Eminönü Mavi Büfe

Eminönü Boğaz ve meydan turu sonrası bir şeyler atıştırmak için Eminönü büyük postane yanı Mavi Büfe'ye doğru gittiğimizden bahsetmiştim en son yazımda.Buraya bir kere daha gelmiştim vakti zamanında.Sanırım Egemen daha bebekti ya bebek mevlidi,ya diş buğdayı yada ilk yaş günü kutlaması için süslemeler baktığım bir dönemdi.Yani bayağı zaman geçmiş üstünden.O zaman dolaşırken tamamen tesadüfen bir yorgunluk molası için uğramıştım.Şimdi Engin,Egemen ve Derin ile beraber yine buradayım.
Mavi Büfe 1968 yılından beri Büyük Postane Caddesi'nde hizmet veriyormuş-muş diyorum çünkü hakkında internette çok fazla detaylı bilgiye rastlayamadım.Sitelerin bir tanesinde sadece bu bilgi vardı.Adı Mavi Büfe olup tamamında kırmızı rengin hakim olduğu bu büfeye neden Mavi ismi konulmuş merak ettim doğrusu.
Bizim gidişimiz hafta içi olmasına rağmen geleni,gideni,yiyeni,içeni çoktu bu büfenin.Tahmini 15 masa (sayabildiğim kadarıyla) ve 60 kişi kapasitesine sahip büfede yok yok neredeyse bir de.
Mavi Büfe menüsü;et döner çeşitleri(yarım ekmek,bütün ekmek,pide,kepek ekmek,dürüm,porsiyon,pilav üstü,iskender 7 TL-28 TL arası);tavuk döner çeşitleri(yarım ekmek,bütün ekmek,pide,kepek ekmek,dürüm,porsiyon,pilav üstü,iskender 3,5 TL-16 TL arası)
Spesiyaller(köfte,patates kızartması,tatlı,sucuk,vali kebabı,zümküfül,nugget 4 TL-20 TL arası);vejetaryen(pilav,çorba,dürüm,sandviç,tost,meyve salatası,salata,falafel 3 TL-10 TL arası);tost  çeşitleri(kaşarlı,sucuklu,salamlı,kavurmalı,beyaz peynirli,Ayvalık Tostu 3 TL-7 TL arası);sandviç çeşitleri(hamburger,çizburger,sosisli,goralı,amerikan,patso,tonbalıklı 3 TL-6 TL arası)
Kahvaltı(tatlı,tuzlu sandviçler,tatlı,tuzlu -kahvaltı tabağı- porsiyon,omlet,menemen 3 TL-10 TL arası);içecekler(ayran,limonata,kola,soğuk çay,elma çayı,çay,su,kahve 1 TL-5 TL arası);meyve suyu(portakal,elma,havuç,kivi,şeftali,çilek,üzüm,nar,ananas,mango(2,5 TL-12 TL arası);kokteyller(dr.juice,atom,wake up,festival,tropikal,antitoksin,kokteyl,multi vitamin,spesiyal,avatar 4 TL-10 TL arası).
Menüyü incelerken yanımıza gelen servis görevlisi dönerin çok lezzetli olduğunu,özellikle dürüm döneri denememiz gerektiğini söyledi.Aslında et konusunda seçiciyizdir.Kırmızı et ve beyaz et çeşitlerini bildiğimiz yerlerden yemeye özen gösteririz.Ama görevlinin de 1-2 defa ısrarla kırmızı eti tavsiye etmesine kayıtsız kalamadık.Egemen ve Derin için biraz et döner yanına patates kızartması söyledik.Ben servis görevlisinin dürümü methetmesi üzerine dürüm et istedim.Engin de goralı siparişi verdi kendisi için.İçeceklerimiz Egemen için ayran,Derin için limonata,Engin ve benim için orta boy taze sıkma portakal suyu oldu.Ben gelen tüm yiyeceklerden tadımlık aldım.Döner eti lezzetli,goralı sınıfı geçer,görevlinin tavsiyesi dürüm döner kesinlikle methi hak ediyor.
Limonata orta karar,portakal suyu ise gerçekten harika,tam bir enerji ve vitamin deposu.Portakal suyu orta boy ama ben ona damacana boyu desem yeridir içi iç bitmedi mübarek.
Yedik,içtik,dinlendik ve artık Eminönü'ne veda edip Üsküdar'a geçme zamanımız geldi..Sirkeci marmaray istasyon durağına kadar kısa bir yürüyüş,marmarayla anında Üsküdar'a geçişle günü bitirdik biz.

Eminönü'de Büyük Postane sokağına gelirseniz postane binasının hemen azıcık ilerisinde bulabilirsiniz adı Mavi ama kendisi kırmızı olan bu büfeyi.
Başta basit,sıradan,alelade bir büfe gibi görünse bile bir büfeye sığamayacak kadar çok çeşitlilikte menü seçeneği ve çok uygun fiyatları var Mavi Büfe'nin.Sizi bilmem ama benim Eminönü taraflarına bir daha gitme fırsatım olursa yorgunluğa mola verip bir şeyler atıştırmak,yemek,içmek için tekrar gidebileceğim bir yer oldu burası.

Eminönü Mavi Büfe
Adres: Büyük Postane Caddesi, No 11 Eminönü / İstanbul
Telefon: 0212 511 99 29 - 0212 526 81 69