Temizlikte Yeni Dönem: Armut

Şimdi bu da ne diyeceksiniz biliyorum,ben de ilk reklamını gördüğümde aynı şeyi sormuştum kendime.Ne bu Armut? 

Armut'tan bol bol bahsedeceğim ama önce benim Armut ile tanışma hikayemden biraz bahsetmek istiyorum.Hayatımın bebeksiz dönemlerinde evde her işi kendi başıma yapıp,yetişebilirken özellikle benim 1 numaram Egemen'in hayatımıza dahil olmasıyla tüm sistemim değişmişti.Bir bebek,acemilik,yetememe,yetişememe duygusu,doğum sonrası ruhsal değişimler,uykusuzluk,yorgunluk,bir de bunlara ek bebekli evin temiz,hijyenik olması duygusu....Dedim ya sistemim değişmişti,her şeye kendim yetişemiyordum.İlk bebek beni fiziksel olarak o kadar yormuştu ki hani kolumu kıpırdatacak halim kalmıyordu neredeyse.Tüm bunlara ek bir de fibromiyalji yani vücutta yaygın kas ağrısı eklenince bana,en azından ayda bir şöyle dip,köşe,cam,kapı detaylı bir temizlik yapılsın diye bir yardımcı bulmuştum,eş dost,tanıdık vesilesiyle.Ben nasıl temizliyorsam gelenin de kaytarmadan,savsaklamadan,üstün körü yapmadan,alacağı ücretin karşılığını vermesini isterim.İşini doğru,dürüst,hakkıyla yapan,güvenilir birini bulmak çok da kolay olmadı tabi.Kısa süre içinde bir kaç kez yardımcı değiştirdim.Sonunda yine arkadaşım vasıtasıyla Zehra ablamla tanıştım.Uzun yıllar ayda bir geldi bana.Arkasından hiç kontrol etme gereği bile duymadım.Egemen'in bebekliğinden benim 2 numara Derin'in bebekliğine kadar temizliği hiç dert etmedim Zehra ablam sayesinde.Ama maalesef hem onun sağlık sorunlarından,hem biraz yaşından dolayı emekli ettim kendisini.

Derin 2.çocuk olduğundan nispeten daha rahattım.Yorucu bir bebek de değildi.Yapabildiğim kadar kendim yaparım artık dedim.Taki geçen kasım ayına kadar.
Eğil,kalk,indir,kaldır,süpür,sil,uzan,çek,bırak derken mevcut fibromiyaljime bir de tenisçi dirseği eklemiştim.Hastaneler,doktorlar,tedavi derken ''aaaa sen bir dur Yeşim,ne bu eziyet kendine,sağlığından olmaya değer mi''deyip başladım yine temizlik için yardımcı aramaya.İşte o dönem benim blogum için sürekli yazı yazıp araştırmalar yaptığım dönem,internette dolanırken hep bir Armut reklamı.Girdim sitesine uzun uzun her şeyini inceledim.Hırlı mı,hırsız mı,dolandırıcı mı,güvenilir mi?Nedir bu Armut?Yetmedi telefon açtım.Düşüncelerimi aynen telefona çıkan yetkiliye de aktardım.Aklıma yatmaya başlamıştı.Denemeden anlayamayacaktım ne olduğunu. 
2011 senesi Kasım ayında ''Hizmet piş,ağzıma düş''sloganıyla yola çıkıp,hizmet vermeye başlayan Armut.com;Başak Taşpınar Değim'in Amerika'dan Türkiye'ye taşınma sürecinde nakliyatçı,temizlikçi,boyacı,marangoz ve tamirci gibi ihtiyaç duyduğu hizmetleri verenlere ulaşmakta çok zorlandığı bir dönemde doğmuş,amacı kullanıcıyı istediği hizmeti verecek çalışan veya kuruluş ile buluşturmak olan bir site.
Armut temizlik,tadilat,mobilya,nakliyat,tamir,fotoğraf,organizasyon,özel ders,kişisel,kurumsal vs...bir çok alanda,Türkiye genelinde İstanbul,Ankara,İzmir,Adana,Antalya,Aydın,Balıkesir,Bursa,Denizli,Eskişehir,Gaziantep,Kayseri,Kocaeli,Konya,Manisa,Mersin,Muğla,Sakarya,Samsun,Tekirdağ illerinde ve her ilde farklı branşlarda hizmet veriyor.

