Hello Kitty Temalı Doğum Günü Partisi

22 Şubat Derin' in doğum günüydü, 2 yaşını doldurdu kızım böylelikle. Derin' in ilk doğum günü için 1 yaş, ilk yaşım teması kullanmıştım. Her sene doğum günleri için değişik temalar seçmeye ve hazırlıklarımı ona göre yapmaya özen gösteriyorum.

Derin' in bu seneki doğum günü için Hello Kitty temasını seçtim. Tüm süslemeleri, pastayı, kıyafetini bu tema üstüne hazırladım. Her doğum günü bir deneyim oluyor bana da. Derin' in 2. doğum günü şimdiye kadar hazırlandığım en rahat doğum günüydü diyebilirim. Çünkü hazırlıklarımı neredeyse 2 ay önceden yapmaya başladım. ''Yok daha neler'' demeyin, son ana bıraktığımda bir telaş, bir koşturmaca, bir stres oluyor. O yüzden planlamalar, hazırlıklar önceden başlıyor.

Süslemeler için adresin yine Eminönü Hasırcılar Caddesindeki bebek süslemeleri satan dükkanlardı. Davetiye 6' lı paketlerde satılıyor. Gelecek misafirlerimize 1 ay önceden verdim davetiyelerini.
Kapı yazısını internetten buldum, yazısını ben yazdım, özalitçiden baskı aldım. 
Balonlar 100' lü paketteydi. Bol bol kullandım dekor için. Hem kartonpiyer salon kapısına balon demeti yaptım, hem de avizenin etrafına tavan süsü yaptım. 
''Derin' in doğum günü partisine hoş geldiniz yazısı'' yine internetten, yazıları kendim yazıp, baskı alarak, kartonpiyer kapıda balon demetinin ortasına astım.
Kalpli folyo balon 5' li paket satılıyor. Alırken dikkat etmemişim tek diye aldım, evde şişirirken içinden 5 tane çıkınca çok sevindim doğal olarak. ''İYİ Kİ DOĞDUN DERİN 2'' üçgen flama şeklindeki duvar yazısını uzun arayışlar sonunda yine internette bir sitede buldum. Daire şeklindeki süsleri de internetten bulup, yazısını yazıp, çıktı aldım
Doğum günü masamızın yanında küçük bir kolon vardı, boş kalmasın diye oraya da, aslında top kek için hazırlanmış süsleri yapıştırdım. Yine internet, yine yazılar bana ait, yine çıktıyla.
Süsleme işini çok seviyorum, bu doğum günün de biraz fazla abarttım sanırım. Bebek süslemeleri satan dükkanlarda gördüğüm tüm Hello Kitty süslemelerini almak istedim resmen. Duvar, kapı, tavan derken tüller boş dursaydı gözüme batardı diye tülleri de süsledim. Happy birthday flaması hazır paket, DERİN ve 2 yazısı duvarda kullandığım harflerden oluştu. Kapı için hazırladığım hoş geldiniz yazısından 1 tane de tüle astım. Kapıya asınca, misafirlere kapıyı açtığımda görülmüyor diye 1 tane de tülde olsun dedim.
Flama hazır paket, boş kalan bir duvar bunun sayesinde doldu.
İpli 5 Hello Kitty süsü aslında alt alta ipe dizili bir bütündü, ben kesip 5 parçaya ayırdım ve TV ünitesinin rafından sallandırdım. Bunlar da Eminönü' nden. 
Ve doğum günü kızının kıyafeti. Kıyafeti 1 ay önceden hazırladığım için çok rahattım. Konsept Hello Kitty olunca kıyafet de Hello Kitty olsun istedim. Süslemeler için Eminönü' ne gittiğimde bu tarz yapışkanlı taş baskı satan sokağa girdim tesadüfen. Tesadüfen diyorum çünkü genelde dolaşırken nereye gideceğimi şaşırdığım için çok farklı sokaklara giriyorum ve karşıma çok güzel şeyler çıkıyor. Taşlı Hello Kitty baskısı tekli satılıyor, pakette. Alt tarafı yapışkanlı, baskı yapacağınız yüzeye, buharsız, orta sıcaklıkta bir ütüyle üstünden hafifçe bastırıp yapıştırıyorsunuz. Üstüne ince bir ütü bezi kullanmanızı tavsiye ederim taşlar zarar görmesin diye. Bluz evde gündelik kullandığım bir kıyafetiydi Derin' in, böyle değerlendirdim ben. Pembe ponponlar da pakette satılıyor, karışık renkte olanı da var, tek renk olanı da. Ponponları omuz kısımlarına, kol ağızlarına ve tül eteğe silikon tabancası yardımıyla yapıştırdım. Tül etek Eminönü' nden. 
Ve işlem bitince ortaya böyle güzel bir doğum günü kıyafeti çıkmış oldu. Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum, tül eteğin altına Hello Kitty desenli, ince külotlu çorap giydirmiştim. Tül eteği aldığım yerden aldım onu da.

