Loreal Paris Excellence Intense 6.66 Yoğun Kızıl

Her ne kadar evde saç boyamak çok zahmetli olsa da benim için, bu rengi görünce yine rahat duramadım. Ve evde bir saç boyama işine daha kalkıştım. Evin mutfak alışverişi için gittiğimiz marketin kozmetik reyonunda Loreal Paris markasının, Excellence Intense serisinin 6.66 Yoğun Kızıl'ının ambalaj üstündeki albenili rengine kapılıp 2 kutu aldım bu boyadan.

6.66 Yoğun Kızıl, koyu saçlarda bile fark ediliyor, renkler uzun süre kalıcılığını koruyor, 3'lü bakımla parlak, yumuşak ve güçlü saçlara kavuşturuyor ve 100% beyaz kapıyor-muş.
Loreal Paris Excellence Intense 6.66 Yoğun Kızıl 3'lü bakımı sayesinde, boyama öncesi Seramid'le korumayı, boyama sırası Pro-Keratin'le güçlendirmeyi, boyama sonrası Kolajen'le yenilemeyi vaat ediyor. Kutu içeriği bir hayli zengin diyebilirim. İçinde 5 ürün ve 1 kullanım kitapçığı var.
Kutu içindekiler 4 aşamalı bir saç boyaması için gerekli ürünlerden oluşuyor. Her ürünün ambalajının üstünde olan numara işlem sırasını gösteriyor.
-1 numaralı tüp 12 ml koruyucu serum
-2 numaralı tüp 48 ml krem boya
-3 numaralı şişe 72 ml oksidan krem
-4 numaralı şişe 60 ml koruyucu bakım.
Tabi kutuda bulunan bir çift eldiveni de unutmamak lazım. Artık Türkiye standartlarında hangi kadının el ölçüsüne göre yapılıyorsa bu kullan at eldivenler, bana on beden büyük olduğu kesin :)
6.66 Yoğun Kızılı uygulamaya başlamadan önce ilk olarak 1 numaralı tüpteki koruyucu serumu saçlara sürerek işleme başlıyorum. Bu serum bir çok markanın saç boyası kutusunda bulunmayan bir özellik sanırım. Boya öncesi koruyucu serumu yıkanmamış ve kuru saça, özellikle yıpranmış olan saç uçlarına ve saç boyuna masaj yaparak sürmeniz gerekiyor, saç diplerine sürülebilir yazmadığından saç diplerine uygulamadım ben. Bu boya öncesi bakım serumunun çok hoş bir kokusu var ve en güzel tarafı uygulama sonrası durulama gerektirmemesi. 1 tüp 12 ml koruyucu serumun tamamı avucumda gördüğünüz kadar. Serumun, boya karışımını hazırlayana kadar saçta kalması yeterliymiş.
Serumu saç dipleri hariç uyguladıktan sonra boyayı hazırladım. Bunun için 2 numaralı tüpteki krem boyayı, 3 numaralı şişedeki oksidan krem içine sıktım. Boyayı hazırladıktan sonra önce kutudan çıkan bana 10 beden büyük kullan at eldivenleri, üstüne de evde temizlik için kullandığım küçük boy kullan at eldivenleri geçirdim. Böyle daha garantili oluyor boyama işi. Eldivenin kayması ve bulaşma riski azalıyor en azından. Boyamaya başlamadan önce boyun ve yaka kısmınıza boyanın bulaşma ihtimaline karşı koyu renk bir havlu yada alışveriş poşetlerini keserek koruyucu bir önlük yapmanızı tavsiye ederim.
Tüp boyayı oksidan krem içine sıkıp iyice salladım ki, boya ve krem birbirine iyice karışsın. Karışımdan sonra renk kendini belli etmeye başladı bile. 3 numaralı şişenin ucu kendinden çevirmeli küçük bir aplikatör ağızdan oluşuyor, kırmadan, kesmeden sadece uç taraftaki ucu çevirip açmanız yeterli. Bu uçtan akan boyayı saç diplerinden başlayarak tüm saçıma iyice masaj yaparak sürdüm. Sürdükten sonra 30 dakika bekleme süresinde saçımın görünen şekli bu oldu. Rengin tam oluşması 30 dakikanın sonunda gerçekleşiyormuş, renk sonucu ancak bu sürenin sonunda belli oluyormuş.
Ve son aşama. Öncelikle saçımı su berraklaşıncaya kadar bol ılık suyla durulamaya çalıştım. Ne kadar akıtsam da kızıl su bir türlü berraklaşmıyor. Artık olduğu kadar berraklaştı diyelim. 4 numaralı şişedeki koruyucu bakım kreminden bir parçayı saçımın tamamına biraz masaj yaparak sürdüm. Bu bakım kremi yoğun bir yapıda olduğundan köpürmüyor. Yaklaşık 2 dakika saçta beklettikten sonra yine su berraklaşıncaya kadar duruladım. Koruyucu bakım kremi 60 ml olduğundan bir sonraki saç yıkama işlemine de kaldı bana. Bir de 2 kutu aldığımdan yaklaşık 3 kullanımlık daha koruyucu bakım kremim kalmış oldu.
Ve öncesi-sonrasıyla sonuç. Sol fotoğrafta boya öncesi saçlarımın son durumu, sağ fotoğrafta Loreal Paris Excellence Intense 6.66 Yoğun Kızıl boya sonrası saçlarımın yeni hali
Boyalı yeni hali florosan ışık altında çekildiğinden tam rengi yansıtmıyor. Gün ışığında oldukça canlı bir kızıl görünümü var. 6.66 Yoğun Kızılın saçımda duruşunu, parlaklığını, canlılığını beğendim. Tabi her ne kadar kutu üstündeki renk kadar olmasa da güzel bir kızıl oldu. Saçlarım komple kızıl değil. Balyaj aralarındaki kızıllar daha bariz ortaya çıktı sadece. Bu arada saçlarımın siyahlığı da bu komple boyalarla yavaş yavaş açılmaya başladı. Kızıl cazibeli bir renk olsa da her saç yıkamada boya akmaya devam ediyor. Onlarca kez yıkamış olsam da hala son durulama suyu pembemsi. Bir de ilk boyama sonrası yastığa da bu kızıllık çok bulaşıyor ama ben yastık kılıfı üstüne kullanmadığım siyah bir tişörtümü geçirdim, böylece alta daha az geçiyor en azından. Bir daha evde bu upuzun saçlarıma kendim boyama denemesi yapmayacağım desem de yine rahat durmayacağımdan eminim. Bu kızıl işini biraz daha açık tonlar üzerinde deneyebilirim.