Red Bull Enerji İçeceği

Ayyyy yokk canım,tabi ki bunların hepsini bir günde peş peşe içmedim.Öyle olsaydı şimdi değil kanatlanmak,roket takıp uzaya çıkmış olmam lazımdı.Haftada 1-2 derken içtim,bitirdim,yazısını da topluca yapayım dedim.Malumunuz mevsim geçişi..Bahar havası..Zaten ne geldiyse başımıza hep bu güzel havalardan geldi.Yorgunluk,bitkinlik,halsizlik,hep bir enerji düşüklüğü..Tamam biliyorum sağlıklı beslenme,düzenli spor,kaliteli bir uyku vs...şart.Bazen tüm kurallara uysanız da o yorgunluk geçmez ya.İşte bana da oldu bu dönem böyle.Ben de bir kanatlanayım diyerek sırf meraktan denedim bu enerji içeceklerini.

Red Bull'un Dietrich Mateschitz tarafından,1980'lerin ortasında kurulduğunu,Red Bull Enerji İçeceği'nin ilk kez Nisan 1987'de Avusturya'da satıldığını bir not olarak paylaşayım hemen.Red Bull enerji içecekleri Energy Drink,Sugarfree ve Editions serisinden oluşuyor.Yukarıdaki fotoğrafta göreceğiniz üzere ben seriyi tamamlamışım.

Red Bull enerji içeceği kutularının %100 geri dönüştürülebilir özellikli olduğunu da belirttikten sonra hadi bakalım şimdi bu seri içeceklerini detaylı bir inceleyelim..

Red Bull Sugarfree

Red Bull Enerji İçeceği’nin şekersizi olan içecek,100 ml.'de sadece 3 Kalori içeriyor.Web sayfasında içeriği;kafein,taurin,B grubu vitaminler,Aspartam ve Asesülfam K,Alp kaynak suyu olarak belirtilmiş.Kutu üzerinde yazan içeriği aşağıda size göre sağdaki fotoğrafa tıklayarak görebilirsiniz.Sarı renkte olan Sugarfree'nin tadını ben Fruko gazoza benzettim.Her ne kadar şekersiz dense de diğerlerinden çok bir farkı yoktu bana göre.

Red Bull Energy Drink
Web sayfasında içeriği;kafein,taurin,B grubu vitaminler,sakaroz ve glikoz,Alp kaynak suyu olarak belirtilmiş.Kutu üzerinde yazan içeriği aşağıda size göre sağdaki fotoğrafta.Renk olarak Sugarfree gibi sarı,tad olarak ise daha yoğun ve biraz da yakıcı bana göre.
Red Bull Blue Edition
Yaban mersini (blueberry)tadıyla Red Bull Energy Drink ile aynı içeriğe sahipmiş.Fakat siz yine de kutu üstündeki içeriğe de bir göz atın.Kutunun üstündeki renk her ne kadar yaban mersininin mavi rengini yansıtsa da içecek koyu nar suyu kırmızısı.Tat olarak ta meyveli gazoza benzettim ben.

Red Bull Summer Edition
Tropikal meyve tadındaki içeceğin rengi sarı.Kutu arkasındaki içeriğin düzgün bir fotoğrafını çekememişim,böyle kes yapıştır bir şeyler yaptım bende.Bunun tadı da meyveli gazoza benziyor.

Red Bull Lime Edition
Misket limonu tadına sahip içeceğin rengi su renginde.Hani şu meşhur ''yüz bin milyon baloncuk yuttum''reklamı vardı ya,işte aynen o misal asitli içecekler gibi yüzeye bir sürü baloncuk çıktı.Misket limonunu bilmem ama ben sade gazoza benzettim tadını.Kutu içeriği için sağ taraftaki fotoğrafa tıklayabilirsiniz.

Red Bull Red Edition
Red Bull Enerji İçeceği ile aynı bileşenleri içeren içecek tatlı cranberry (kızılcık)tadına sahip.Kırmızı renkli içecek meyveli gazoz tadına sahip ve diğerleri gibi boğazımı fazla yakmadı.Daha hafif içimli diyebilirim.

Velhasılıkelam ''içtin,yazdın sonuç ne'' derseniz? ''Kanatlandırır'',''Bedeni ve zihni canlandırır''sloganlara sahip enerji içeceklerini içince ben öyle kanatlanmış hissetmedim kendimi.Enerji olarak ta aman aman öyle çok büyük değişimler olmadı.Belki bedeni ve zihni canlandırır kısmında bir parça değişim,farklılık olmuştur.Genel olarak hepsinin tadı sade yada meyveli gazoza benziyordu.Bu edition serisi biraz daha hafif içimli gibi geldi bana.Tüm Red Bull enerji içecekleri 250 ml.lik kutuda ve bir kutu enerji içeceği 150 ml.kafein içeriyor.Kafeinin zaten enerji verici bir içecek olduğu malum.Tabi aşırıya kaçmamak şartıyla.Bu arada web sayfasında ''sağlıklı bir yetişkinin günlük kafein tüketimini günde 400 mg. ile sınırladığı sürece kafeinin potansiyel olumsuz etkilerine karşı risk altında olmadığı'' yazılıydı.Yani demek ki 2 kutu Red Bull enerji içeceği günlük kafein ihtiyacını neredeyse karşılıyor.Ama ben yine de bu miktarı aynı günde tüketmenizi tavsiye etmem..İçinde kafein olduğu kadar farklı bileşenler de var sonuçta.