Jurassic Land / Dinozorlar İstanbul'da

İtiraf etmeliyim ki yazmayı sonralara ertelediğim bir gezi anısı oldu Jurassic Land.Bu yaz tatilinde ağustos ayı ortalarında hafta sonu etkinliğimiz olmuştu burayı ziyaretimiz.Evde 2 çocuklu bir yaz tatili,hafta sonları ne yapsak sorunsalı arasında sıkışmışken hepimize iyi geldi dinozorlar.Bir cumartesi maaile Üsküdar'dan yola çıkıp Bayrampaşa'daki Forum İstanbul Alışveriş ve Yaşam Merkezi'ne geldik.Avm yolu biraz karışık,girişi biraz zor bulunsa da dolana dolana bulduk girişi.
Avm'nin en üst katında yer alan Jurassic Land;dünyanın en iyi 10 dinozor müzesinden biri ve de Avrupa'nın en büyük temalı dinozor parkıymış aynı zamanda.Yürüyen merdivenlerle çıktığımız en üst katta merdivenlerin bitiminde,soyları 65 milyon yıl önce tükenmiş ve gezegenin en görkemli canlıları olan dinozorlar da kendini göstermeye başlamıştı.İlk olarak bu dinozor iskeleti karşıladı bizi.
İskeleti takiben sola doğru yöneldiğimizde Jurassic Land park girişini gördük.Engin,Egemen ve Derin ile beraber bankodaki görevliden bilgi alırken ben de fırsattan istifade çevre incelemesi yapıp-bir iki fotoğraf çektim.Eğitim ile eğlenceyi birleştiren bir konseptle tasarlanan Jurassic Land,10.000 metrekarelik dev bir alana kurulmuş.70 dinozorun bire bir ölçüde hareketli maketlerinin yer aldığı dinozor parkında;müze,Türkiye'nin en büyük 4 boyutlu 6 efektli sineması,eğlenirken öğrenme imkanı sunan laboratuvar,Show Garden,Jura Teras Cafe ve özel ürünlerin yer aldığı mağaza bulunuyor.
Park girişinin sol tarafında Jura Teras Cafe-Restoran isminde yeme-içme yeri var.O bölüme gitmediğimizden menü ve fiyatlar hakkında bilgim yok.

