Dermokil Pure Clean 3'ü 1 Arada Temizleme, Peeling, Maske

Kozmetik cilt bakım ürünlerini kullanırken, birden fazla işlevi yerine getiren kozmetik ürünlerden ziyade, tek işlevi olan bakım ürünlerini kullanmayı tercih ederim genelde. Yani bu şu demek, bir ürün sadece ya temizleme işlevi ya peeling işlevi veya maske işlevi görmeli. Böyle 3'ü 1 arada, 5'i 1 arada bakım ürünleri pek benlik değil. Ancak bu sefer durum biraz değişti. Yüzüm için kullanabileceğim bir peeling ararken, Dermokil' in bu 3'ü 1 Arada Temizleme, Peeling, Maske ürününü fark ettim. Fiyatı uygun olduğu için şans vermek istedim ve peeling amaçlı kullanmak üzere aldım.
Ürün 3 işlevli olunca vaatleri de kullanım şekli de değişiyor tabi. Ürünün ambalaj üstünde yazan açıklaması, ''İçeriğindeki Mineral Kil ve Sodium Hyaluronate ile zenginleştirilmiş formülü ile tıkanmış gözenekleri kurutmadan derinlemesine temizler ve sıkılaştırmaya yardımcı olur. Sebum miktarının artışının önlenmesine destek olur. Maske, Peeling ve Temizleme ürünü olarak kullanılabilir. Işıltılı ve parlak bir cilt görünümü sağlar.'' şeklinde.

Ürünün kullanımı;
- Günlük yüz temizleyici olarak, ıslak yüz ve boyun bölgesine uygulanıp sıcak su ile durulanıyor.
- Peeling olarak, alın, burun ve çene bölgesine dairesel hareketlerle masaj yaparak uygulanıp sıcak su ile durulanıyor.
- Maske olarak, haftada 2-3 kez kuru cilde uygulayarak 3-5 dakika bekletiliyor ve sıcak su ile durulanıyor.
3'ü 1 arada ürünün ana etken maddesi Kil ve Sodyum Hyalüronat. 
- Kilin, ciltte ortaya çıkan pürüzlenmeleri düzeltme, cildi parlatarak daha canlı gösterme, cildin beslenmesine etki ederek sağlıklı olmasını sağlama, sıkılaşmasına destek olma, yağlı ciltlerde sebum oranını dengelemeyi sağlama ve siyah noktaları temizleme özellikleri bulunuyor
- Sodyum Hyalüronat' ın, cilt bariyerini güçlendirme, cildi dış etkenlere karşı dirençli hale getirme, tahrişe karşı koruma, cildi yatıştırma, hassas ve tahriş olmuş cildi sakinleştirme ve kızarıklığı azaltma, ciltteki ince çizgileri ve kırışıklıkları azaltma, cilde dolgunluk kazandırarak ve cilt yüzeyini pürüzsüzleştirerek daha genç bir görünüm sağlama ve cilde etkili bir şekilde nem verme özellikleri var.

20 kalemlik içerik listesinde Kil ve Sodyum Hyalüronat dışında, doğal sadece iki içerik var, Su ve Mısır Nişastası. Kalan kısımda bitkisel veya doğal yollardan elde edilen bir bileşen yok. Cilt bakım ürünlerinde olmasını hiç sevmediğim Likit Parafin ise içerikte yer alıyor. Likit Parafin, petrolden elde edilen mineral yağ olarak karşımıza çıkar arama motorlarında.
150 ml ebatlı tüp ambalajdaki ürünü, yazımın başında belirttiğim üzere sadece peeling amaçlı kullandım. Kullanım şeklinde kaç gün arayla veya haftada kaç kez uygulanması ile ilgili bir bilgi olmadığı için, ben sadece haftada 3 kez, birer gün ara verecek şekilde kullandım. Kremsi yapıdaki ürünün içinde tuz zerresinden biraz büyük mikro tanecikler var. Bu mikro tanecikler çok yoğun değil ve uygulamada cildi acıtmıyor. Yüzüme dairesel hareketlerle uyguladığımda cilt üzerinde silik beyaz bir tabaka oluşturdu. Durulamada, üst üste birkaç yıkama ile temizlendi ciltten. 

Maske uygulamasında, yıkanarak temizlenmesinden sonra geçici bir kızarıklık olabileceği uyarısı yapılmış. Ben maske olarak kullanmadım. Peeling uygulamasında, yüzümde, kızarıklık, yanma, batma vb herhangi olumsuz bir reaksiyona neden olmadı. Gözenek temizliğini güzel yaptığını düşünüyorum ama aynı şeyi siyah noktalar için yazamayacağım. Siyah noktaları tamamen geçirmese de az da olsa etkisi görülüyor. Ürünün en beğendiğim özelliği, cildi kurutmayıp nemlendirmesi ve yumuşacık yapması oldu. Bunun dışında pek etkili bir ürün diyemem. Ürünün bitmesine yakın (ön ambalajdaki 150 ml yazısı hizası) dipte kalan ürünü çıkartırken ürün püskürerek gelmeye başladı. Püskürme olayı hoşuma gitmedi tabi. Beğenmediğim bir başka şey, içerikte Likit Parafin bulunması oldu. Dermokil' den daha doğal kaynaklı ürünler yapmasını bekliyorum. Dermokil' in bu 3'ü 1 Arada ürününü, 2023 senesi nisan ayında, A101 Mağazasından 24,50 TL' ye almıştım. 6 aya yakın kullandım ve bitirdim. Ürünün, markanın internet sitesinde fiyatı 99,90 TL. Beklentimi karşılayan ve etkilerini yüksek oranda gördüğüm bir ürün olmadığı için tekrar alacağımı sanmıyorum. Bir de, yazdığım gibi, böyle 3'ü, 5'i 1 arada ürünleri pek sevmiyorum nedense.