Tat Menemen Harcı

Sevgili Vedat Milor sayesinde uzun süre gündemi meşgul eden menemen soğanlı mı olsun soğansız mı? anketinden çıkan sonuç ne tam hatırlamıyorum ama ben peşinen söyleyeyim, menemeni soğanlı sevenlerdenim. Hazırlanışı birazcık zaman alsa da beklemeye değiyor. İşte tam da bu aşamada yani zahmeti ve zaman alıcılığından yana dert yananlara Tat, Menemen Harcı ile zahmetsiz ve pratik bir alternatif sunuyor.
Tat' ın soslar & harçlar sınıfında yer alan Menemen Harcı 340 gr.' lık cam kavanoz içinde satışta. İçinde sadece domates, domates suyu, soğan, yeşil tatlı biber, ayçiçek yağı ve tuz olan harç koruyucu içermiyor. 
İçindeki tüm malzemelerle beraber servise hazır olan Menemen Harcının, kapağı açıldıktan sonra buzdolabında saklamak koşuluyla 5 gün içinde tüketilmesi tavsiye ediliyor.
Görünümü ve kıvamı itibariyle domates püresi şeklinde olan, içindeki ince doğranmış soğan ve yeşil tatlı biber ve de ayçiçek yağı, tuz ile başka malzemeye gerek olmadan kullanıma hazır Tat Menemen Harcı' nı ben tavaya alıp birkaç dakika kavurduktan sonra başka kapta çırptığım 3 yumurtayı ilave ederek hazırladım. Yaklaşık 5 dakika kadar pişirdikten sonra menemen servise hazır artık.
1 kavanozdan tadımlık 4 porsiyon rahat çıkıyor. Doyumluk olsun derseniz 2 kişi için ideal. Yalnız 3 yumurta sanki biraz fazla gibi geldi bana, bir sonraki denemede 2 yumurta kullanacağım. Pişmiş haliyle domatesin tadını alabiliyorsunuz hatta çekirdekleri bile ağza geliyor yerken. İçindeki tüm malzemeler tam kıvamında kullanılmış. Sadece tuzu biraz orta kararın üstü gibi geldi onun için yemeden tuz koymayın derim. Hem malzemeden hem zamandan hem de bütçeden tasarruf ettiren Tat Menemen Harcı' nı malzeme, kıvam, lezzet olarak beğendim ben. Bu arada bu harcı soğan, biber, domates kullandığınız tüm yemeklerin yapımında da kullanabilirsiniz mesela farklı bir lezzet için makarna sosu olarak da deneyebilirsiniz. Peki siz denediniz mi?
yeşimlehertelden