Türkçe Bebek Ninnileri, Çocuk Şarkıları

Annelerin söylediği ninniler, güzel şarkılar bebekler ve çocuklar için rahatlama, sakinleştirme etkisi yaratıyor bence. Sıcak bir kucaklama, tatlı sesle söylenen bir ninni kadar bebekleri huzurlu yapan başka ne olabilir ki? Anne sesinin bebeklerimiz üzerindeki bu etkisinin bilincinde bir anne olarak, ananelerimizden, eski nesillerden hafızamda kalan ve çocuklarım için merak edip öğrendiğim modern ninnilerle büyütüyorum ben Egemen ve Derin' i. Umarım bizden sonra gelecek yeni nesiller de bebeklerini ninnilerle büyütebilir. Her ne kadar yeni nesil, televizyon karşısında, cep telefonlarının, tabletlerinin kulaklıklarına yapışmış bir şekilde batı kaynaklı müzikle büyüyor olsalar da.

Egemen ve Derin' e söylediğim ninniler ile Egemen' in kreşe başlamasıyla okulunda öğrendiği, bize öğrettiği ve benim de sıkça söylediğim çocuk şarkılarını paylaşmak istedim. Çocukluğumdan kalma bildiğim bazı şarkıları bulamadım aramada. O yüzden eksik kalan, sizin bildiğiniz başka ninniler, şarkılar da olabilir.

Türkçe Bebek Ninnileri, Çocuk Şarkıları
  • Uyusun da büyüsün
  • Fış fış kayıkçı                                    
  • Dandini dandini dastana
  • Mini mini bir kuş
  • Daha dün annemizin
  • Benim annem
  • Bak postacı geliyor
  • Ali babanın bir çiftliği var
  • Küçük Ayşe, küçük asker
  • Atem tutam ben seni 
  • Annemize çiçek verelim
  • Küçük kurbağa
  • Bir gün bir gün bir çocuk
  • Bir küçücük aslancık varmış
  • Olur mu hiç üç kulak
  • Gezsen Anadolu'yu
  • Ilgaz Anadolu'nun
  • Hava karardı
  • Kırmızı balık
  • Arı vız vız vız
  • Tembel çocuk
  • ABC alfabe
  • Köpeğim hav hav der
  • Pazara gidelim
  • Ay dede ay dede senin evin nerede
Ve tüm annelerin, babaların bu güzel ninnileri ve şarkıları, benim gibi çocuklarına söylemesini istedim. Umarım keyifle söylersiniz siz de.



Etiketler