İkigai / Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı

Kitap alışverişimi kitap satan mağazalardan, kitap rafları arasında dolaşarak yapmayı seviyorum ama bu sefer bir değişiklik yapıp genelde mağaza fiyatından daha uygun fiyatlarda ve indirimli olarak kitap alma imkanı sunan D&R' dan online aldım. Oğlum için yaptığım kitap alışverişinde kendim için de İkigai ile beraber 2 kitap ekledim okuma listeme. Mağaza satış fiyatı 18.5 TL. olan kitabı online alışverişte 11.5 TL.' ye almış oldum bu sayede. Bugün okumayı bitirdiğim İkigai' den bahsedeyim biraz.. 
Uluslararası Çok Satan kitaplar listesinde yer alan, yazarlar Hector Garcia ve Francesc Miralles tarafından kaleme alınan 2017 basımlı İkigai, biraz psikoloji biraz Japon kültürü ögeleri içeren kişisel gelişim türünde bir kitap. İndigo Kitap Yayınları' ndan çıkan kitabın bendeki 22. baskısı. Kitap toplam 171 sayfa. Üstteki fotoğrafa tıklayarak tanıtım bültenini okuyabilirsiniz...
Hector Garcia ve Francesc Miralles bir ortak arkadaşları vasıtasıyla tanıştıktan 1 yıl sonra Tokyo' da buluştuklarında, insanların hayattaki yaşam amaçlarını bulmalarına yardım eden tekniklere ve uzun yaşama dair sohbet ederlerken bir anda gizemli '' İKİGAİ '' kelimesine gelir konu. ( İKİ; hayat, GAİ; hedef, amaç, gaye ). Kabaca '' hep meşgul kalarak mutlu olma '' anlamına gelen Japonca bu kavramı araştırdıklarında, Japonya' nın güneyinde yer alan Okinawa Adası sakinlerinin 100 yılı geçen uzun yaşam süreleri ilgilerini çeker. Araştırmaları daha da derinleştikçe, adanın
'' Uzun Ömür Köyü '' lakabını alan Ogimi kasabasını keşfederler. 1 yıllık ön araştırmadan sonra da kasabayı ziyarete gidip Ogimi sakinlerinin asırlık sırlarını yerinde görmeye karar verirler.
Kitap:
* Önsöz / İkigai: gizemli bir kelime
* İkigai / Yaşlanırken genç kalma sanatı
* Yaşlanma Karşıtı Sırlar / Uzun ve mutlu yaşama eklenen küçük şeyler
* Logoterapiden İkigai' ye / Daha uzun yaşama ve hayatın amacını bulmaya yönelik püf noktaları
* Akışı Her Uğraşta Yakalayın / İşin ve boş zamanın bireysel gelişime dönüştürülebilmesi
* Uzun Yaşamın Efendileri / Dünyadaki en uzun ömürlü insanların bilgece sözleri
* Japonya' nın Asırlık İsimlerinden Öğütler / Mutluluk ve uzun yaşamla ilgili gelenek ve özdeyişler
* İkigai Perhizi / Dünyadaki en uzun ömürlü insanların yeme - içme alışkanlıkları
* Yumuşak Hareketlerle Daha Yumuşak Bir Yaşam / Doğudan sağlığı ve uzun ömrü destekleyen egzersizler
* Direnç Ve Wabi-Sabi / Yaşlanma faktörü stres ve kaygı olmaksızın yaşamın zorluklarıyla yüzleşmek
* Sonsöz / İkigai: yaşam sanatı
bölümlerinden ve bunların içinde de alt konu başlıklarından oluşuyor.
Özet geçmek gerekirse, Japonların daha uzun yaşam sürelerinin; sağlıklı beslenmelerine, basit yaşam biçimlerine, yeşil çaya, astropikal iklime ek olarak İkigai yani sürekli bir şeylerle meşgul olmaya da bağlı olduğu anlatılıyor. Kitap akıcı ve anlaşılır bir dille yazılmasına rağmen bana çok keyif vermedi nedense. Yumuşak Hareketlerle Daha Yumuşak Bir Yaşam bölümündeki egzersiz tekniklerinin isimlerine geldiğimde konsantrasyonum da dağıldı açıkçası. Kişisel gelişim türlerini severim ama bu kitap ne bileyim biraz yavan, biraz eksik, biraz sıradan gibiydi. Araştırmaya dayalı bilgiler aslında hepimizin az çok bildiği sağlıklı yaşamla ilgili şeyler içeriyordu zaten. '' Aktif kal, ağırdan al, mideni tıka basa doldurma, iyi arkadaşların olsun, şekle gir, gülümse, doğayla bağlantı kur, teşekkür et, anı yaşa ve ikigaini takip et ''... Hepsi bu kadar işte. Bu kitap ile ilgili yapılan yorumlarda '' muhteşem '' diyen de var '' fazla abartılmış '' diyen de. Kitabı okumayı bitirdiğimde kendimi 2. gruba daha yakın hissettim. Uluslararası Çok Satan bir kitap olunca ben beklentiyi biraz yüksek tuttum sanırım. Ama yine de Japonların uzun ve mutlu yaşam sırlarına ortak oldum en azından diyorum... 
yeşimlehertelden