GoSmart PB-04 PowerBank

Cep telefonu ya da tabletlerle çok haşır neşir olan biri değilimdir ama özellikle dışarıda bir yerdeysek,hem aile hatırası hem de blogum için bolca fotoğraf çektiğimde akıllı telefonumun da şarjı azalıyor doğal olarak.İşte böyle durumlarda bu powerbank(siz ister mobil şarj cihazı deyin ister taşınabilir şarj) aletleri yardımıma yetişiyor hemen.Bir süredir GoSmart markasına ait PB-04 model mobil şarj cihazı kullanıyorum.
Kafanızı çok karıştırmayacak şekilde teknik özelliklerden bahsetmem gerekirse: 
Giriş-çıkış:DC 5V 1A(amper)(max)
Kapasite:4400mAh
(Yukarıdaki teknik bilgiler birazdan işinize yarayacak,azcık daha aşağılara yazdım açıklamalarını)
Bu cihaz 300 kez kullanım imkanı sunuyormuş.300'den sonra kapasitesi düşmeye başlıyormuş.Yaklaşık 4 saatte şarj olurmuş.iPhone marka telefonu 2 saatte şarj edebilirmiş.Kullanma kılavuzunda yazıyor valla onun yalancısıyım ben.
Aldığım powerbank ambalajının içinden çıkanlar bu şekilde:Batarya,usb kablo,kullanma kılavuzu,garanti belgesi..
Powerbank alırken aslında çok bilinçsiz bir alış veriş yaptığımı bu yazımı hazırlarken anladım.Yaptığım araştırmalarda öğrendiğim en önemli şey;kullandığımız akıllı telefon yada tabletin bataryasının kapasitesine göre taşınabilir şarj cihazı almamız gerektiği yönünde oldu.Yani misal 2500 - 3500 mAh (Miliamper / saat) kapasiteli akıllı telefonunuz varsa,en az 6000 - 7000 mAh kapasiteli taşınabilir şarj cihazı almak gerekiyormuş.(Telefonunuzun batarya kapasitesini bilmiyorsanız dert değil,ben de bilmiyordum,arama motoruna telefonumun marka ve model numarasını yazdım,çıkan sonuçlar içinde teknik özellikler kısmında buldum).
Burada önemli bir nokta da şarjın hızı.1 amperlik bir şarj cihazı akıllı telefonu 2 saatte şarj ederken,2 amperlik şarj 1 saatte edermiş.Bir de kapasite arttıkça mobil şarj cihazının ebadı da büyürmüş.Efendim bunlar benim öğrendiklerim,siz de bilin istedim. 
Doğru cihazı almazsak ''vayyyy efendim sonra bu şarj cihazı benim akıllı telefonu şarj etmiyor,yok efendim yavaş şarj ediyor,ya 1 kere şarj ediyor daha etmiyor''der dururmuşuz.Burada şöyle bir düz mantık yürütebilirmişiz:akıllı telefon yada tabletlerin mAh'sinden 2-3 katı kapasiteye sahip bir powerbank seçimi ideal olurmuş.
Benim telefonumun bataryası 3000 mAh imiş.GoSmart PB-04 PowerBank ise 4400 mAh kapasite ve 1 amper çıkış gücüne sahip.Yani neredeyse kafa kafaya kapasiteleri.İşte anlamadan dinlemeden,araştırmadan okumadan,alışveriş yaparken ''pattt'' diye alırsan sonra gelir böyle yazısını yazarken akıl verirsin herkese 😁
Mobil şarj cihazın kullanımı çok kolay.Kurulum gerekmeden belirtilen sürede şarj ettikten sonra kullanacağınız telefon yada tablete takın,o şarj etsin.Bu cihazı ben bilgisayar kullanırken usb kablosunu bilgisayara takıp şarj ediyorum ama usb portlar var elektrikli onunla da şarj edilebilir.Cihaz ışık göstergeli,tam doluluğa ulaştığında göstergenin ışıkları sabitleniyor.Kullandıkça da azalıyor doğal olarak.Yan tarafta da küçücük bir açma kapama düğmesi var.

Yazımın en başında da belirttiğim gibi daha ziyade dışarıda kullandığım bir cihaz.Özellikle batarya %20'nin altına düştüğü anda imdada yetişiyor.İşimi görecek kadar şarj takviyesi yapıyor.Yalnız şarja takılı kullanmak biraz kablo temasını bozuyor.Yada çantamda taşırken yolda yürüdüğümde o bile kablo temasını etkiliyor.O yüzden sabit bir yerde dururken kullanmak gerekli.Bu ürünü A101 markette görüp almıştım,fiyatı 19,90 TL.idi.Mobil şarj cihazının fiyatı batarya kapasitesine göre değişiyor.Kapasite arttıkça fiyat ta artıyor,bilginize...