Mesela diyelim ki ev temizliği yaptıracaksınız,kaç lira tutar,ne ödersiniz,düşündüğünüz,bütçenize uygun rakama temizlik hizmeti veren firma var mı?bilmiyorsunuz ve bir fiyat araştırması yapmak istiyorsunuz.O zaman farklı firmalardan,farklı fiyat teklifleri alabileceğiniz ana sayfadaki ''ücretsiz teklif al'' butonuna tıklıyorsunuz.
Oluşturduğunuz teklif formunda temizlik ile ilgili hangi hizmeti (apartman,dış cephe,ev vs...) istiyorsun,hangi sıklıkla (haftalık,2 haftada bir,tek sefer) yapılmasını istiyorsun,kaç oda,kaç banyo,kaç saat temizlik yapılsın,yapılacağı adres,yapılacağı tarih,cep telefonu,e-mail adresi bilgilerini doldurup talebi gönder dediğinizde burada Armut'un çalıştığı firmalar devreye giriyor.Kendi hizmetlerinin fiyatlarıyla ilgili sizi arıyorlar.Bu aramalar bazen çok sık olabiliyor.Eğer telefonla aranmak istemezseniz telefon numarası bilgisinin hemen yanında yer alan ''teklif veren arayabilir'' kısmını ''aranmak istemiyorum,teklifler e-mail'le gelsin''diye de seçebiliyorsunuz.Bu işlem sadece değişik firmalardan temizlik için fiyat almanızı sağlıyor.Ve unutmayın ki sizi arayan firmalar bunun için Armut.com'a arama bedeli olarak bir ücret ödüyor.Yani hizmet isteyenle hizmet vereni buluşturmanın maliyeti diyelim.
Armut.com üzerinden almak istediğiniz temizlik hizmeti karşılığı ödeyeceğiniz ücrete neler dahil peki?
Bunların haricinde temizlik için belirlenen süre dahilinde bir şeyler yaptırmak isterseniz:
Peki temizlikte ödeyeceğiniz ücrete dahil olmayan hizmetler neler derseniz?
Evinizin detaylı bir temizlik görmesini istiyorsunuz ama bunun için ne kadar bir süre gerektiğini bilemiyorsanız Armut burada da size süre hesaplama hizmeti veriyor.Misal 2+1=3 odalı ve 1 banyolu eviniz var,bunun için ideal ortalama temizlik süresi 6 saat diyor.
Temizlik için seçtiğiniz süre evinizin tamamını temizlemeye yetmezse de aşağıdaki süreç işleyebiliyor:
Evinizi temizlemeye gelen görevliden memnunsanız aynı görevlinin tekrar gelmesini de isteyebilirsiniz.Bu ve bunun gibi aklınıza takılan bir çok soru için yardım sayfasından destek alabilirsiniz.
Armut.com'un bu aşamada benim ihtiyacımı karşılayacak hizmeti,temizlik kısmı oldu tabi ki.Ben ''teklif al'' kısmı ile uğraşmadan direk talep oluşturma kısmına geçtim.Bir talep oluşturabilmek için rezervasyon formu doldurmak gerekiyor.Bunun için de siteye üye olmak.Ben de üyelik formunu doldurdum.Formu eksiksiz doldurduktan sonra cep telefonuma gelen maildeki onay kodunu siteden giriş yaptım.Artık temizlik için rezervasyon yaptırabilirim.
Rezervasyon sayfasından hangi sıklıkla,kaç saat,hangi tarihte ve hangi saatte temizlik yaptırmak istiyorsam onları yazdım.Adres ve iletişim bilgilerini de yazıp devam dediğimde rezervasyonu tamamlayabilmek için ödeme bölümüne yönlendirildim.Burada ödeme sadece kredi kartıyla yapılabiliyor.Yani eve gelen temizlik görevlisine elden ödeme yapamıyorsunuz.Gelen görevli ücretini hizmet bitimi firmasından alıyor.Sadece rezervasyonu kesinleştirmek için temizlik öncesi bir ön provizyon alınmış oluyor kredi kartı bilgilerinizi girdiğinizde.Kredi kartı bilgilerimi girip rezervasyonu tamamla dediğimde artık talebim işleme konulmuş oldu.Açıkçası kredi kartı bilgilerimi hizmet almadan yazdığımda biraz tereddüt etmiştim.Ama bu aşamada da aradığım Armut iletişim numarasında telefona çıkan yetkili hizmet bitene kadar kredi kartımdan herhangi bir çekim olmayacağını,hizmet bitimi mail adresime gelen onay kodunu aktifleştirdiğimde kredi kartımdan belirlenen çekimin yapılacağını söyleyince rahatladım.
Rezervasyonumu tamamladığımda akabinde mail adresime ''Merhaba Yeşim,Ev Temizliği rezervasyonunu aldık.Rezervasyonunun detaylarını görmek istersen rezervasyon sayfasına buradan ulaşabilirsin'' yazılı bir mail aldım.Rezervasyonumu oluşturduktan bir süre sonra Armut'tan bir yetkili arayıp ev durumumu sordu,yani evde temizlik yapılacağı gün kim olacak vs..gibi.Sanırım kadın ya da erkek temizlik görevlisini buna göre yönlendiriyorlar.Ve temizlik için istediğim tarihten bir gün önce de bana temizliğe gelecek görevlinin ismi ve cep telefonu numarası bilgisini içeren bir mail daha aldım.

