Noel Baba Temalı Çocuk Kostümü Yapımı

Yılbaşında çocuğunuza el yapımı, özel, kimsede olmayacak bir kıyafet giydirmek isterseniz, yaptığım keçe çalışmasına bir göz atın. Kalemi kağıdı hazırlayın malzeme listesini veriyorum:
-Keçe için kullanacağınız desen kalıbı
-Beyaz tişört
-Çizgisiz kağıt
-Keçe
-Toplu iğne, makas, kurşun kalem, beyaz-siyah-kırmızı ip, dikiş iğnesi.
Yapım Aşaması
Bunun için öncelikle internet arama motorunda bir araştırma yaptım. Keçeyle yapılmış hazır bir yılbaşı teması, Noel baba bulamadığımdan düşündüğüme en yakın tarzda olan bu çocuk yılbaşı kıyafetlerini beğendim. Bilgisayarıma indirdim.

Bilgisayara indirdiğim kız ve erkek Noel baba kıyafetini, Derin için 2 kez büyütülmüş, Egemen için de 4-5 kez büyütülmüş şekilde kurşun kalemle, ekranın üstüne koyduğum çizgisiz kağıda kopyaladım.
Derin'in model çizimi
Egemen'in model çizimi
Çizgisiz kağıda çıkarttığım desenleri, dış çizgilerini takip ederek kestim, desenleri kağıttan ayırdım. Çizgisiz kağıttan keserek ayırdığım desen kalıplarını kırmızı keçe üstüne yerleştirdim, kaymamaları için keçeye toplu iğneyle sabitledim.
Kırmızı keçeye sabitlediğim desen kalıplarını makasla kestim. Çizgisiz kağıt üstündeki toplu iğneleri çıkarttım.
Kırmızı keçeden çıkarttığım beyaz çizgisiz kağıt kalıbının, Noel baba kıyafetinde de beyaz olacak parçalarına X işareti koydum.
X işareti koyduğum parçaları makasla tek tek kestim. Kestiğim parçaları, beyaz keçe üstüne yine toplu iğne ile keçeye tutturarak sabitledim. Yaka, kol, kemer, kurdele, etek kenarı parçalarını makasla beyaz keçe üstünden kestim. Kesilen parçaların üstünden toplu iğneleri alıp, sadece beyaz keçe parçaları kalacak şekilde daha önce kestiğim kırmızı keçe Noel baba elbise kalıbına, yine toplu iğneyle sabitledim. Aynı işlemleri Egemen'in modeli için de uyguladım. X işareti koyduğum parçaları makasla tek tek kestim.
Kırmızı ana keçe kalıbı üzerine toplu iğne ile sabitlediğim beyaz keçe parçalarını beyaz iplik ve iğne ile elde diktim. Beyaz parçaların tamamının çevresinden dikmeye özen gösterdim ki sağlam olsun dikişleri. Aslında dikiş makinem vardı ama Egemen'in doğumuyla dolap içlerine kaldırıp üstüne de başka şeyler koyduğum için çıkarmaya üşendim açıkçası. Dikiş makineniz varsa zamandan tasarruf edebilirsiniz. Beni en çok oyalayan kısım da bu dikiş işlemi oldu zaten.
Tişörtleri düz bir zemine iyice yayarak açtım. Tişörtlerin kırışık olmamasına, daha önceden yıkanmış olmasına dikkat edin. Noel baba desenlerimi, yakadan itibaren toplu iğneyle tişörte sabitledim. Kırmızı keçeleri kırmızı iplikle, beyaz keçeleri beyaz iplikle, siyah keçeyi siyah iplikle tişörte diktim.
Noel baba desenli tişörtlerim giyilmeye hazır artık.
Siz de çocuğunuz için yılbaşı öncesi bu güzel, şirin, esprili Noel baba tişörtlerinden yapabilirsiniz. Hem anne yapımı, el emeği göz nuru olduğu için daha değerli hem de çocuklarınız için onlara özel olacaktır kıyafetleri. Hadi bakalım kolay gelsin sizlere.