Park girişinin sağ tarafında ise hediyelik eşya satışı yapılan küçük bir mağaza var.Hediyelik almak için acele edip hemen burada elinizi kolunuzu doldurmayın çünkü içeride bir tane daha mağaza var,daha büyük bir alana kurulu hem de.
Ben böyle sağı solu incelerken Engin de öğreneceğini öğrenmiş bir şekilde geldi yanıma.Jurassic Land girişi;saatleri belirli zamanlarda,içeride rehber eşliğinde düzenlenen turlar ve belirli bir senaryo,sıralama dahilinde oluyormuş.Yani seanslar şeklinde.En yakın seans için 1 saat kadar zamanımız vardı.O seans da son seanstı zaten.Biz biletlerimizi aldık ve seans saatine kadar yeme-içme işini AVM'nin yemek katında halledip geldik.Ve dinozorlara yolculuğumuz başladı böylece.Giriş bölümünün sağında hareketli,mini dinozor maketleri var.Jeton atıp üstüne binebiliyorsunuz,jeton 4 TL.
Bu hareketli dinozorların karşısında cam kaplı bir bölmede yumurta içinde bebek dinozorlar bulunuyor.En büyük yumurtanın içindeki bebek dinozor yarı hareketli sadece yumurtadan kafasını çıkarıyor tekrar yumurtanın içine giriyor.
Buradan ayrıldığımızda mağara şeklinde bir tünelde ilerledikten sonra önümüze bir giriş kapısı daha çıktı.
Girişin hemen önünde soldaki bu şema içeride bulunan üniteleri gösteriyor.
Bu girişi geçince solda dinozor soy ağacı şeması ve hemen altında Triceratops isimli üç boynuzlu dinozor iskeleti var.
Sağ tarafta ise Ichthyosaurus(İhtiyozor) isimli denizlerde yaşamış balık biçiminde sürüngen iskeleti bulunuyor.Bir de bu iskeleti izleyen Engin ve boş bir puset görülüyor fotoğrafta, zira o sırada Egemen ve Derin iç kısmı araştırmaya doğru gidiyordu.
Bu iki dinozor iskeletini geçince sol tarafta Dinozor Tarihçesi'nin altındaki gezilecek yerler ve güzergahları gösteren şemayı da incelemenizi tavsiye ederim.Bu alanda,aşağıda numaralandırdığım 11 numaralı müze bölümü bulunuyor ama bizim rehber eşliğinde turumuz başlamak üzere olduğundan,müze gezisini en sona bıraktık.Zamanınız varsa tur başlamadan da gezebilirsiniz tabi.Rehberlerin bulunduğu bölüm de burası aynı zamanda.
Aşağıda benim numaralandırdığım bölümler rehber eşliğinde sırasıyla gezdiğimiz üniteleri göstermekte.
1-Kontrol Kulesi (Rehber eşliğinde geziye başladığımız nokta)
2-Juracopter Sinema(Dinozorların dünyasına 4 boyutlu keşif yapan hareketli sinema)
3-Bilim Merkezi Girişi
4-Kuluçka Ünitesi
5-Veteriner Ünitesi
6-Yeni Doğan Ünitesi
7-Uysal Hayvanlar Ünitesi
8-Vahşi Hayvanlar Ünitesi
9-Hediyelik Eşya Mağazası
10-Show Garden
11-Müze(Rehber eşliğindeki turumuz bittikten sonra bireysel olarak gezdiğimiz bölüm)
Biz akşam son seans turuna katıldığımızdan Engin,Egemen,Derin ve benden başka kimse yoktu şansımıza.Yani bir nevi bize özel tur oldu bu.İlk olarak Juracopter Terminalden geçip Juracopter Sinemaya geldik.Rehberimiz de sinema hakkında bilgiler veriyor bize.
4 boyutlu sinemada 6 özel efekt kullanılıyor seyir sırasında.Kimi zaman koltuklarımız titriyor,kimi zaman yüzümüze hava yada hafif su püskürtmesi oluyor.Film Juracopter isimli helikopterin dinozor adasına inmesiyle başlıyor.Bu helikopter aynı zamanda karada ve denizde de ilerleyebiliyor.
Filmi izlerken Juracopterin içindeymiş hissi yaşıyoruz.Karada yaptığımız yolculuk sırasında engebeli arazide biz de koltuklarımızda sallanıyoruz.Aracımız ilerlerken aniden önümüze,arkamıza çıkan,yolumuzu kapatan dinozorlara rastlıyoruz.Bu arada kullanılan ses efektleri ile o anları gerçekmiş gibi yaşıyoruz.Toplamda 3-5 dinozorla karşılaştık ve çıkmak zorunda kaldık çünkü benim 2 numara o zaman 3,5 yaşındaki Derin çok etkilendi.Babasının kucağında arkası dönük olduğu halde orada olmak istemedi.1 numara 7 yaşındaki Egemen'in de Derin kadar olmasa da kaçak gözlerle seyrettiğini fark edince filmin daha başlarında hemen çıktık sinemadan.O yüzden bu bölüm maceramız bu kadar sürdü.Belki çocuklar olmasa sonunu getirirdik çünkü o gerçeklik hissi heyecan veriyor insana.Sinema seyri sırasında rehber de yanımızda olduğundan bir başka üniteye doğru yol aldık.
Sinemadan sonraki ünite Bilim Merkezi oldu.Burası iki katlı bir merkez ve toplam 5 ünite var içinde.

Kuluçka bölümü adı üstünde yumurta içinde daha doğmamış dinozorların olduğu bölüm.Yumurtanın çatlaması ve bebek dinozorun kabuktan çıkması canlandırılmış burada.
Hemen yanında ki bu üç dinozor yumurtası karada,havada,denizde yaşayan dinozorlara ait yumurtalar.Rehberimiz çok iyi bir çocuktu,her ünitede o ünite ile ilgili bilgiler verdi,çevreyi incelememiz ve fotoğraf çekmemiz için de bizi bekledi.
Veteriner ünitesi bölümünde bir dinozorun iç organlarını ve tedavisi süren bir dinozoru inceledik.Veteriner ünitesinden hemen sonra yenidoğan ünitesi var ama bir buranın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum,affola..
Uysallar bölümüne giderken küçük bir alanda bu iki dinozorla karşılaştık.Rehberimiz kumanda sistemiyle dinozorların başlarını hareket ettirdi ve yaramaz dinozorlar bize biraz su püskürttü.
Uysallar bölümünde 6 dinozor maketi var ve bunlardan ağaca doğru uzanmış olanı hareketliydi yanlış hatırlamıyorsam.

