Mekan Közde Döner

Geçtiğimiz haftalarda sevgili İlknur' un Dünyası davetiyle, İstanbul / Üsküdar / Bulgurlu' da Mekan Közde Döner isimli mekanda, güzel ve leziz bir tadım etkinliğine davetliydim. Arayı çok fazla açmadan da bu etkinliğe dair detayları sizlerle paylaşmak istedim.
2015' te Bulgurlu Metro İstasyonuna 2-3 dakika yürüme mesafesindeki yerinde hizmet vermeye başlayan Mekan Közde Döner' in başında, geçmişte köklü eğitim kurumlarında eğitim yayıncılığı hizmeti veren Sayın Sinan Canayakın Beyefendi bulunuyor 2016 senesinden beri.
Burayı, diğer mekanlardan ayıran en büyük özelliği, dönerin köz ateşinde pişiriliyor olması. Balıkesir yöresinin yerli besili danalarından helal kesim yöntemiyle elde edilen et, tranç şekliyle alınıp, içine kıyma veya başka katkı maddesi koyulmadan terbiye ediliyor ve mutfakta 2 gün bekletildikten sonra servis ediliyor. Dönerde kuyruk yağı yerine kuzu döşü kullanılıyor. 
Eeee mekana adını veren közün başına geçmeden olmazdı. Yalnız itiraf ediyorum çokkkk sıcak. En fazla bir 30 saniye kadar dayanabildim ben. O yüzden işi ehline bırakıyorum ve ustalarımıza saygılarımı gönderiyorum.
Davette başlangıç olarak Süzme Mercimek Çorbası servis edildi. Çorbanın tadı enfes çünkü kendi elde ettikleri kemik suyundan katıyorlar içine. 
Servis edilen İçli Köfte, kendi mutfaklarında hazırlanan eşsiz lezzetlerden bir diğeri. İç harcında kıyma kullanılmayan İçli Köfte, yine döner etinden yapıldığı için çok lezizdi.
Mekanda dondurulmuş hiçbir ürün kullanılmıyor. Mesela Patates Kızartması Afyon' dan. Taze ve elde soyulup servis ediliyor.
İçecek menüsünde günlük olarak yayık makinesinde kendi hazırladıkları Köpüklü Susurluk Ayranı beni cezbetse de, Sinan Bey' in tavsiyesi ile Kudret-i Hünkar içeceğini denemek istedim. Ana malzemesi Edirne Bölgesi üzümünden olan, 26 baharattan oluşan şerbet ekstra şeker içermiyor. İlk kez tatmama rağmen benim hoşuma gitti..
Ve enfes Közde Döner..Meşe odunu ile közde pişen döner ve yanında yarı kepekli undan yapılıp, tandırda odun ateşinde pişen ince lavaş..Yanında da Edremit Çiftliği' nin erken hasat sızma zeytinyağlı salatası ile biber turşusu. Bol kesim ve ağızda dağılan et kesinlikle övgüyü hak ediyor.
Meşe odunu ile köz ateşinde pişirilen yaprak döner etinden hazırlanan Beyti, aşağıda gördüğünüz üzere servis ediliyor. Közde piştiği için et zaten çok lezzetli bir de üstüne eklenen özel sosu daha bir leziz yapmış eti.
Yine meşe odunu ile köz ateşinde pişirilen lezzetlerden biri olan İskender, bakır kapta sunuluyor. Sosuyla, eritme tereyağıyla, pidesiyle ağızlara layık bir tat İskender.
Birbirinden leziz bu ana yemeklerden sonra gelen tatlılardan sadece Fıstıklı Havuç Dilimi Baklava mekana özel olarak Emiroğlu Baklava tarafından odun ateşinde üretiliyor. Taptaze, günlük olduğu, çıtır çıtır ağızda hemen dağılan yufkasından belli baklavanın.
Günlük taze süt ile mekanda günlük yapılan Fırın Sütlaç, kırma fındık ile servis ediliyor. Tatlılardan hepsi birbirinden lezzetli ama Fırın Sütlaç benim favorimdi..
