyetli olduğunu görüp, masum olduğuna inanan koğuş arkadaşları ve hatta hapishane müdürü, Memo' ya yardım etmeye karar verirler. Peki bu çaba Memo' yu idamdan kurtarabilecek midir? 
Filmle ilgili yorumum tek kelime ile '' harika '' idi. Film, ilk sahnesinden itibaren izleyiciyi etkisi altına alıyor. Dram içeriği öyle yoğun duygular yaşatıyor ki, film boyunca gözlerinizden yaş akmasına engel olamıyorsunuz. Filmin akışı, 2 çocuk sahibi bir anne olarak sanırım beni daha bir başka etkiledi. Filmde gözüme batan, sırıtan bir unsura rastlamadım ama keşke son sahne havada kalmasaymış, Memo' ya dair tek bir kare de olsa gösterilseymiş dedim. Oyunculuklara diyecek lafım yok, tüm oyuncuların performansını beğendim. Memo' yu oynayan Aras Bulut İynemli oynamıyor, yaşıyor gibiydi. Ova karakterini canlandıran küçük oyuncu çok şirin ve sempatikti. Filmin Güney Kore uyarlamasına da şöyle hızlıca bir göz attım. Fakat baş oyuncunun akli dengesi ve işlemediği bir suçtan dolayı haksız yere hapse atılması harici bir benzerlik göremedim. Her iki filmin zamanı, geçtiği mekan, işlenen suç, karakterlerin dağılımı arasında oldukça fark var. Ve evet Türk Yapımı uyarlama aslından çok ama çok başarılıydı bana göre. Uzun zamandır izlediğim en etkileyici filmlerden biri olan 7. Koğuştaki Mucize' yi, vizyondayken sinema atmosferinde izleyin derim..
yeşimlehertelden