Tepe Nautilus Avm / Alaçatı Muhallebicisi

Geçtiğimiz günlerde Egemen ve Derin'in giyim,evin de mutfak ihtiyacı için Tepe Nautilus Avm'deydik.Alışveriş işi bittiğinde biraz dinlenip soluklanmak için kahve içelim istedik.Mekanın mavi-beyaz-fuşya renkleri,dekorasyonun Alaçatı esintisi ''bu sefer burada için kahvenizi''der gibi çekti beni.O yüzden kahve molamız için Alaçatı Muhallebicisi'ni tercih ettik.
Eğer Çeşme-Alaçatı'ya gitme şansınız olduysa yel değirmenlerini,taş duvarların yükseldiği daracık Arnavut kaldırımı sokaklarını,mavi beyaz cumbalı taş evlerini,bahçelerden yollara taşan pembe sardunyalarını ve sürekli esen rüzgarını bilirsiniz.İşte Alaçatı Muhallebicisi bu mimariden yola çıkarak özellikle büyük ve kalabalık şehirlerde yaşayan insanların 12 ay boyunca bu güzelliği yaşayabilmeleri için,kendisi de bir Alaçatı aşığı olan,1996 yılından beri ailesi ve ortaklarıyla birlikte restorancılık işi yapan Mehmet Ali Sarı tarafından kurulmuş.Tatil için gittiği Alaçatı'da yediği sakızlı muhallebi ve Alaçatı'nın kendine özgü mimarisinden etkilenen Mehmet Ali Sar ilk muhallebiciyi 2012 senesinde Kocaeli'nde açmış.Ben de Alaçatı Muhallebicisi'ni hep Alaçatı'da olan bir yer de diğerleri onun ardından açılan şubeler sanırdım,öyle olmadığını yazım sayesinde öğrenmiş oldum.

Alaçatı Muhallebicisi'nin Türkiye genelinde;Adana,Ankara,Antalya,Bursa,Eskişehir,Isparta,İstanbul,İzmir,Kocaeli,Mersin,Sakarya,Yalova illerinde toplam 44 şubesi var,bunların haricinde 4 tane de yeni açılacak şube var.Bu 44 şubeden 22 tanesi İstanbul'da bulunuyor.İlk şubenin açılmasından sonra geçen 4 sene gibi kısa sürede yatırımlarına hız veren,şube sayısını çoğaltan bir marka olmuşlar.

Tepe Nautilus Avm içindeki şubeleri de 2015 ekim ayı gibi açılmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Girişte sağda mavi,beyaz rahat oturma koltukları,solda dondurma,kahvaltı ve peşi sıra dizilmiş iştah açıcı tatlı büfeleri ilk göze çarpan şeyler oluyor.


Alaçatı Muhallebicisi deyince akla doğal olarak muhallebi geliyor tabi ki.Manda ve inek sütü kullanılarak yapılan muhallebileri tatmadım ama tekrar uğrarsam eğer deneyeceğim sanırım.Tatlı menüsünde muhallebi dışında keşkül,sütlaç,kazandibi,tavuk göğsü,supangle,profiterol ve aşure de var.Fiyatları 9.00 TL-9.75 TL arası tatlıların.
İç dekorasyonda da mavi,beyaz ve fuşya renkler hakim.Ayrıca Alaçatı ile özdeşmiş yeldeğirmeni,taş duvarlı dar sokaklar,cumbalı evler,sardunyalar gibi tablolarla o hava yansıtılmaya çalışılmış.Tüm masalara konulan çiçekler de bir başka ayrıntı Alaçatı'ya dair.
Sizi bilmem ama bu üç rengi ben çok yakıştırdım bir birine.Alaçatı Muhallebicisi'nin bu renkleri ve dekorasyonu bana Alaçatı tatilimizi hatırlatıyor.Alaçatı sokakları gözümde canlanıyor hep.Mekanın iç taraftaki oturma alanı,bir Avm şubesine göre ferah ve geniş sayılır.Bizim gittiğimiz gün iç kısım kısmetimize kalabalık ve yoğun değildi pek.Havanın güzel olmasından istifade herkes dış taraftaki oturma alanını tercih etmişti.

Geldik,gördük,oturduk,ben gözlemlerimi yaptım,3-5 fotoğraf çektim.E geliş sebebimiz Türk Kahvesini keyifle içebilirim artık.Biz kahvemizi yudumlarken Egemen ve Derin de menüde ev yapımı olduğu belirtilen limonatanın tadına baktı o sırada.Kahvenin kıvamı,köpüğü,lezzeti,limonatanın serinliği,tadı yerinde bana göre.Menüsünde klasik Türk Kahvesi harici damla sakızlı Türk Kahvesi,dibek kahvesi ve çikolatalı Türk Kahvesi de var.Damla sakızlı Türk Kahvesi ve dibek kahvesini biliyorum da çikolatalı Türk Kahvesi'ni ilk kez duyuyorum.Eğer tekrar Tepe Nautilus Avm'ye gidip te Alaçatı Muhallebicisi'ne uğrarsak çikolatalı Türk Kahvesi de muhallebisi ile beraber deneyeceğim tatlardan biri olacak sanırım.Bu arada Türk Kahvesi'nin fiyatı 6.00 TL-7.00 TL arası değişiyor unutmadan yazayım onu da.
Alaçatı Muhallebicisi-Tepe Nautilus Avm
Adres: Fatih Cad. No: 1 Acıbadem Kadıköy – İstanbul

Telefon: 0216 545 00 33

Ola ki yolunuz düşer de uğrarsanız bir kahvelik mola belki size de iyi gelir...