Park Cafe / Koşuyolu Mahalle Evi

Koşuyolu sıkça uğrak yerlerimden biridir benim.Koşuyolu Caddesi,Koşuyolu Parkı civarı Kadıköy sınırları içinde yer alan en sakin,en nezih,en huzurlu yerlerdendir.Okulların açılmasından 1 ay kadar önce ağustos ayında bir sabah Egemen ve Derin ile beraber yine Koşuyolu'ndaydım.Bu sefer istikametimiz Koşuyolu Caddesi üstünde ki mahalle evi oldu.
Koşuyolu'nda eskiden Kalp Hastanesi olarak kullanılan binanın karşı caddesinde bulunan ve Yaşam Parkı adı verilen büyük bir parkın da içinde olduğu bu alanda;yapay göletli süs havuzu,çocuk oyun parkı,spor aletleri,yürüyüş alanları var.Mahalle evine gidebilmem için önce Egemen ve Derin'in çocuk oyun parkında keyiflerini yapmalarını beklemem gerekti bir süre.
Onların park keyfi bittikten sonra parkın hemen yanı başındaki mahalle evine geçtik.Mahalle planlaması,sağlıklı yaşlanma,fiziksel aktiviteler şeklinde tasarlanıp pilot bölge olarak Koşuyolu'nda hayata geçirilen Koşuyolu Mahalle Evi 2007 senesi kasım ayında açılmış.WHO Avrupa Bölge Bürosu Avrupa Sağlıklı Şehirler Ağı,T.C. Sağlık Bakanlığı ve Kadıköy Belediyesi işbirliği ile hayata geçirilen Sağlıklı Kentler Projesi;Mahalle vizyon planlaması yaparak mahalleye yönelik sağlık,eğitim,konut,yeşil alanlar,ticari alanlar ve toplum güvenliği gibi yaşam kalitesini etkileyen konularda sağlıklı yaşlanma ve fiziksel aktiviteyi de destekleyen hedefler ve projeler geliştirmeyi kapsıyor.

Koşuyolu Mahalle Evi de;belirlenen hedefler doğrultusunda çalışmaların yürütüleceği;mahallelinin sorun ve çözüm önerilerini,belediye ile beraber analiz edebileceği;uzmanların belirlediği konularda eğitim alabilecekleri;çeşitli sosyal aktiviteler düzenleyerek aynı zamanda sosyal bir mekan olarak kullanabilecekleri bir merkez olarak hizmete açılmış anlayacağınız.3 kattan oluşan mahalle evinin zemin katı cafe olarak,1.kat boş zamanları değerlendirme ve beceri kursları olarak,çatı katı ise eğitim seminerlerinin yapıldığı yer olarak hizmet veriyor.
Koşuyolu Mahalle Evi'nde dönem dönem geleneksel sahne sanatları,yazlık sinema tadında film gösterimleri,konserler,atölye çalışmaları,tiyatro oyunları da oluyor ama bunlara dair bir bülten olmadığından zamanları ve saatleri hakkında bilgim yok ne yazık ki.Bu kadar teknik bilgi yeter sanırım.

Koşuyolu Mahalle Evi'nin içeride ve dışarıda olmak üzere iki farklı oturma alanı var.İç oturma alanı dışarı nispeten daha küçük.Açık alana kurulu dış alan ise yeşillik içinde,ağaçların gölgesinde,karmaşadan,kalabalıktan,gürültüden uzak sakinlik ve huzur hissi veriyor insana.
Mahalle Evi'nin giriş katında bulunan kafe bölümünün çok zengin bir yiyecek-içecek çeşitliliği olduğunu söyleyemem ama simit,açma,poğaça,sandviç,tost,börek,kek,dilim pasta,sütlü tatlılar gibi atıştırmalıklar;
çay,kahve,meyve suyu,kola,limonata gibi içecekler açlığı bastıracak ve tadımlık doyulacak yeterlilikte diyebilirim.

Bu menü içinde çok fazla seçeneğimiz olmadığından yiyecek olarak Egemen ve Derin'in sevdiği ekler tatlısı,patatesli börek,limonata ve kendim için Türk Kahvesi'nde karar kıldım.Kasaya ödememi yaptım,servis tepsisini de alarak dış taraftaki masalardan birine geçip oturduk.Benimkiler eklerin ve böreğin ucundan,limonatanın da bir iki yudum tadına bakıp bıraktılar.
Her zaman olduğu gibi kalanları tüketmek bana kaldı yine.İki kardeş çocuk parkına oynamaya gitti o sırada.Park göz hizamda olduğundan içim rahat bir şekilde biraz da dinlenmiş oldum o sırada.Eklerin tadını beğendim desem yalan olur,börek ise soğuk olduğundan tadını alamadım.Keşke kafede mini de olsa bir mikrodalga fırın bulundursalar en azından ılık servis edildiğinde daha lezzetli olabilirdi börek.
Limonatanın tadını da beğenmedim maalesef.Türk Kahvesi'nin kıvamı,köpüğü yerinde,lezzeti orta derecede bana göre.

Yeme-içme işi bittikten sonra Egemen ve Derin'in oyun parkında keyiflerini de yapıp ayrıldık buradan.Koşuyolu Mahalle Evi gencinden yaşlısına her yaştan insanın gelip sessiz,sakin,huzurla oturabileceği;yanında çayını,kahvesini yudumlayıp,eş dost arkadaşla muhabbet edebileceği;park çevresinde yürüyüş yada spor yapabileceği bir yer.Çocuklu aileler için kafenin önünde bir çocuk parkı olması bir avantaj.Yiyecek-içecek çeşitliliği anlamında atıştırmalık olarak ehhh işte,atıştırmalıkların da lezzeti anlamında biraz vasat diyebilirim.Fiyatlar gayet ekonomik.Bu bölgede oturup ta haberi,bilgisi olmayanların aklının bir köşesinde kalsın burası derim yine de....

Koşuyolu Mahalle Evi(Park Cafe)

Adres: Koşuyolu Caddesi Yaşam Parkı No:130 Koşuyolu - İstanbul

Telefon: 0216 326 43 93 / 0216 326 43 61