Şimdi gelelim benim temizlik günüme.Armut tarafından yönlendirilen görevli gününde ve tam saatinde bendeydi.Burada şu bilgiyi aktarayım size yönlendirilen görevli size en yakın bölgede oturanlardan seçiliyor.Bu konuda şanslıydım.Bana gelen görevli çok yakında oturuyordu.Bir de ben hep Armut sitesinde böyle armut logolu,formalı personel görselleri görünce bana da öyle gelinecek diye düşünmüştüm ama serbest geliyorlar.Yani öyle üstünde önlük,elinde eldiven birini beklemeyin.5 saatlik bir temizlik dilimi seçmiştim.Bu süre içinde tüm camlar temizlendi.Maalesef süre tüm odaları temizlemeye yetmedi.3 odadan 2'si ancak bitti.1 oda,banyo,mutfak,hol,koridor temizlenemeden süre bitince ben de anlayış gösterdim.Tabi bir de yemek ve kısa süreli bir kahve molasını da eklemeyi unutmayayım süreye.E geleni aç göndermek olmaz.1-2 saat değil ki,5 saat çalışacak sonuçta.Zaten her gün günlük temizlik yaptığımdan kalan yerleri çok ta dert etmedim.Nitekim 5 saat içinde temizlik yapılmasını seçen benim.Eski gelenlerden bilirim 5 saat içinde tüm evi bal dök yala yapmak imkansızdır bir kişiyle.O yüzden evinizin oda sayısına göre,istediğiniz temizlik türüne göre süreyi iyi seçmeniz gerekiyor.Tabi gelecek kişinin de işini iyi yapan,eli pratik,özenli biri olması sizin şansınıza.

Temizliğin bittiği günün akşamı da e-mailime kredi kartı çekimi için onay kodu geldi.Onayladıktan sonra çekim yapıldı.Ben bu aşamalarda hep kart hesaplarımı kontrol ettiğim için aynen bu şekilde olduğunu bizzat gözlemledim.Onay kodunuzla beraber,gelen görevlinin performansı ile ilgili yorumunuzu da belirtebiliyorsunuz.

Çevremde ev temizliğine gelen birini bulma konusunda bir araştırmaya girecek zamanım ve fırsatım olmadığından Armut.com'un sunduğu bu hizmet bana kolay ulaşılabilir ve pratik geldi.Ödemenin sadece kredi kartıyla olması başta beni tereddütte bırakmıştı ama ilk etapta bilgileri girdiğimde çekim olmaması,hizmet bitimi onay mailiyle ücretin tahsis edilmesi tereddütlerimi ortadan kaldırdı.İstediğim tarihte,istediğim saatte,istediğim sürede,bütçeme,keseme göre seçim yapma olanağının olması benim için artı bir özellik.Sonuç olarak Armut.com'un vermiş olduğu bu hizmeti bizzat denedim ve beğendim.

Armut.com'un ev temizliği için uyguladığı fiyatlandırma şu şekilde;haftalık ve 2 haftada bir temizlik hizmeti saati 19 TL.,ayda bir temizlik hizmeti saati 22 TL.Bu fiyatlar sadece İstanbul için geçerli onu da hatırlatayım.

Aşağıda verdiğim iletişim bilgilerinden ulaşarak daha detaylı araştırma yapabilir ve bilgi edinebilirsiniz:
Avokado Grup İnternet Hizmetleri A.Ş.
Adres: Akasya AVM ve Sitesi Ankara Asfaltı 4. Km Kent Kule A Blok Girişi Kat:17 Daire:47 Acıbadem / İstanbul
Telefon: 0850 333 22 00
Web: http://armut.com/