Bebek Alışverişi Nasıl Yapılır?

Anne adayları, hamile olduğunuzu öğrendiniz, içinizde sizden bir parçanın varlığıyla geçiyor günleriniz. Bebeğiniz yaklaşık 3,5-4 aylık oldu ve tahmini yüzdelerle cinsiyetini de öğrendiniz. Artık dolaştığınız her yerde, her mağazada mavili-pembeli birçok ciciler gözünüze takılmaya başladı değil mi? İnsanın hepsini alası geliyor tabi. Ben de aynen bu evrelerden geçtim. Aslında büyüklerimizin bir lafı vardır, ''Doğmamış çocuğa don biçilmez'' diye. İşte aynen o hesap, ne çok aceleci davranıp odaları doldurmalı, ne de son ana bırakıp telaşa getirmeli bu alışveriş işini. Benim naçizane görüşüm, annenin ağırlaştığı, ağrı ve sancılarının olacağı 9. aya bırakmadan, 6.-7. aydan sonra abartmadan yapmalı. Unutmayın! doğumdan sonra bebek görmeye gelenler yeterince hediyeye boğacaktır sizi.
Peki ne almalı? Ben de kendimce bir liste yapmaya çalıştım. Umarım yardımcı olur.

Bebek için
  • Hastane çıkış seti (Doğum Çantasında Neler Olmalı yazıma bakabilirsiniz) 
  • Yenidoğan bebek bezi (1 ay yetecek kadar olsa işinizi görür) Prima' dan çok memnun kaldım 
  • Yenidoğan ıslak mendili (parfümsüz, antialerjik, saf, doğal olandan) tercihim yine Prima' ydı 
  • Alt değiştirme örtüsü (alt değiştirme sırasındaki kazaları önlemede çok işinize yarayacak) Can Bebe, Dalin ve en son da Baby&Me markalarını kullandım ben
  • Yenidoğan alttan çıtçıtlı body (mevsime göre kolsuz, yarım kollu, uzun kollu illa ki pamuklu olsun. Zıbından daha çok işime yaradı, zıbını hastanedeyken kullandım sadece) 
  • İlk üç ay için body (alttan çıtçıtlı) 
  • Tulum (özellikle bacakları komple çıtçıtlı olanlar çok pratik) 
  • Tshirt/sweatshirt (mevsimine göre) 
  • Pijama takımı (ayakları da patikli olanı alırsanız daha iyi olur) 
  • Hırka/yelek (mevsime göre) 
  • Mont (mevsime göre) 
  • Uyku tulumu (ben aldım ama çok da kullandığımı söyleyemem) 
  • Eldiven (tırnakları çizmesin o güzel yüzünü) 
  • Patik ve çorap 
  • Mama önlüğü, salya bezi (salya veya anne sütünün dışarı çıkartılması gibi durumlarda elinizin altında olsun) 
  • Bere 
  • Hırka veya yelek (mevsimine göre ) 
  • Ateş ölçer 
  • Termometre (banyo suyunun sıcaklığını ölçmek için, ben genelde dirseğimle kontrol ettim suyu) 
  • Sterilazatör 
  • Burun aspiratörü (tıkalı burunları açmaya yarıyor) 
  • Emzik-emzik kutusu (aslında emziğe karşıyım ama yine de bulunsun, alanlar emzik kutusunu da alsın derim) 
  • Göğüs pompası (ilk zamanlarda göğsünüzdeki fazla sütü depolamanız gerekebilir ki ben de öyle oldu, Nuk E-motion kullandım, hem pilli hem elektrikli, çok rahat, pratik) 
  • Biberon/biberon yıkama fırçası (göğüs pompasına uyumlu olması için yine Nuk almıştım) 
  • Bebek yıkama bezi-süngeri (ele geçirilen lifler daha pratik) 
  • Banyo havlusu-tülbent (bornoz olmasın, kolsuz, üçgen başlıklı olanlardan, tülbenti de içine yayın) 
  • Bebek şampuanı (göz yakmayan) bebe yağı, pişik kremi (yenidoğan döneminde sadece Sebamed ürünleri kullandım, sonra Johnson's Baby ile devam ettim) 
  • Kulak temizleme çubuğu (bebeklere özel) 
  • Saç fırçası ve tarağı (1 yaşına kadar fırça işinizi görür) 
  • Banyo küveti, kova, maşrapa, küvet ağı (küvet içi köpük minderlerden kullandım, oturmayı öğrendiğinde de duşakabinin içinde kullanabilirsiniz, Sevi Bebe' den almıştım) 
  • Bebekler için tırnak makası 
  • Bebek beşiği, yatağı, çarşaf, nevresim, cibinlik (ben 2 yaşına kadar yastık kullanmadım, cibinlik yazın çok gerekli) 
  • Mevsimine göre polar, pamuklu ya da merserize battaniye 
  • Oda nemlendiricisi (daha rahat nefes almasına yardımcı, ben çok faydasını gördüm) 
  • Bebek arabası (Bebek Arabası Seçimi yazımda bahsettim) 
  • Ana kucağını, oto koltuğu olarak kullanılanlardan alın, iki kez masraf yapmayın, 6 aya kadar kullanabilirsiniz) 
  • Malzeme çantası (bol cepli olmasının avantajı var) 
  • Müzikli dönence (beşiğe asıp ilgisini çekmeye birebir) 
  • Bebek deterjanı (kıyafetlerini yıkamak için) Hacı Şakir' in granüllü bebek deterjanından şaşmadım, 1 yaşına kadar ayrı yıkadım çamaşırlarını. 
  • Portbebeyi sadece hastane çıkışında ve ilk bir haftalık doktor ziyareti sırasında kullandım, siz karar verin. 
  • Ve de tüm kıyafetlerin %100 pamuklu olmasına dikkat edin. 
Anne için
  • Göğüs pedi (Bebe Dor pamukçuk bırakmıyor meme ucunda) 
  • Emzirme sütyeni 
  • Loğusa külotu 
  • Emzirme örtüsü (dışarıda gerekli) 
  • Göğüs pompası (Nuk E-Motion Elektrikli Göğüs Pompası çok kullanışlı) 
  • Meme ucu kremi 
  • Önden açılır rahat kıyafetler 
Not: Hatırladıklarım ve çeşitli sitelerden alıntılarla oluşturdum listeyi
Bebek alışverişi yapacaklara keyifli alışverişler dilerim.