Evde Pizza Nasıl Yapılır?

Yazılarımı takip edenler bilir şimdiye kadar hiç yemek tarifi paylaşmamıştım. Bu tarifi paylaşmama da sebep, Egemen'in ''anne, bir gün bize anne pizzası yapar mısın'' demesi oldu. ''Egemen ister de annesi yapmaz mı hiç'' diyerek koyuldum işe. Daha önce pizza yapmamış biri olarak önce bir araştırma faslı oldu. Malzemeler ne? Nasıl yapılır? sorularının yanıtını aldıktan sonra Egemen, Derin ve ben, hep beraber mahallemizin marketinden işin alışveriş kısmını da gerçekleştirdik. Pizza yapmaya başlamadan önce tüm malzemeleri almanızı ve hazırlamanızı tavsiye ederim. Zaten detaylı anlatacağım yapım aşamasını.

Aşağıda yazdığım malzemelere ek olarak, pizzayı nasıl seviyorsanız ya da pizzanızda neler olmasını istiyorsanız onları da dahil edebilirsiniz alışverişinize. Biz en çok yemekten hoşlanacağımız malzemeleri aldık. Çoğu malzeme için pratik ambalajlı, aç-bitir ekonomik paketleri almanız yeterli olur. Ben de öyle yaptım. Salam, sucuk, sosis gibi malzemelerin aç-bitir paketlilerini, mısırın ve kaşar peynirinin en küçük boyunu aldım. 4 kişilik bir aile için yetti de fazla bile geldi malzemeler. Mahalle fırınımızdan 1 ekmek hamuru da alınca sıra geldi yapım aşamasına.

Siz de anne pizzası yapmak istiyorsanız kalemi kağıdı hazırlayın.

Malzemeler:
  • 1 adet hazır ekmek hamuru (ince tabanlı pizza için 1 ekmek hamuru, kalın tabanlı pizza için 2 ekmek hamuru kullanabilirsiniz). Ben 1 ekmek hamuru kullandım o yüzden ince tabanlı oldu pizzamız.
  • 1 kahve fincanı kadar sıvı yağ (hamuru açarken elinize yapışmaması için bolca lazım olacak).
  • Yağlı kağıt (Hamuru açarken fırın kabınıza yapışmaması için).
Üzeri İçin:
  • Sucuk (1 paket aç-bitir kafi)
  • Sosis (1 paket aç-bitir kafi)
  • Salam (1 paket aç-bitir kafi) Sucuk, sosis, salamın %100 dana eti olmasına dikkat edin.
  • Kaşar peyniri rendesi (1 su bardağı kadar)
  • Mısır (en küçük kutu)
  • Domates (1 orta boy)
  • İsterseniz 1 çay bardağı kadar çekirdekleri çıkarılmış ince dilimlenmiş siyah-yeşil zeytin, kültür mantarı, yeşil çarliston biber de ilave edebilirsiniz
Sosu İçin:
  • 1 çay bardağı su
  • 1 yemek kaşığı ketçap
  • 1/2 kahve fincanı kadar sıvıyağ (hamuru açarken kullanacağınız yağdan ayrı olarak)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/3 çay kaşığı kadar karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • Acı sevenlerdenseniz isterseniz 1 tatlı kaşığı pul biber ilave edebilirsiniz.
Pişme süresi:
200 derece önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika.

Ve adım adım anne pizzası yapımı:
1.aşama malzemelerin hazırlanması:
Salam, sucuk ve sosisi ince ince doğrayın. Ben salamı 4'e, sucuğu 2'ye böldüm, sosisi de ince yuvarlak halka doğradım. Çok küçük olmamasına özen gösterdim. 1 domatesin kabuğunu soyun ve tavla zarı kıvamında ince küçük küp küp doğrayın. Kaşar peynirini rendeleyin. Sos için gerekli malzemeleri yanınıza alın. Her şeyin elinizin altında hazır vaziyette olması yapım aşamasını kolaylaştıracaktır.
Pizzanızın üstüne süreceğiniz sosu hazırlayın. Sos için verdiğim malzemeleri sırasıyla kullanın. Bir kaseye önce 1 çay bardağı su ve 1 yemek kaşığı ketçabı koyarak su ve ketçabı bir kaşık yardımıyla iyice karıştırın.
Ketçaplı karışıma 1/2 kahve fincanı sıvıyağ ekleyip, karıştırın. Silkme 1 çay kaşığı tuz, 1/3 yani çay kaşığının ucunu dolduracak kadar karabiber, 1 tatlı kaşığı kekik koyup biraz daha karıştırın ve sosunuz da hazır.
Sıra geldi benim en meşakkatli geçtiğim bölüme, hamurun açılması. Bazı sitelerde oklavayla, merdaneyle açın gibi yazan şeyleri denedim olmuyor, hamur oklavaya merdaneye yapışıyor. En güzeli hamur malzemesinde yazdığım 1 kahve fincanı sıvıyağı elinizin altında bulundurup el ile açmak hamuru. Elinizi yağa sürmeden pizzanızı yapacağınız kabınızın içine yağlı kağıdı serin. Ben yuvarlak fırın tepsisi kullandım pizza yuvarlak olsun diye. Kare bir fırın kabı da kullanabilirsiniz böylelikle kare bir pizza elde etmiş olursunuz.
Elinizi sık sık yağlayarak ekmek hamurunu fırın tepsisinin ortasına koyun, her taraftan eşit ölçüde uzatarak kenarlara doğru yayın. Bu biraz oyalıyor ama oluyor sonunda. Hazırladığınız ketçaplı pizza sosunu yumurta sürme fırçanızla yoksa elinizle hamurun her yerine eşit bir şekilde iyice yayın. Ben de elimle sürdüm sosu. Ortaya böyle bir şekil çıktı.
Sıra geldi üst malzemelerini koymaya. Önce 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını hamurun her tarafına eşit olacak şekilde serpin. Kalan yarısını en üste koyacağız. 1 orta boy kabuğu soyulmuş, küçük küp kesilmiş domatesi de kaşar peynirinin üstüne hamurun her tarafına eşit olacak şekilde koyun. Fotoğraftaki sıralamayla sucuğu, salamı, sosisi ve mısırı da hamura eşit dağıtın.
Kalan yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peynirini de tüm malzemelerin üstünü örtecek şekilde koyun ve pizzamız fırına gitmeye hazır.
Önceden 200 derecede ısıtılmış fırının orta rafına tepsiyi koyun, fırınınız zaman ayarlıysa yarım saate ayarlayın, değilse süreyi kontrol edin, fırının kapağını kapatın. Sürenin dolmasına yakın sık sık pizzanızı kontrol edin. Kaşar peyniri erimiş ve malzemeler pişmişse fırını kapatın. Elinizi yakmaması için fırın eldiveni ya da 2 mutfak havlusu yardımıyla tepsiyi alın.

Ve işte siz de anne pizzası yapmış oldunuz. Sıcağı sıcağına bıçakla üçgen dilimler kesin. Veeee afiyetle yiyin.
İlk pizza denemesi başarılı. Mükafatım afiyetle yenilen, silinip süpürülen pizza tabakları. Yapacaklara kolay gelsin ve afiyet olsun.