Kabak Tatlısı, Adapazarı' ndan getirtilen bal kabaklarından hazırlanıyor, üstüne serpilen ceviz ise Malatya Hekimhan cevizi. Tahinli, manda kaymaklı veya sade olarak servis ediliyor. Kabak Tatlısını çok severim, daha önce tahinli yememiştim, harikaymış tadı.
Mekandaki bir diğer tatlı olan Künefe, kadayıfın içine tuzsuz dil peyniri konarak yapılıyor. Özel kabında pişirilip özel karışım şerbeti döküldükten sonra G.Antep fıstığı ile servis ediliyor. İsteğe göre manda kaymağı ekleniyor. Künefe sevenlerdenseniz bir de burada deneyin derim.
Tabi bu kadar çok döneri ve tatlıyı ben yemedim. Sadece tabağıma tadımlık aldım her birinden ama sütlaca bayıldığım için tamamen bitirdim. Bu kadar leziz yemeklerden sonra üstüne gelen Türk Kahvesi, benim gibi kahve sever biri için hayır denemeyecek kadar güzeldi.
Tadım etkinliğinde birbirinden güzel yiyecekleri tatmanın yanında bir de Sayın Sinan Canayakın Beyefendi' nin Aydın' dan getirttiği % 100 organik ve doğal Çukurdere Sızma Zeytinyağı ile el yapımı Elma Sirkesi hediyesi sürprizi oldu bize.
Mekan Közde Döner' de zeytinyağı, elma sirkesi, tahin, pekmez, bal, zeytin vb. gibi doğal ürünler satışı da yapılıyor. Hepsi saf, doğal, organik olan bu ürünleri Mekan' dan alabilirsiniz. Sinan Bey yakın zamanda tele-marketing yoluyla da ürünlere ulaşılabileceği müjdesini verdi bize o gün.
Menü seçeneği bunlarla sınırlı değil tabi ki de. Mekan' da Kahvaltı Keyfi olarak kahvaltı tabağı ya da serpme kahvaltı seçenekleri de var. Kahvaltıda kullanılan ürünler yöresel, organik ve doğal Ekmek Filesi ürünlerinden oluşuyor. Menü içeriğinin tamamına BURADAN bakabilirsiniz.
E biraz da bizden olsun fotoğraflar. Davette yine birbirinden değerli, sevdiğim, tanıdığım, sosyal medyadan takipleşip te ilk kez tanıştığım güzel blog yazarı arkadaşlarımla beraberdim. Bir Kadın Yazıyor, İlknur'un Dünyası, Birgül'ün Lezzetleri, Locosmetico, Biricitin Yeri, Keyifli Sofram, Süsyoloji, Esra Takım..Hepsi o kadar güzel ve tatlı ki :) 
Sevgili Yasemin ve İlknur ile keyifli sohbetlerimizin olduğu anlardan biri...
Benim için çok keyifli bir gün ve güzel bir tadım etkinliği oldu. Öncelikle sevgili İlknur' a daveti için çok teşekkür ediyorum. Ve bir teşekkür de Sinan Bey ve Mekan Közde Döner ekibine..Kusursuz ev sahiplikleri, eksiksiz servisleri, güler yüzlü hizmetleri, aydınlatıcı açıklamaları, nazik hediyeleri için çok teşekkür ediyorum. Mekan, temiz, ferah, nezih.. Menü inanılmaz lezzetli.. Konum kolay ulaşılabilir. Bugüne kadar ziyaret eden ünlü birçok gurmenin lezzet testiyle onayladığı, İstanbul' un en lezzetli közde dönerini tatmak için, Mekan Közde Döner' in iletişim bilgilerini aşağıya bırakıyorum. Döneri bir de Közde ama Mekan Közde Döner' de yiyin diyorum..Unutmadan Mekan' da 10 km. ye kadar paket servisi de var..
ADRES: Bulgurlu Caddesi No:120/1a BULGURLU - ÜSKÜDAR İSTANBUL
TELEFON: 0(216) 486 38 38 / 0(216) 496 38 38

yeşimlehertelden