Vahşi hayvanlar bölümüne geçerken ortamın hakim olduğu kırmızı renk ''dikkat,alarm''der gibiydi.İçeride tel örgüler arkasında 5 yada 6 tane vahşi dinozor var.Rehberimiz her bir dinozorun özelliklerini anlattığında çok ilginç şeyler de öğrenmiş olduk.Burada da dinozorlar kumanda sistemiyle ses ve hareket yeteneklerini gösterdiler bize.
Dinozorlar arasında bilinen en yırtıcı,en vahşi avcı Tyrannosaurus(Tiranozor)yada bilinen adıyla T-Rex..
Vahşi hayvanlar bölümü bizi hediyelik eşya mağazasına çıkarttı.Rehberli turumuz da burada bitti.Bundan sonrasını bireysel gezdik.Mağazadaki hediyelik eşyalar tabi ki dinozorlar üstüne.Burada ayrıca ham şekilde satılan dinozor maketlerini yada yumurtalarını alıp boyamasını da yapabiliyorsunuz kendiniz.Biz de elimiz boş çıkmadık tabi,bugünün anısına ufak bir hediyelik aldık.Onu da paylaştım birazdannnn...
Mağazanın bu çıkışından 1200 metrekare genişliğe ve 14 metre yüksekliğe sahip olan Show Garden bölümüne geçtik.Onlarca hareketli dinozor doğal ortamlarında yeniden hayat bulmuş bu alanda.
Burada temalı eğlenceler;konser,parti,film galaları;reklam,konferans,kongre,seminer,fuar,marka tanıtımı;festival,etkinlikler,film stüdyosu,film platosu ve ürün lansmanları gibi etkinliklere ev sahipliği yapıyor.
Show Garden gezimiz de bitince turumuzun başlangıç noktası olan müze bölümüne çıktık yine.Burada bir kazı alanı var.Çocuklar burada kazı çalışmalarına katılıp,dinozor iskeletlerini ve yumurtalarını arayabiliyorlar.
Ve müze bölümü..Dinozor iskeletlerinin ve yumurtalarının sergilendiği müzede,dinozor çağının ayrıntılı hikayeleri örneklerle anlatılıyor.

Ve Jurassic Land gezimizin sonu..
Bu dinozor baskılı mini tablo da bugünün anısı oldu hediyelik mağazasından..
Çıkarken tekrar incelemek üzere bir broşür almayı unutmayın sakın..
Sanırım en merak edilen kısımda sıra ? Jurassic Land giriş ücretleri ne kadar ?
Jurassic Land web sitesinde yer alan giriş ücretleri şu şekilde:
Tam bilet: 49.00 TL
 İndirimli bilet: 39.00 TL
Müze kart %15 İNDİRİM
* İndirimli bilet,02 - 16 yaş çocuk,öğretmen,öğrenci,65 yaş üstü ve engelliler için geçerlidir.
*2 yaş ve üzeri bilete tabidir.
Ağustos ayında gittiğimiz zaman da bu fiyatlar üzerinden almıştık biletlerimizi.Güncel giriş bileti fiyatları için Jurassic Land'in web sayfasını kontrol edin lütfen.

Jurassic Land'de sadece Dino Laser Tag ve Hunter Laser Tag bölümlerini es geçtik.Çocuklarla böyle bir maceraya atılamayacağımız için es geçtiğimiz bu bölümler;Dino Laser Tag;dinozorların da bir parçası olduğu,ışık,ses ve sis efektleri arasında oyuncuların birbirine ateş ederken,karanlıkta saklanmış animatronik dinozorları ve dinozor yumurtalarını da vurabildikleri bir oyun.Hunter Laser Tag;yetişkinler için özel kıyafetler ve elektro şok etkili lazer silahları ile kapalı alanda oynanan bir takım oyunu.
Jurassic Land turu ile dinozorların dünyasına çok güzel,keyifli bir yolculuk yaptık.Soyları tamamen tükenmiş olsa bile birebir ölçekli,hareketli ve sesli maketlerle dinozorları yakından görmüş olduk.Rehberimiz sayesinde de gezdiğimiz yerler,üniteler ile ilgili bire bir bilgi aldık.Bu gezi hem çocuklarımız hem de bizim için eğlenceli ve öğretici bir aktivite oldu.İmkanı olan herkesin burayı görmesini tavsiye ederim ben..

Jurassic Land Bayrampaşa Forum İstanbul Alışveriş Merkezi
Adres: Kocatepe Mahallesi. Paşa Caddesi. Forum İstanbul AVM. SF Blok. No:17-02.120 - Bayrampaşa / İstanbul
Telefon: 0212 640 80 88

JURASSIC LAND KALICI OLARAK KAPATILMIŞTIR.