Hello Kitty desenli muşamba masa örtüsü, dertsiz, kullan, at. Tabaklar, bardaklar, peçeteler ayrı ayrı satılıyor, takım yaptım ben. Hepsi Eminönü' nden.
Doğum günü için hazırladığım ikramlıklar. İkramlıkların üstündeki Hello Kitty kürdan çubuklar da paket içinde takım satılıyor. Zeytin yağlı yaprak sarmanın üstündeki de Hello Kitty konuşma balonu, ben dolma üstünde kullandım. Eminönü' nden diye yazmama gerek yok sanırım.

Doğum günü menüm
  • Doğum günü pastası
  • Zeytin yağlı yaprak sarma ve çiğ köfte anneannemizden, Allah razı olsun annemden, insanın annesi gibi yok vallahi. Allah annelerimizi başımızdan eksik etmesin.
  • Kakaolu kek
  • Elmalı kurabiye
  • Ispanaklı börek
  • Patatesli börek
  • Tahinli börek
  • Pasta şeklinde patates salatası
  • Sade halka simit
  • Mini alman pastası
Hello Kitty fotoğraf baskılı doğum günü pastamız muzlu ve çilekliydi. Fotoğrafı internette buldum, yazıyı kendim yazdım. Pasta için değişmez adresim yıllardır alış veriş yaptığım, tüm doğum günü pastalarımızı aldığımız pastaneden. Fotoğrafı verdim, süslemelerinin de fotoğrafa uygun olmasını istedim. Gerisine karışmadım. Uzun yıllardır pastalarımı yaptıkları için zevkimi, ne istediğimi az çok biliyorlar artık. Pastayı eve teslim getirdiler, tam saatinde. Kutuyu açınca çok sevindim, çünkü verdiğim fotoğrafa çok tatlı detaylar eklemişler. Rakamlı 2 yaş mumu, 2 tane pasta volkanı ve müzikli pasta mumu da ekledik mi pastamız tamamdır.
Müzikli pasta mumu kapalı durumda, tam ortasından bir kibrit yardımıyla, mühürlü fitili yakıyorsunuz, o diğer tüm mumları yakıyor, çiçek kendiliğinden açılıyor ve iyi ki doğdun melodisi çalıyor. Ama ne çalmak susturamıyorsunuz, mumlar eriyip bitse de melodi devam ediyor.
Gelen misafirlerimize bu güzel günün bir anısı olması için hazırladığım Hello Kitty ışıldak hediyelikler. Tek tek satılanı da var, paket halinde satılanı da. Biraz süs katayım diye pembe kurdeleler taktım, küçük etiketler hazırlayıp çubuklara yapıştırdım. Işıldakları koyduğum pembe vazoyu ben yaptım. Egemen' in kullanmadığı büyük boy, pipetli bir mika su bardağı vardı. Pipeti kapağı çıkartıp, üstünü pembe tüllerle kapladım. Bardak, Hello Kitty hediyelik ışıldakları koymaya vazo haline dönüştü bu sayede.
Fotoğraf çerçevesiyle bol bol hatıra fotoğrafı çektik modaya uyup. Bu çerçeveler çok revaçta bu aralar. Piyasada, internette, parti malzemeleri satan yerlerde biraz pahalı. Uygun yollu daha bir çok şekil fotoğraf çerçevesi arıyorsanız, Eminönü Hasırcılar caddesine uğramadan karar vermeyin derim.
Ve güzel bir günün sonu. Kızım için ileride, çokkkk büyüyüp te fotoğraflara baktığında, beğeneceği hoş anılar bıraktığıma inanıyorum. Her şeyi içime sindirmiş olmanın keyfiyle de yazımı noktalıyorum. Umarım bu tema üstünden doğum günü yapmayı düşünenlere küçücük de olsa fikir verebilmişimdir.